ثروتمندان عرصه قلم

یاسر‌وطن‌پور‌ازغندی

حتماً بارها و به‌ویژه در ایران شنیده‌اید که هنر و ثروت به‌ویژه در حوزه نویسندگی، هیچ ارتباطی با هم ندارند و آن‌گونه که باید و شاید مورد تکریم مادی از‌سوی جامعه قرار نمی‌گیرند. اما در دنیای امروز و لااقل در غرب، گویا چندان هم این باور صدق نمی‌کند! بسیارند نویسندگان برجسته که خوانندگان خود را  مجذوب می‌کنند؛ ‌به‌طوری‌که عاشقانه روند داستان را دنبال و حتی با شخصیت‌های خلق‌شده‌ زندگی می‌کنند. این موهبت، همان عاملی‌ست که درهای ثروت و موفقیت را به روی آنان می‌گشاید. نویسندگان شناخته‌شده‌ای همچون نورا رابرتز و جی.کی.رولینگ، مدت‌ها پیش‌از‌آنکه در مقام نویسنده به شهرت و موفقیت دست یابند، تجربه بارها و بارها رد‌شدن داستان‌های‌شان از‌سوی ناشرین مختلف را در کارنامه‌ دارند. خالق هری پاتر که اکنون  پله‌های شهرت و موفقیت را یکی‌پس‌از‌دیگری طی می‌کند، سال‌ها در مضیقه زندگی می‌کرد. اولین کتاب از مجموعه کتاب‌های هری پاتر تحت عنوان «هری پاتر و سنگ جادو» از سوی دوازده ناشر مختلف رد شد، کتابی که بعدها سنگ بنای موفقیت رولینگ را پایه گذاری کرد. او با سرمایه خالص ۱ میلیارد دلار نه تنها به عنوان ثروتمندترین نویسنده جهان بلکه به انتخاب مجله تایم، پس از ولادیمیر پوتین، به عنوان دومین شخص تأثیرگذار در سال ۲۰۰۷ انتخاب شد. به‌گزارش زومیت؛ در ادامه با ۱۰ نویسنده معروف و ثروتمند جهان آشنا خواهیم شد که با تسخیر قلب میلیون‌ها‌نفر، راه خود به سوی سعادت و ثروت را هموار کردند.

الیزابت بدنتر - ۳۰۰میلیون دلار
نویسنده، جامعه‌شناس و مدیر ارشد اجرایی فرانسوی، در حال حاضر به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره شرکت پوبلیسیز فعالیت می‌کند. او با سرمایه خالص ۱.۳‌میلیارد‌دلار، به‌عنوان ثروتمندترین نویسنده در جهان شناخته شده است. از کتاب‌های او می‌توان به «به اضافه عشق»، «ایکس ایگرگ، درباره هویت مردانه»، «بیراهه، تاملی بر سی سال فمینیسم» اشاره کرد.

 

جیمز پترسون - ۵۶۰میلیون‌دلار
این نویسنده اهل آمریکا، به‌خاطر نوشتن رمان‌های تخیل‌اش در مورد الکس کراس شناخته می‌شود. در ۲۰۱۶ میلادی، فوربز او را پردرآمدترین نویسنده سال معرفی کرد و امروزه نیز او به‌عنوان یکی از نویسندگان ثروتمند جهان شناخته می‌شود. از او کتاب «نیویورک» با ترجمه ابراهیم صبوری در ایران به چاپ رسیده‌ است.  

 

استیون کینگ - ۴۰۰میلیون‌دلار
این نویسنده آمریکایی، خالق بیش از ۲۰۰ اثر ادبی در گونه‌های وحشت و خیال‌پردازی‌ست. رمان‌های «کینگ» با چنان استقبالی از‌سوی خوانندگان روبه‌رو شد که به سینما نیز راه یافت. از فیلم‌های محبوب او می‌توان به «آن» اشاره کرد. سرمایه استیون، به‌عنوان یکی از بهترین نویسنده‌های جهان، ۴۰۰‌میلیون دلار تخمین زده شده است.

 

نورا رابرتز - ۳۹۰میلیون‌دلار
نویسنده، پدیدآور و رمان‌نویس آمریکایی‌ست. آثار او جزو کتاب‌های پرفروش در جهان به شمار می‌روند به‌طوری‌که او ب توانست بیش از یک‌میلیون کتاب الکترونیک به فروش برساند. اولین رمان او «اصیل ایرلندی» نام داشت. او معمولاً کتاب‌هایش را به سبک رمانتیک می‌نویسد. نورا در کل بیش از ۲۲۵ رمان نوشته است.

 

دانیل استیل - ۳۱۰میلیون‌دلار
در سال ۱۹۴۷ میلادی در شهر نیویورک به‌دنیا آمد. کتاب‌های او به ۲۸ زبان ترجمه شده که تاکنون از ۲۲ جلد آن‌ها اقتباس سینمایی یا تلویزیونی تهیه شده است. او تاکنون بیش از ۸۰ رمان نوشته و کتاب‌های او بیش از ۵۸۰میلیون‌نسخه فروش داشته است. او توانسته رکوردی در گینس ثبت کند.

 

باربارا برادفورد - ۳۰۰میلیون‌دلار
یک رمان‎نویس بریتانیایی‌ست که فعالیت‌اش را در دوران نوجوانی با نوشتن برای روزنامه‌های محلی آغاز کرد. اولین رمانش را در سال ۱۹۷۹ نوشت که به قیمت بیش از ۳۰میلیون‌دلار در کل جهان به فروش رسید. او بیش از ۳۵ رمان نوشت و کتاب «راز ما» او به فارسی ترجمه شده است.

 

جان گریشام - ۲۲۰میلیون‌دلار
این نویسنده آمریکایی، پس از اخذ مدرک در رشته حقوق از دانشگاه میسی‌سیپی، مدتی به وکالت مشغول شد. او مدتی نیز نماینده مجلس در پارلمان ایالتی بود، اما پس از چند سال از آن کار کناره‌گیری کرد. «مشتری» و «اتاق گاز» از رمان‌های مشهوری هستند که به سینما نیز راه یافتند.

 

جفری آرچر -  ۱۹۵میلیون‌دلار
نویسنده و سیاست‌مدار سابق انگلیسی‌ست که پیش از پرداختن به کار ادبی، حد فاصل سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۴ عضو پارلمان بریتانیا و در سال‌های ۱۹۸۵–۱۹۸۶ معاون رئیس حزب محافظه‌کار بریتانیا بود. از مشهورترین آثار او می‌توان به به «خط مستقیم»، «تصور غلط»، «زاده زندان » و «راه افتخار» اشاره کرد.

 

تام کلنسی – ۳۰۰‌میلیون‌دلار
رمان‌نویس و استاد ادبیات جاسوسی-تخیلی‌ست. کلنسی بیشتر به‌دلیل نگارش جزئیات تکنیکی طرح‌های داستانی جاسوسی و فنون نظامی مربوط به دوران جنگ سرد و پیامد‌های آن، شهرت یافته است. کتاب «شکار اکتبر سرخ» اولین اثر پرفروش او بود. آثار جنایی بین‌المللی کلنسی او را به یکی از ثروتمندترین نویسندگان جهان تبدیل کرد.

 

نیگل بلک‌ول - ۲۹۲میلیون‌دلار
یکی دیگر از مشهورترین نویسنده‌ها در سبک رمان‌های ترسناک است. از زندگی خصوصی این نویسنده اطلاعات دقیقی در دست نیست، جز این که او به همراه همسر و دخترش در تگزاس زندگی می‌کند. در واقع او نویسنده‌ای‌ست که دوست دارد خودش را از طریق رمان‌هایش به تصویر بکشد. او کار‌های گروهی را ترجیح می‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه