بانک

بی‌بی‌زهرا لعل‌موسوی

خدمات ویژه در نسخه جدید همراه‌بانک مسکن
همراه‌بانک مسکن بستری برای استفاده از خدمات بانکی روی تلفن همراه هوشمند است که با استقبال صاحبان حساب‌های کارتی در بانک مسکن روبه‌رو شده است. به کمک این سامانه امکان دسترسی مشتریان به حساب‌ها، کارت‌ها، تسهیلات، برچسب‌های الکترونیکی عوارضی و .... میسر می‌شود. این اداره‌کل به‌منظور گسترش حوزه خدمات بانکداری الکترونیک و جذب رضایت مشتریان نسخه همراه‌بانک جدید را با به‌کارگیری تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین راه‌اندازی کرد. سامانه همراه‌بانک جدید که در نیمه دوم سال گذشته در دسترس قرار گرفت، از دو بخش «ورود متمرکز» و «پیشخوان» تشکیل شده است. از ویژگی‌های مهم بخش ورود متمرکز می‌توان به توسعه سامانه همراه‌بانک براساس سرویس‌های ارائه‌شده در اینترنت‌بانک و ظاهر و عملکرد مشابه، صندوق پیام، دفترچه اطلاعات اشخاص، امکان بهره‌برداری از پروفایل حقوقی برای ارائه خدمات به مشتریان حقوقی، موقعیت‌یاب شعب بانک و درگاه‌های حضوری نظیر کیوسک‌بانک و خودپرداز، ورود به برنامه با ابزار بیومتریک، اسکن کارت به‌جای واردکردن شماره کارت و ... اشاره کرد. آنچه با عنوان ارائه سرویس‌های بانکی و ظاهر و عملکرد مشابه در اینترنت‌بانک و همراه‌بانک جدید مسکن میسر شده، درواقع یک گام برای تحقق استراتژی روز صنعت بانکداری دنیا یعنی «OmniChannel» به‌شمار می‌آید.

 

مدیرعامل بانک ملی ایران خبر داد؛
اجرایی‌شدن پروژه «سککوک»
مدیرعامل بانک ملی ایران از ایجاد تحولی شگرف در بخش اعتباری سیستم بانکداری کشور با اجرایی‌شدن پروژه «سککوک» این بانک خبر داد. دکتر محمدرضا حسین‌زاده بابیان‌اینکه سامانه کشوری کسب‌وکار به کسب‌وکار موسوم به «سککوک» اولین سامانه مبادلات اعتباری در ایران است که به‌منظور حمایت از تولید و تسهیل تعاملات تجاری داخلی و بین‌المللی طراحی شده است، اظهار کرد: «سککوک خدمت نوینی از بانک ملی ایران است که هدف آن ایجاد یک اکوسیستم جامع کسب‌وکار در زنجیره تأمین از تولید تا مصرف برای کسب‌وکارهای کشور است». وی که در نشستی با دست‌اندرکاران سککوک، آخرین وضعیت این پروژه را بررسی می‌کرد، افزود: «این سامانه با ویژگی‌های منحصربه‌فردی شامل سادگی عمل و هزینه کم درراستای اجرای سیاست‌های توسعه اقتصادی کشور طراحی شده است». به‌گفته وی، بانک ملی ایران سه‌سال بر روی این پروژه منحصربه‌فرد کار مطالعاتی و تحقیقاتی انجام داده و عالی‌ترین سطوح مدیریتی کشور مساعدت‌های فراوانی با آن داشته‌اند».

 

تدوین برنامه جامع حمایت از تولید و رونق صادرات
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در پیامی به‌مناسبت ١٩ تیرماه، ضمن تبریک بیست‌و‌نهمین سالگرد تأسیس این بانک به همکاران، صادرکنندگان و مشتریان این بانک، از تدوین برنامه جامع حمایت از تولید و رونق صادرات برای عبور از تحریم‌های ظالمانه خبر داد. به‌گزارش روابط‌عمومی بانک توسعه صادرات ایران؛ بخشی از متن پیام دکتر علی صالح‌آبادی به شرح زیر است: «درآستانه فرارسیدن بیست‌و‌نهمین سال تأسیس بانک توسعه صادرات ایران و در سالی که مزین به نام «جهش تولید» است، بر آنیم تا چون سال‌های گذشته دوشادوش تلاشگران جبهه اقتصادی، مسیر عبور از تحریم‌های ظالمانه را برای صادرات کشور هموار کنیم. امسال نیز با همتی دوچندان برای خدمت‌رسانی به صادرکنندگان کالا و خدمات ایرانی، با بهره‌گیری از ابزارهای متنوع تأمین مالی صادرات در ابعاد داخلی و بین‌المللی از‌یک‌سو و با تدوین برنامه‌های جامع حمایت از تولید و صادرات تحت‌پوشش نظام اقتصادی و بانکی کشور ازسوی‌دیگر، محکم و مؤثرتر از گذشته گام برمی‌داریم...»

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه