بین‌الملل

ترامپ:
در صورت پیروزی در انتخابات، دستور شلیک به قایق‌های ایرانی می‌دهم
دونالد ترامپ جمعه نهم سپتامبرگفت، در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، هر قایق تندور ایرانی که برای ناو شکن های آمریکایی در آبهای خلیج فارس مزاحمت ایجاد کند، هدف قرار خواهد گرفت. نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات پیش روی آمریکا در اظهارات خصمانه ای گفت که ناوهای آمریکایی باید به سمت قایق‌های ایرانی که به آن‌ها نزدیک می‌شوند، شلیک کند. به گزارش انتخاب به نقل از سی ان ان ، نامزد حزب جمهوریخواه درانتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در یک تجمع انتخاباتی در «پنساکولا» در ایالت فلوریدا صحبت می کرد، گفته است، در صورت پیروزی وی، نیروهای نظامی آمریکا چنان تقویت خواهند شد، که هیچ کشوری جرات شوخی کردن با آن را نخواهد داشت. این نامزد حزب جمهوریخواه در این سخنرانی خود توضیح داد که چگونه سیاست او در قبال مزاحمت های قایق های سپاه در خلیج فارس متفاوت خواهد بود. دونالد ترامپ در ادامه سخنان خود گفت : «درباره ایران، زمانی که آنها بخواهند با قایق‌های کوچک خود دور ناوشکن‌های زیبای ما بچرخند و حرکاتی نسبت به مردم ما انجام دهند که نبایست به آنها چنین اجازه ای داده می شد، به آنها شلیک کرده و از (این) آبها بیرون انداخته خواهند شد. ا

 

کلینتون بار دیگر روسیه را به مداخله در انتخابات آمریکا متهم کرد
هیلاری کلینتون، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب دمکرات اعلام کرد که روسیه در تلاش بوده تا در رقابت های انتخاباتی آمریکا دخالت کرده و بر آن تاثیر بگذارد. به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، کلینتون در مصاحبه با شبکه تلویزیونی 'سی ان ان' اظهار کرد: 'پوتین در سال 2012 با این هدف به سمت ریاست جمهوری بازگشت تا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از قرار گرفتن کشورهای همسایه اروپایی و آسیایی تحت تاثیر اتحادیه اروپا و آمریکا انجام دهد و به این منظور به مداخله در انتخابات دمکراتیک در این کشورها و از جمله در کشور ما دست زده است'. پیش از این کلینتون که در دوره اول ریاست جمهوری اوباما وزیر امور خارجه بود، گفته بود که پوتین به دنبال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات است چرا که این پیروزی را عاملی بی ثبات کننده می داند که می تواند آمریکا را تضعیف کرده و منافع روسیه را تحکیم بخشد. این در حالی است که مسکو با رد این اتهام ها بارها اعلام کرده که آماده است با هر دولت آمریکایی کار کند.

 

موافقت رسمی دولت سوریه با توافق آتش‌بس
دولت سوریه موافقت رسمی خود را با توافق آتش‌بس که قرار است همزمان با عید قربان اجرایی شود اعلام کرد. در همین حال منابع آگاه اعلام کردند به زودی و بنا به دلایل انسانی اقدامات نظامی در شهر حلب پایان خواهد یافت. به گزارش سانا، منابع مذکور اعلام کردند این توافق به طور کامل با اطلاع دولت سوریه انجام شده و دولت با آن موافقت کرده است. این منابع اظهار کردند که یکی از اهداف این توافق دستیابی به راه حلی سیاسی برای بحران سوریه است ضمن این که در این توافق از آتش‌بسی است که اجازه می دهد تا کمک‌های انسانی وارد شهر حلب شود صحبت شده است. این منابع افزودند درخواست آمریکا از گروه‌های مسلح این است که خود را از گروه تروریستی "جبهة النصرة" جدا کرده و مرکزی را برای هماهنگی با روسیه و آمریکا با هدف ، هدف قرار دادن گروه‌های تروریستی داعش و جبهة النصرة با استفاده از هواپیماها و دستگاه‌هایی با دقت بالا ایجاد کنند. این منابع ادامه دادند که این توافق تأکید دارد که تغییر نام جبهه النصرة ماهیت تروریستی آن را تغییر نمی‌دهد. وزرای خارجه روسیه و آمریکا پیشتر از توافق برای برقراری آتش‌بس در سوریه خبر دادند و روسیه اعلام کرد که دولت سوریه از این توافق مطلع و آماده اجرای آن است.

 

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه