خبر

چهار مدال طلا و یک نقره برای تکواندوکاران ایران در تورنمنت یونان
تیم پنج نفره تکواندوی ایران با کسب چهار مدال طلا و یک نقره به کار خود در تورنمنت بین‌المللی یونان پایان داد. به گزارش ایرنا، ششمین دوره تورنمنت بین‌المللی یونان با حضور 181 تکواندوکار در رده سنی بزرگسالان، روز شنبه در شهر «تسالونیکی» یونان برگزار شد و تیم‌ ملی تکواندوی کشورمان در آخرین تورنمنت برون مرزی اش پیش از حضور در بازیهای المپیک ریو 2016 موفق به کسب 4 مدال طلا و یک مدال نقره شد. «کیمیا علیزاده» در ادامه موفقیت های خود موفق شد در وزن منهای 62 کیلوگرم با غلبه بر تمامی حریفان خود به مدال زرین طلا دست یافته و امیدها را برای مدال آوریش در بازی های المپیک نیز افزایش دهد. آرمین هادی پور در وزن منهای 54 کیلوگرم، فرزان عاشورزاده در منهای 58 و مهدی خدابخشی در وزن منهای 80 کیلوگرم مردان، دیگر طلایی های ایران بودند. همچنین سجاد مردانی در وزن به اضافه 87 کیلوگرم در دیدار نهایی برابر «عبدل عیسی اف» از نیجریه شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد. بیژن مقانلو، مهدی بی‌باک و مهرداد یوسفی هدایت تیم تکواندوی مردان ایران را برعهده داشتند و مهرو کمرانی نیز مربی کیمیا علیزاده بود. تورنمنت بین‌المللی یونان دارای امتیاز رنکینگ فدراسیون جهانی و همچنین المپیک است. تکواندوی ایران با چهار سهمیه (کیمیا علیزاده، مهدی خدابخشی، سجاد مردانی و فرزان عاشورزاده) در بازیهای المپیک 2016 ریودوژانیرو شرکت خواهد کرد.


با وجود داشتن قرارداد با ماریتیمو؛
پیشنهاد لالیگایی برای دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران
دروازه بان ایرانی تیم ماریتیمو پرتغال دریافت پیشنهاد از تیم های لالیگایی را تایید کرد. علیرضا حقیقی که دروازه بان شماره یک تیم ملی فوتبال ایران است و در حال حاضر پیراهن تیم ماریتیمو پرتغال را برتن دارد، تایید کرد که از یک تیم لالیگایی پیشنهاد دارد اما هنوز مشخص نیست به کدام تیم برود. حقیقی در مورد آخرین وضعیتش برای فصل آینده گفت: از قرارداد من با تیم پرتغالی سه فصل دیگر باقی مانده است اما یکی دو پیشنهاد دریافت کرده ام که هنوز پاسخی به آنها نداده ام. وی در پاسخ به این پرسش که احتمال حضور شما در یک تیم لالیگایی وجود دارد گفت: همانطور که گفتم دو پیشنهاد دارم اما هنوز وضعیتم برای آینده مشخص نیست.


نقدی بر خریدهای غلط آبی‌ها؛
۶ میلیارد سوخت!
طی دو سال استقلال تهران ۸ بازیکن خارجی خریده است که منهای مگویان دیگران تقریبا هیچ بازدهی برای تیم نداشته و برخی از آنها بدون یک دقیقه بازی، میلیاردها هزینه داشته‌اند. به گزارش مهر، قرارداد ۳۳۰ هزار دلاری با پروپئیچ و غرامت یک میلیارد و دویست میلیونی  برای فسخ قرارداد با این بازیکن در واقع نشان از اشتباهات استقلال  در خرید خارجی های فصل گذشته دارد چرا که  ریوالدو دسوزا، کرار، شیحی و پروپئیچ عملا به درد استقلال نخوردند. کرار جاسم که مدام قهر و محروم بود و یا دربی را به هدف بازی در جام ملت های عرب می پیچاند و موجب شکست می شد. ریوالدو که ۴۰ هزار دلارش گم شد و خودش هم رفت. شیحی مصدوم بود و موفق نبود. پروپئیچ هم با وجود قیمت بسیار بالا و عجیبش کارایی درستی نداشت و اکثر دیدار ها را از روی نیمکت نگاه کرد. او به جز دو گلی که در مجموع ۳۸۲ دقیقه بازی برای استقلال به ثمر رساند، دیگر هیچ ثمره‌ای برای آبی‌ها نداشته است. در واقع منهای هرایر مگویان مدافع ارمنستانی باید تاکید کرد دیگر بازیکنان خارجی که طی این دو سال برای استقلال خریداری شده اند عملا  فقط حرام کردن پول بوده اند. جمع مبلغی که برای این بازیکنان هزینه شده است چیزی بیش از ۶ میلیارد تومان بوده است که استقلال طی این دو فصل ضرر و هزینه کرده و عملا کاربردی برای این تیم نداشته است. به نظر می رسد جای خالی کمیته فنی در استقلال بسیار خالی است. خرید های خارجی میلیاردها تومان را از بین برده اند که لازم است باشگاه استقلال برای این معضل چاره ای بیاندیشد.


بند عجیب قرارداد کفشگری با صبای قم
مقابل پرسپولیس بازی نمی‌کنم!
هافبک تیم فوتبال پرسپولیس برای پیوستن به تیم صبای قم و بازی در جمع شاگردان علی دایی شرط عجیبی را مطرح کرد. به گزارش مهر، مهرداد کفشگری از جمله بازیکنان پرسپولیس بود که قراردادش با این باشگاه به اتمام رسیده بود ولی در لیست برانکو ایوانکوویچ برای فصل آینده قرار نداشت. کفشگری بعد از اطمینان از اینکه دیگر نمی‌تواند در پرسپولیس بماند، مذاکراتش را با تیم صبای قم جدی‌تر دنبال کرد و در نهایت شنبه شب با این تیم به توافق رسید. قراداد کفشگری با تیم صبا یکساله است ولی یکی از بندهای این قرارداد جالب توجه است. کفشگری که جدایی از جمع بازیکنان پرسپولیس برایش دشوار بود، اعلام کرده که تنها در صورتی با صبا قرارداد امضا می‌کند که در دو دیدار رفت و برگشت در لیگ مقابل پرسپولیس به میدان نرود! هافبک پیشین پرسپولیس این خبر را تایید کرد.


شکایت از تیمی که دیگر وجود ندارد
رای‌های فیفا علیه باشگاه انحلال یافته ایرانی!
شورای حل اختلاف فیفا هر از گاهی علیه باشگاه های ایرانی رای صادر می کند و این آراء به وجهه بین المللی فوتبال ایران ضربه زده است. به خصوص که باشگاه ها به آراء صادره توجهی نمی کنند و در نهایت کمیته انضباطی فیفا مجبور به کسر امتیاز می شود. به گزارش ورزش سه، شورای حل اختلاف فیفا به تازگی آرایی علیه باشگاه برق شیراز صادر کرده! این در حالی است که باشگاهی به نام برق شیراز در حال حاضر وجود خارجی ندارد و به خاطر انبوهی از بدهی ها به بازیکنان داخلی و خارجی منحل شده است و به دنبال آن تیم برق نوین تشکیل شده است. همان اتفاقی که در مشهد بعد از نابودی ابومسلم به وجود آمد. مارتین رائول یکی از بازیکنانی است که از باشگاه برق شیراز شکایت کرده. این دروازه بان قراردادش 155 هزار دلار بوده که 50 هزار دلار آن طلب کار است. دیگر بازیکن شاکی میشل آگوستا است که از 50 هزار دلار قرارداد منعقده تنها 7 هزار دریافت کرده است و 43 هزار دلار طلب دارد. مظاف بر اینکه در پرونده برق شیراز به شکایت های جدیدی برمی خوریم. گویی رناتو هم از برق شیراز شکایت کرده است. با توجه به انحلال تیم برق شیراز مشخص نیست مسئول اجرای آرای صادره از سوی شورای حل اختلاف فیفا با کیست؟

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه