المپیک

پرچمدار کاروان ورزش ایران راهی ریو شد
پرچمدار کاروان ورزش ایران به همراه دو تیم ملی کشورمان در این بازیها راهی ریو شد. به گزارش مهر، در ادامه اعزام تیم‌های ورزشی کشورمان به بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ بامداد روز شنبه تیم‌های ملی تیرو کمان و تنیس روی میز راهی ریو دوژانیرو محل برگزاری بازی‌ها شدند. براساس این گزارش، زهرا نعمتی پرچمدار کاروان ورزشی کشورمان و کادر فنی تیرو کمان به همراه تنیسور کشورمان عازم ریو شدند. همچنین تیمی از کارشناسان وزارت بهداشت با حضور در فرودگاه امام خمینی (ره) ضمن ارائه کاتالوگ و برگه‌های آموزشی آخرین توصیه‌های لازم را به مسافران اعزامی به ریو ارائه می‌دهند.


کیمیا علیزاده:
شانس آوردم که با قهرمانان جهان به المپیک می‌روم
کیمیا علیزاده می‌گوید که ذهن ورزشکار باید بزرگ باشد تا کارهای بزرگی انجام دهد و قهرمانی ربطی به سن ندارد. به گزارش ایسنا، تنها نماینده تکواندوی بانوان در المپیک که چند روزیست وارد سن 18سالگی شده است، اظهار کرد: من با سن کم وارد اردو شدم. خیلی‌ها باور نمی‌کنند من 18ساله‌ام و مبارزه من را بیشتر از سنم می‌دانند. البته من معتقدم قهرمانی به سن ربطی ندارد بلکه باید ذهن ورزشکار بزرگ باشد تا کارهای بزرگ کند. وی درخصوص رقبای خود در المپیک گفت: من هدفم طلای المپیک است و برایم فرقی نمی‌کند که چه حریفی روبروی من قرار بگیرد. فیلم بازی رقبا را زیاد نگاه می‌کنم اما مطمئنا حریفان نیز نقطه ضعف خود را برای حضور در المپیک برطرف می‌کنند. نماینده وزن 57- کیلوگرم ایران در خصوص حریف‌های تمرینی خود خاطر نشان کرد: سارا خوش جمال تجربیات المپیکی خود را به من منتقل می‌کند و از او چیزهای زیادی یاد گرفتم. همتی و اخلاقی نیز که حریفان تمرینی من بودند، خیلی تلاش دارند که من در المپیک مدال بگیرم. اطرافیانم را که می‌بینم برایم چقدر تلاش می‌کنند بیشتر انگیزه می‌گیرم تا مدال المپیک را به‌ دست آورم. پسران المپیکی ایران از بهترین‌های دنیا هستند و کادر فنی نیز تجربیات زیادی دارند که به من منتقل می کنند. یکی از شانس‌هایی که من دارم این است که با قهرمانان دنیا راهی المپیک می‌شوم و از تجربه آنها بهره می‌برم.

 

عبدولی:
برای خوش‌رنگ‌ترین مدال به المپیک می‌روم
فرنگی‌کار وزن 75 کیلوگرم ایران از عزم خود برای کسب خوشرنگ‌ترین مدال در المپیک خبر داد و گفت: امیدوارم با دعای خیر مردم به این هدف بزرگ برسم. به گزارش ایسنا، سعید عبدولی، درباره‌ی آخرین وضعیت خود در آستانه‌ی اعزام به رقابت‌های المپیک 2016 اظهار کرد: بعد از مسابقات جهانی ۲۰۱۵ آمریکا خیلی با نظم و انگیزه تمرین نمی‌کردم اما با حضور مجدد محمد بنا در راس تیم ملی، روحیه و انگیزه مضاعفی پیدا کردم و با جدیت در تمرینات، خودم را برای حضور در المپیک به آمادگی مطلوب رساندم. وی تاکید کرد: البته من کاری به این مسائل ندارم و با تمام وجود در المپیک می‌جنگم و سعی می‌کنم هیچ بهانه‌ای به داوران ندهم تا حقم پایمال شود. مدال المپیک را در ویترین افتخاراتم کم دارم و می‌خواهم با کسب خوشرنگ‌ترین مدال دل هم‌وطنانم را شاد کنم.

 

مناف‌هاشمی:
در طراحی لباس مشارکت جمعی صورت نگرفت
مناف‌هاشمی درخصوص طراحی لباس کاروان ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو گفت: این کار بهتر بود با مشارکت جمعی صورت می‌گرفت. به گزارش مهر، مناف‌هاشمی با حضور در برنامه‌ی ورزش و مردم درخصوص لباس کاروان المپیک ایران گفت: من نباید در این خصوص خیلی اظهارنظر کنم چون یک امر تخصصی است، اما لباس هر کاروان، نماد آن کشور محسوب می‌شود و پس از چهار سال قرار است، نمایندگان کشورها در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند و چشم میلیاردها نفر به لباس کاروان کشورها دوخته شده است.‌ هاشمی اظهار کرد: برای طراحی لباس از نظرات طراحان و هنرمندان بیشتری باید استفاده می شد که البته کمیته ملی المپیک به این امر توجه دارد، اما احساس می‌کنم در این خصوص لباس کاروان از مشارکت جمعی استفاده نشد که وزارت ورزش در این امر ورود کرد و اصلاحاتی صورت گرفت. البته نمی‌دانم هنوز طرح این لباس قطعی شده یا نه، اما ظرف یکی دو روز آینده رضایتمندی بیشتری صورت خواهد گرفت. البته انتخاب لباس‌ها حتما سلیقه‌ای بوده و سوءنیتی وجود نداشته است با این حال هنوز تا افتتاحیه المپیک زمان باقی مانده و مردم نگران این مساله نباشند.

 

واکنش بهداد سلیمی به حذف وزنه‌برداران روس:
دوست داشتم روس‌ها هم بودند تا طلا می‌گرفتم!
سلیمی می‌گوید که بهتر بود وزنه برداران روسیه هم در المپیک شرکت می‌کردند. به گزارش خبرآنلاین، بهداد سلیمی که دوست ندارد زیاد درباره‌ی المپیک و دوپینگ ورزشکاران روس حرف بزند در گفت‌وگویی کوتاه با خبرآنلاین در این مورد می‌گوید: «خب من ازوقتی که مصدوم شدم سعی کردم خیلی زود به شرایط ایده‌آل برگردم. در این بین تلاش زیادی کردم تا بتوانم با نزدیک شدن به المپیک به رکوردهای خودم دست پیدا کنم. حالا تقریبا آماده‌ام و وضعیتم خوب است.» او درباره‌ی حذف وزنه‌برداران روس هم می‌گوید: «ناراحت کننده است اما در کل برای کاروان ایران خوب است. با این حال شخصا دوست داشتم که روس‌ها هم در المپیک حضور داشتند.» او درپاسخ به این سوال که با این شرایط شانس کسب مدال طلای شما زیاد می‌شود یا نه گفت: «اصلا مشخص نیست.در سنگین وزن خیلی مدعی داریم. با این‌حال من تمام تلاشم را می‌کنم تا بتوانم مدال طلا را بگیرم. اما ای‌کاش روس‌ها هم بودند تا دسته سنگین وزن جذابیت بیشتری پیدا می‌کرد.»

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه