خبر

مسئول حوزه فضای سبز شهرداری کهریزک  اعلام کرد
شهرداری کهریزک، پیشگام اجرای طرح بنیادی جمع آوری اطلاعات حوزه فضای سبز
در راستای بهبود کیفی و توسعه شهر طرح جمع آوری اطلاعات حوزه فضای سبز شهر کهریزک در قالب پروژه  (GIS) استانداری تهران در مرحله مقدماتی قرار دارد. به گزارش سرافرازان، مسئول فضای سبز شهرداری کهریزک با اشاره به ضرورت اجرای طرح (GIS) برای توسعه و مدیریت مدرن شهر گفت: در چند ماه اخیر بنا به برنامه‌ریزی‌های مدیریت کلان استانداری تهران، طرح دسته بندی لایه لایه اطلاعات حوزه‌های مختلف شهرهای استان در دستور کار برخی از مدیران شهری قرار گرفته است. داریوش خطیر در توضیح این طرح گفت: در این طرح همه‌ی حوزه‌های شهرداری مانند فضای سبز، خدمات شهری، آتش‌نشانی، شهرسازی و... ملزم به جمع‌آوری همه اطلاعات جغرافیایی و برنامه‌های اجرایی خود هستند که مجموع این اطلاعات کتابچه کامل و جامعی را از موقعیت فیزیکی، اجتماعی و... هر شهر به تصویر می‌کشد که این طرح در بررسی داشته‌ها و نداشته‌های شهرها، مدیریت شهر در زمان وقوع بحران، تامین اعتبارات و... راهگشای مسئولان است. از این رو واحد فضای سبز شهرداری کهریزک به عنوان اولین واحد فضای سبز شهرداری های استان آمادگی خود را برای تهیه این طرح بنیادی اعلام کرده است و اقدامات مقدماتی آن نیز در قالب مطالعات اولیه و چگونگی جمع‌آوری اطلاعات صورت گرفته است که در صورت موافقت نمایندگان فرمانداری ری و تصویب این طرح به زودی فاز اجرایی این طرح نوین و کاربردی به اجرا درخواهد آمد. وی در ادامه به جزییات این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: در این پروژه تمام اطلاعات معابر، بوستان ها، تجهیزات پارکی، گونه های گیاهی و... که مربوط به حوزه فضای سبز است جمع آوری و در کتابچه ای به صورت مکتوب تدوین می شود که این اطلاعات در قالب یک نرم افزار در استانداری، شهرداری و سایر مراکز نگهداری و در زمان نیاز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

برگزاری اولین جلسه ستاد مدیریت بحران شهر کهریزک
اولین جلسه ستاد مدیریت بحران شهر کهریزک با ریاست شهردار کهریزک و حضور مدیران بحران فرمانداری و استانداری تهران برگزار شد. به گزارش سرافرازان، این جلسه با حضور مهندس عربی به‌عنوان رئیس ستاد مدیریت بحران شهر کهریزک، مهندس مختاری نماینده اداره‌کل مدیریت بحران استانداری تهران،  مهندس تورانی، نماینده فرماندار ری، مسئول آتش نشانی و روسای ادارات شهر کهریزک و نمایندگان ادارات شهرستان ری   در راستای ابلاغیه وزارت کشور و استانداری تهران به ستادهای مدیریت بحران شهرهای استان در محل شهرداری کهریزک برگزار شد. رامین عربی با اشاره به هدف برگزاری این جلسه اظهار داشت: این جلسه با هدف ارتقای امنیت شهروندان و بررسی توانمندی های موجود در شهر  جهت رفع مشکلات و نواقص موجود در زمان وقوع بحران برگزار شد. وی در ادامه افزود: بر اساس تجربیات و شواهد موجود در زمان وقوع بحران، همه ادارات شهر باید در راستای ماموریت ها و وظایف خود با محوریت شهرداری، خدمت رسانی کنند و یکی از اهداف شاخص برپایی جلسه ستاد مدیریت بحران شهر کهریزک، ایجاد برقراری ارتباط مناسب و موثر بین نمایندگان ادارات شهر و شهرستان در زمان وقوع حوادث کلان و بحران های طبیعی و غیر طبیعی بوده است که خوشبختانه  تعامل خوبی بین ادارات و شهرداری برقرار شد و مقرر شد در جلسات آتی و مستمر برای هریک از ادارات شرح وظایف تدوین و توانمندی های آنان در زمان وقوع بحران مورد سنجش قرار بگیرد.  شهردار کهریزک  به ضرورت توانمندسازی ستاد مدیریت بحران شهر اشاره کرد و گفت: حادثه هیچگاه خبر نمی کند و ما بر اساس وظایف و اختیاراتی که در شهر برعهده داریم باید همیشه در برابر مهار و خنثی سازی حوادث آماده باش باشیم تا در زمان وقوع بحران های احتمالی  صدمات چندانی متوجه شهر و شهروندان نشود. وی در پایان آتش نشانی را یکی از بازوهای اصلی و کلیدی اجرای برنامه های مدیریت بحران در شهر برشمرد و گفت: تجهیز و به روز رسانی وسایل امداد و نجات و اطفای حریق موجود در ایستگاه های  آتش نشانی کهریزک و کارآیی و مهارت نیروهای آتش نشانی در زمان وقوع حوادث یکی از مصداق های مدیریت بحران شهر کهریزک محسوب می شود که  فعالیت مناسب و به موقع این مجموعه امدادی تاکنون در افزایش ضریب ایمنی شهر تاثیر بسزایی داشته است و اکنون با برگزاری جلسه ستاد مدیریت به دنبال افزایش دایره ارتباطات و تعامل ادارات اجرایی و امدادی شهر برای مدیریت یکپارچه شهر در زمان وقوع بحران هستیم.

 

اعضای هیئت‌مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده ورامین مشخص شد
انتخابات هیئت‌مدیره حمایت از حقوق مصرف‌کننده شهرستان ورامین برگزار شد و شهرام میکائیلی به عنوان رئیس، علیرضا فرجی نایب‌رئیس و اسماعیل تاجیک خزانه دار معرفی شدند. در این انتخابات داخلی که با نظارت رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت، نماینده فرمانداری و نماینده تعزیرات حکومتی و در حضور چهار عضو هیات مدیره تشکیل شد میکائیلی، فرجی و تاجیک هرکدام با سه رای انتخاب شدند. باید اشاره داشت هیات مدیره برای یکسال انتخاب شد. همچنین این انجمن به مدت سه سال  موظف است براساس آئین نامه اجرایی به امورات رسیدگی کند و در چهارچوب قانون در عرصه خدمات به مردم گام بردارد . گفتنی است با توجه به تاخیر در زمان برگزاری انتخابات، هیات مدیره در این دوره‌ی سه ساله می‌باشد.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه