عاشقان تجربیات منحصربهفرد سفر؛ و جوامع فراری از ماجراجویی!
سروش راسخ
نظرسنجی اخیر Statista Consumer Insights نشان میدهد که در 21 کشور موردبررسی، میانگین 38درصد از پاسخدهندگان بهدنبال تجربیات منحصربهفرد هنگام سفر هستند. بانگاهیبه نمایههای کشور انتخابشده، انحراف از میانگین گاهیاوقات بسیارقابلتوجه است؛ مثلاً 54، 50 و 46درصد از پاسخدهندگانِ «آفریقای جنوبی»، «هند» و «چین» بهترتیب هنگام سفر بهدنبال چیزی منحصربهفرد هستند. ساکنان برخی از بزرگترین اقتصادهای جهان مانند «آلمان»، «ایالاتمتحده» و «بریتانیا» اما اشتهای کمتری برای ماجراجوییِ خاص دارند؛ بهطوریکه 39، 36 و 34درصد از شرکتکنندگانشان در نظرسنجی گفتهاند که در سفرهای خود چنین نگاهی دارند. در پایینترین نقطه این طیف نیز «ایتالیا» (29درصد)، «هلند» (28درصد) و «ژاپن» (27درصد) قرار دارند.