بازیگرانی که درچندسالِ‌اخیر قدم به عرصه اجرا گذاشته‌اند

«ایرانیش» یک مسابقه کاملاً ایرانی و خاطره‌انگیز از بازی‌های دوران کودکی ما و بدون الهام از نمونه خارجی‌ست که اجرای آن‌را پوریا پورسرخ بر‌عهده دارد. او گفت: «بازیگر می‌تواند صرفاً کارت دعوتی برای تماشای برنامه باشد. شاید برخی بخواهند به‌این‌خاطر نیش بزنند؛ اما به‌عشق ایران تحمل می‌کنیم. می‌خواهم در‌این‌برنامه یه‌قل،دو‌‌قل ایرانی را اجرا کنم تا در ذهن بچه‌ها بماند. شیوه‌ای که در اجرا برای خودم در‌نظر دارم، همان شیوه‌ای‌ست که در زندگی شخصی‌ام دارم؛ حواسم به این‌است‌که محیط دوستانه‌ای فراهم کنم؛ تا‌اینکه فن بیان، اولویتم باشد. اگر این برنامه به فن بیان یا مسائلی که جزو ویژگی‌های مجریان برتر است، نیاز داشت، قطعاً آن‌قدر مجری خوب در کشور داریم که اصلاً به من به‌عنوان گزینه اجرا فکر نمی‌شد». در ادامه مطلب، به 10 بازیگر واردشده به عرصه اجرا در سال‌های اخیر به‌نقل‌از پلازامگ پرداخته‌ایم.

 

مهران مدیری
ذاتاً شخصیت کاریزماتیکی‌ست؛ این‌را در اجرای «ببخشید شما» و به‌ویژه در «دورهمی» با طنازی‌های خاص خود بارها نشان داده است و همین سبب شده که در اجرای این برنامه بسیارموفق عمل کند. او در نظرسنجی‌های مختلف برای سری دوم و سوم «دورهمی»، به‌عنوان بهترین مجری تلویزیون ازطرف مخاطبان انتخاب شد.

 

رامبد جوان
«خندوانه» را می‌توان حاصل تلاش و پشتکار بی‌نظیر رامبد جوان و گروه جوانی دانست که سعی کردند یک برنامه متفاوت را در شبکه‌ای تازه‌تأسیس، به یک برنامه پرمخاطب تبدیل کنند. قطعاً رامبد جوان موفقیت بی‌نظیری در اجرای «خندوانه» داشت و این برنامه را اصلاً نمی‌توان بدون حضور او تصور کرد.

 

پژمان بازغی
اگر بخواهیم موفقیتش را بررسی کنیم، می‌توانیم او را در اجرای «کودک شو» مجری نسبتاً موفقی بدانیم. درست است که هیچ‌گاه موفقیتش به‌حد جوان و مدیری نرسید؛ اما همین‌که برنامه‌ای که مختص کودکان بود، به فصل‌های متعدد رسید و هنوز درحال‌تولید است، نشان می‌دهد مخاطب اجرای او را پسندیده است.‌

 

سام درخشانی
مجری‌شدن درخشانی از آن اتفاقات عجیب تلویزیون بود. هیچ‌کس انتظار نداشت مدیریت شبکه یک، اجرای مسابقه‌ای که از‌یک‌سو، به ایجاد هیجان و از‌طرفی، به‌دلیل حضور مردم، نیازمند تسلط بالاست را یکباره به بازیگری بدهد که سابقه یک‌دقیقه اجرای حرفه‌ای را هم ندارد؛ او آنچنان در اجرای مسابقه «ایران» موفق نبود.

 

محمدرضا گلزار
احسان علیخانی با دعوت از گلزار در «ماه عسل»، از اجرای برنامه‌ای در حوزه اطلاعات عمومی توسط این سوپراستار خبر داد. «برنده باش» نام مسابقه بود و با‌وجود‌اینکه گلزار اولین اجرای تلویزیونی جدی خود را تجربه می‌کرد، رفته‌رفته مسلط‌ شد و آن‌را به مسابقه‌ای محبوب بین مخاطبان تلویزیون تبدیل کرد.

 

سروش صحت
«کتاب‌باز» برنامه متفاوتی از شبکه نسیم و اجرای فصل اول آن با امیرحسین صدیق بود و توانست مخاطبان عاشق کتاب را همراه کند؛ اما از فصل دوم که اجرا بر‌عهده سروش صحت گذاشته شد، رشد فوق‌العاده‌ای کرد و صحت با اجرای جذاب خود، آن‌را به برنامه‌ای نسبتاً پرمخاطب تبدیل کرد.

 

اکبر عبدی
او را می‌توان از ناموفق‌ترین بازیگران مجری تلویزیون نامید. او در «شبی با عبدی» به‌دلیل عدم‌شناخت فضای اجرا و عدم‌تسلط روی بیان و شوخی‌هایش، اغلب اجرای تاک‌شو را با یک گپ‌و‌گفت دوستانه در خانه خود اشتباه می‌گرفت و از‌آنجاکه در تلویزیون، بسیاری شوخی‌ها دچار ممیزی می‌شود، عموماً سر‌و‌ته درستی نداشت.

 

کامران تفتی
این بازیگر و تقریباً خواننده هم چند‌سالی با برنامه گفت‌وگو‌محور «وقتشه» روی آنتن شبکه نسیم بود که به ماجرای زندگی عاشقانه مردم عادی و گاهی سلبریتی‌ها می‌پرداخت. با‌اینکه برنامه چندین‌دوره پخش شد؛ اما کیفیت اجرای او، از ‌حدی بالاتر نمی‌رفت و گاهی استندآپ کمدی‌های او در برنامه اصلاً بامزه نمی‌شد.

 

مهران غفوریان
غفوریان با‌اینکه ذاتا کمدین بامزه و به‌شدت طنازی‌ست؛ اما اصلاً برای اجرای یک برنامه استعدادیابی؛ آن‌هم مربوط به خردسالان، مناسب نبود و «اعجوبه‌ها» اگرچه رقیبی پرمخاطب در نوع ارائه نداشت، نتوانست موفقیتی کسب کند. البته شاید این کمدین به‌عنوان اولین تجربه جدی اجرا، زمینه برنامه‌اش را اشتباه انتخاب کرده بود.

 

مجید صالحی
او هوشمندانه اولین تجربه اجرایش را در فضای مجازی انتخاب کرد تا آزمون‌و‌خطاهای خود را بگذراند تا اگر روزی در تلویزیون اجرا کرد، پخته‌تر و مسلط‌تر باشد. زود است بتوان توانمندی صالحی را در اجرا قضاوت کرد؛ باید منتظر بمانیم و ببینیم این چهره محبوب، با تاک‌شوی «ام‌شو» چه می‌کند.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه