خبر

با لغو تحریم‌ها توسط ایران؛
فروش سوخت به ایرلاین‌های اروپایی آزاد شد
یک مقام مسئول با اشاره به آزادسازی فروش سوخت به تمامی ایرلاین‌های اروپایی در ایران، گفت: اول مهر فروش سوخت به ایرلاین‌های داخلی صرفا کارتی بوده و درغیر این صورت سوخت فروخته نخواهد شد. منصور ریاحی در گفت و گو با مهر در تشریح ضوابط جدید فروش سوخت به ایرلاین ها، گفت: هم اکنون زیر ساخت‌های عرضه کارتی بنزین در تمامی فرودگاه های کشور نصب و راه اندازی شده است. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام اینکه تا اول مهر ماه سال جاری تمامی شرکت‌های هواپیمایی فرصت دارند تا نسبت به خرید کارتی سوخت در فرودگاه های کشور اقدام کنند، تصریح کرد: امیدواریم با هماهنگی شرکت‌های هواپیمایی مجبور به قطع فروش سوخت به ایرلاین‌ها نشویم. این مقام مسئول با اشاره به برگزاری نشست‌های مشترکی بین معاونان وزیر راه و نفت به منظور انجام هماهنگی‌های فروش کارتی سوخت به شرکت‌های هواپیمایی، اظهار داشت: پول فروش سوخت باید به خزانه دولت واریز شود و از این رو شرکت‌های هواپیمایی باید نسبت به پرداخت به موقع آن اقدام کنند. ریاحی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر تحریم فروش سوخت به برخی از شرکت‌های هواپیمایی اروپایی از سوی ایران در دوران تحریم، تاکید کرد: در شرایط فعلی فروش سوخت به تمامی شرکت‌های هواپیمایی اروپایی آزاد است. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه هیچ گونه محدودیتی برای فروش سوخت به شرکت‌های هواپیمایی خارجی در فرودگاه های کشور وجود ندارد، بیان کرد: بر این اساس هم اکنون هواپیماهای تمامی شرکت‌های هوایی معتبر جهان در ایران اقدام به خرید ارزی سوخت می‌کنند و استانداردهای عرضه سوخت در کشور هم مطابق با معیارهای بین‌المللی و جهانی است. این مقام مسئول با اشاره به عرضه و توزیع روزانه حدود ۴ میلیون لیتر انواع سوخت هوایی در ایران، خاطرنشان کرد: فروش سوخت به ایرلاین‌های خارجی به صورت شناور تعیین و عرضه می‌شود.

 

درآمد هشت میلیارد تومانی با صادرات حنا
براساس آمارگمرک در پنج‌ماهه نخست سال 95، بیش از 900 هزار کیلوگرم حنا به کشورهای مختلف صادر شده است. بر این اساس، در این مدت 2 میلیون و 815 هزار و 43 دلار ارز نصیب کشور شده است. لازم به‌ذکر است که ارزش ریالی این میزان صادرات بیش از 8 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده که در گمرک ثبت شده است. کشورهای آذربایجان، افغانستان، آلمان، امارات متحده عربی، انگلستان، ایتالیا، عراق و چند کشور دیگر مقصد صادرات حنا از ایران بوده‌اند.

 

بانک مرکزی فعالیت موسسه اعتباری آرمان را غیرمجاز اعلام کرد
بانک مرکزی به بانک‌ها و موسسات اعتباری مجاز هشدار داده که به موسسه غیر مجاز آرمان خدماتی ارائه نکنند. به گزارش ایسکانیوز، در این دستورالعمل دلیل اینکه چرا در بین چند هزار موسسه غیر مجاز آرمان مورد توجه قرار گرفته اعلام نشده است. موسسه آرمان ظاهرا با موسسه آرمان ایرانیان که پیش تر فعالیت می کرد و در ادامه با تعاونی‌های زیر مجموعه خود ادغام و اکنون با دریافت مجوز بانک مرکزی در قالب موسسه اعتباری کاسپین فعالیت می‌کند، متفاوت است.

 

رئیس مرکز آمار ایران:
در بحث یارانه‌ها نباید از مرکز آمار استفاده می‌شد
رئیس مرکز آمار ایران گفت: سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن با ضریب نفوذ 45درصد اینترنت از سوم تا 24 مهرماه امسال انجام می‌شود. به گزارش ایرنا، امیدعلی پارسا افزود: با انجام سرشماری به شکل اینترنتی، ایران به باشگاه کشورهای با سرشماری موفق می‌پیوندد. رئیس ستاد سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 کشور یکی از مهمترین ویژگی‌های سرشماری را محرمانه بودن این اطلاعات عنوان کرد و گفت: مرکز آمار ایران کاری به هویت فرد ندارد و تنها اطلاعات جمعیتی، شغلی، سکونت، میزان سواد و... افراد و خانوارها جمع‌آوری می‌شود. پارسا تاکید کرد: مرکز آمار ایران در تلاش است یک نفر هم از سرشماری جانیافتد و حتی اتباع خارجی در ایران سرشماری خواهند شد. رئیس مرکز آمار ایران با یادآوری اینکه برای جمع‌آوری اطلاعات درباره‌ی هدفمندی یارانه‌ها نباید از مرکز آمار ایران استفاده می‌شد، گفت: برای این هدف خوب از ابزار خوبی استفاده نشد. پارسا تاکید کرد ما هیچ ارتباطی با هدفمندی یارانه‌ها نداریم و اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌شود خاصیت کاربردی در این زمینه ندارد. هشتمین سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 به دو شیوه اینترنتی و حضوری انجام می‌شود. سرشماری اینترنتی از سوم تا 24 مهر ماه برگزار می‌شود. در این روش مطلع ترین فرد خانوار می‌تواند با مراجعه به سامانه www.sarshomari95.ir و یا وارد کردن شماره ملی سرپرست خانوار به عنوان رمز ورود به پرسشنامه سرشماری دسترسی یافته و اطلاعات خانوار خود را در آن وارد کند. سرشماری حضوری از 25 مهرماه تا 25 آبان ماه امسال در کشور اجرا می‌شود. در مجموع سرشماری سال 1395به میزان 51 روز زمان می‌برد. در سرشماری حضوری سال‌جاری از ابزار تبلت استفاده می‌شود که این گامی ‌ارزشمند در راستای صرفه‌جویی مصرف کاغذ است.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه