تأثیر خوشمزه‌ها بر کم‌کاری تیروئید

کم‌کاری تیروئید درمان ندارد؛ اما برنامه غذایی مناسب کمک می‌کند که این مشکل را مدیریت کنید. اگرچه استفاده از هورمون‌های مصنوعی باعث می‌شود که دوباره احساس طبیعی داشته باشید اما رژیم غذایی نیز بی‌تأثیر نیست.

نتایج پژوهش‌ها نشان دادند افراد مبتلا به بیماری هاشیموتو (‌شایع‌ترین نوع کم‌کاری تیروئید‌) مقدار ویتامین D کمتری دارند. سالمون از بهترین منابع این ویتامین است که موجب عملکرد بهتر تیروئید نیز می‌شود.

اگر آهن کافی دریافت نکنید، سبب خراب‌شدن کار آنزیم‌هایی می‌شود که هورمون تیروئید تولید می‌کنند. ازسوی‌دیگر، یک فنجان لوبیا سفید پخته هشت‌میلی‌گرم آهن دارد و درنتیجه برای رفع این مشکل مؤثر است.

در صورت شک به کم‌‌کاری تیروئید از منابع غذایی ید‌دار مانند (‌نمک ید‌دار، ماست، ماهی‌های آب شور و ‌شیر و پنیر مصرف کنید. فرد بزرگسال روزانه به ۱۵۰‌میکروگرم ید در روز نیاز دارد.

جلبک‌دریایی دارای غلظت بالایی از ید است که ماده‌ای ضروری برای عملکرد تیروئید است. یک مزیت دیگر جلبک‌دریایی این‌است‌که فواید تغذیه‌ای فیبر، کلسیم و ویتامین‌های K، E، C، B، A را ارائه می‌دهد.

آجیل برزیلی یکی از مواد غذایی سرشار از سلنیوم (از مواد حیاتی در تولید هورمون‌های تیروئید) است. می‌توانید روزانه با مصرف تنها دو عدد از این آجیل التهاب بیماری هاشیموتو را کاهش دهید.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه