ویتامین C برای روزهای کرونایی

بیماری همه‌گیر کورونا ویروس برای بسیاری از افراد به‌ویژه افرادی که سیستم ایمنی پائینی دارند، بسیار دشوار است. از‌این‌رو، بسیاری از متخصصان افزایش مصرف غذاهای سالم و سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌ها را از‌جمله ویتامین C توصیه می‌کنند.

کیوی یکی از مغذی‌ترین میوه‌ها محسوب می‌شود که سرشار از ویتامین C است. ویتامین C بسیار بالایی دارد؛ حاوی ویتامین‌K ، ویتامین‌E ، فولات و پتاسیم است. علاوه‌بر‌این منبع خوبی از فیبر است.

افزودن گل‌کلم به رژیم غذایی ایده خوبی‌ست. یک فنجان از این سبزی پر از ویتامین C است؛ حاوی فیبر برای هضم بهتر و ویتامین K است که باعث لخته‌شدن مناسب خون می‌شود.

عصاره لیمو ترش، سرشار از ویتامین C است؛ بنابراین در کنار خواص فراوان، می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با ویروس هم کمک کنند. به‌همین خاطر در این‌روزها بسیار توصیه می‌شود.

فلفل‌ دلمه‌ای از‌جمله سبزیجات شیرین و رنگارنگ است که باید جایگاه خاصی در ر‍ژیم غذایی‌ داشته باشد. طعمی فوق‌العاده دارد و با میزان بالای ویتامین C ارزش غذایی بالایی را به غذاها می‌بخشند.

آویشن تازه، گیاهی مملو از مواد مغذی و سرشار از ویتامین C است که به جذب آن هم کمک می‌کند. خوب است که مقداری آویشن تازه را به غذای‌تان اضافه کنید.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه