بانک و بیمه

بی‌بی‌زهرا لعل‌موسوی

اعلام نرخ جدید سود سپرده در بانک توسعه تعاون
با هدف حفظ ارزش پول ملی و همچنین ایجاد ثبات در نظام پولی و مالی کشور، نرخ‌های جدید سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری در بانک توسعه تعاون تعیین و به کلیه واحدهای مربوطه ابلاغ شد. براین‌اساس، پیرو ابلاغیه شورای پول و اعتبار نرخ جدید سپرده‌های سرمایه‌گذاری بانک توسعه تعاون درقالب سپرده کوتاه‌مدت عادی ١٠درصد، کوتاه‌مدت ویژه سه‌ماهه ١٢‌درصد، کوتاه‌مدت ویژه شش‌ماهه ١٤درصد، سررسید یک‌ساله ١٦درصد و سررسید دوساله ١٨درصد تعیین‌شده است.

 

ابلاغ اهداف برنامه‌های عملیاتی شعب بانک کارآفرین
اهداف برنامه‌های عملیاتی شعب بانک کارآفرین برای سال جاری، تدوین و ابلاغ شد. مدیریت امور طرح و توسعه با همکاری معاونت بانکی و مدیریت‌های بین‌الملل و امور شعب، اهداف برنامه‌های عملیاتی شعب این بانک را برای نخستین‌بار به تفکیک سه گروه مشتریان بانکداری شرکتی، بانکداری تجاری و بانکداری شخصی، در شاخص‌های منابع، تسهیلات، ضمانت‌نامه‌ها، مطالبات غیرجاری و فعالیت‌های ارزی تعیین و به کلیه شعب بانک ابلاغ کرد. براساس این گزارش، پیش‌ازاین اهداف برنامه‌های عملیاتی شعب به‌صورت فصلی ابلاغ می‌شد. در فرایند جدید با هدف پرهیز از اتلاف وقت، اهداف عملیاتی شعب برای دوره‌های سه‌ماهه تا پایان سال جاری به‌صورت یکجا تدوین و ابلاغ شده است.

 

استقبال چشمگیر مشتریان از همراه‌کارت بانک آینده
«همراه‌کارت» بانک آینده، با سهولت و سادگی استفاده از آن و ارائه مجموعه‌ای از خدمات موردنیاز و پراستفاده مشتریان عزیز، در دسترس عموم قرار دارد. همراه‌کارت بانک آینده، یک ابزار موبایلی‌ست که مجموعه‌ای از خدمات مختلف بانکی مبتنی‌بر شـمـاره کارت را به کاربران حقیقی ارائه می‌دهد. مشتریان عزیز، می‌توانند به کمک همراه‌کارت از خدمات مبتنی‌بر کارت‌های بانک آینده یا کارت‌های سایر بانک‌ها استفاده کنند. همراه‌کارت بانک آینده با داشتن امکانات مختلف و به‌روز، بهره‌مندی مشتریان و عموم مردم استفاده از خدمات بانکی را برای کاربران تسهیل کرده است. نرم‌افزار همراه‌کارت را فقط ازطریق حضور در شعب یا رجوع به وب‌سایت بانک آینده،
https://www.ba24.ir دریافت کنید و هرگز از منابع غیر‌معتبر که به تائید بانک نرسیده، اقدام به دریافت و نصب نکنید. آمار ۱۰۰‌درصدی استفاده از همراه‌کارت بانک آینده در سه‌ماهه نخست امسال، حاکی از استقبال خوب مشتریان و عموم مردم عزیز از این سامانه مفید است.

 

علت افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن
در‌شرایطی‌که روزهای اخیر قیمت هر‌فقره اوراق ٥٠٠‌هزارتومانی تسهیلات مسکن به کانال ٩٠‌هزار‌تومان وارد شد، مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با رد ارتباط این امر به سیاست‌ها و تحولات داخلی بانک مسکن می‌گوید: «علت افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن در روزهای اخیر مربوط به تحولات بیرونی بازار اوراق است و ارتباطی به سیاست‌ها و تحولات داخلی بانک مسکن ندارد». محمدحسن مرادی خاطرنشان کرد: «نه‌تنها در هفته‌های گذشته و از‌زمانی‌که افزایش قیمت اوراق آغاز شد عرضه اوراق تسهیلات مسکن کمتر نشده است؛ بلکه به‌علت افزایش مانده سپرده‌های ممتاز که پشتوانه انتشار اوراق تسهیلات است و حل مشکل سجامی تعدادی از دارندگان حساب عرضه تا حدی نسبت به قبل افزایش یافته است. بنابراین، افزایش قیمت اوراق در روزهای گذشته را نمی‌توان ناشی از کاهش انتشار اوراق ازسوی بانک و کاهش مانده سپرده‌های حساب ممتاز دانست».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه