خبر

زنی که از هشت سال پیش در فرودگاه زندگی می‌کند
یک زن سنگاپوری ۸ سال گذشته را در یکی از فرودگاه‌های این کشور زندگی کرده است. به گزارش تسنیم، یک زن سنگاپوری به خاطر بالا بودن هزینه‌ زندگی از هشت سال پیش مجبور شده در فرودگاه شهر «شانگی» سنگاپور زندگی کند. بر اساس گزارش cctv، این زن سنگاپوری به علت وضعیت دشوار مالی خود در جریان بحران مالی جهانی سال 2008 میلادی مجبور شد تنها آپارتمان خود را اجاره دهد تا بتواند با پول آن امرار معاش کند. این زن 50 ساله برای اقامت چند روزه در سال 2008 میلادی در فرودگاه برنامه‌ریزی کرده بود اما باور نمی‌کرد که این وضعیت برایش پیش بیاید و فرودگاه به محل اقامت دائم وی تبدیل شود. وی خود را با زندگی در فرودگاه سازگاری داده است؛ به شکلی که غذا و لوازم مورد نیاز خود را از رستورانها و در فروشگاه‌های داخل فرودگاه تهیه می‌کند و از سرویس بهداشتی و سیستم اینترنت بی‌سیم آنجا استفاده می‌کند. این زن ماهیانه 1000 دلار از اجاره آپارتمان سه خوابه خود می‌گیرد که برای تأمین همه مایحتاج زندگی او کافی است اما درحال برنامه‌ریزی برای فروش آپارتمان خود و خرید آپارتمان کوچکتری به منظور نقل مکان به آنجا و آغاز زندگی جدیدی است. این زن تنها ساکن فرودگاه شانگی نیست و دستکم 10 نفر دیگر هم در این فرودگاه زندگی می‌کنند.

 

قاضی عسکر:
هیات ایرانی پنجم اسفند موضوع اعزام حجاج را با طرف عربستانی بررسی خواهد کرد
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه با رعایت حکمت، مصلحت و عزت مردم مواضع خود را برای حضور در حج در عربستان مطرح خواهیم کرد،‌ گفت: پنجم اسفند هیات ایرانی با حضور در عربستان مسائل اعزام حجاج کشورمان را با طرف سعودی بررسی خواهد کرد. به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید «علی قاضی عسکر» در حاشیه مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد خاتم الانبیاء(ص) به خبرنگار ایرنا گفت: وزیر حج عربستان بر اساس روال همه ساله نامه ای به همه کشورها ارسال می کند که این نامه نیز چند روز گذشته به دست ما رسید و بنا داریم هیاتی برای مذاکرات پنجم اسفند ماه سال جاری به عربستان اعزام کنیم. وی اظهار کرد: در این نشست با رعایت حکمت، مصلحت و عزت مردم مواضع خود را در عربستان مطرح خواهیم کرد و امیدواریم مسئولان عربستان نیز همراهی کنند تا بتوانیم حجی آبرومند و عزتمند داشته باشیم. قاضی عسکر گفت: همانگونه که بارها اعلام کرده ایم در سال گذشته به هیچ عنوان آمادگی برای تعطیلی حج را نداشتیم و بنای ما بر این بود که حج انجام شود اما آنها دیر عمل کردند. نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: عربستان بعضی شرایط مانند بحث کنسولی را که اگر حوادثی برای حجاج پیش آمد، افرادی باشند تا امور آنان را دنبال کنند نپذیرفت و حج تعطیل شد. قاضی عسکر افزود: برای امسال نیز اقدامات خود را انجام می دهیم و امیدواریم که شرایط برای اعزام حجاج فراهم شود. وی اظهار کرد: کشور میزبان باید شرایط را فراهم کند و قضایایی که درباره حج گذشته همچون مسجد الحرام و منا مطرح می شود، بتوانیم احقاق حقوق کنیم. نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: حجاج جمهوری اسلامی ایران در میان کشورها بهترین حج را انجام می دهند و نمونه هستند. وی در پاسخ به دیگر سئوال ایرنا در مورد شروط جمهوری اسلامی برای حج امسال گفت: به عنوان شرط ، چیزی را مطرح نمی کنیم به هر حال برای اعزام حجاج سلسله مسائلی داریم که اگر حل نشود، طبیعی است که برای اعزام با مشکل رو به رو خواهیم شد و امیدواریم در مذاکراتی که انجام می شود مسائل حل شود.

 

نگهداری از حیوانات وحشی در سه پارک بزرگ پایتخت بدون مجوز
رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه در پایتخت حدود 12 مرکز نگهداری از حیات وحش داریم گفت: تعدادی از اینها مانند پارک ملت، پارک چیتگر و مجموعه پارک ساعی فاقد مجوزهای لازم از سازمان حفاظت از محیط زیست هستند. به گزارش ایسنا، محمدحسین بازگیر گفت: هر گونه نگهداری حیات وحش تحت عنوان‌های مختلف مانند باغ وحش، باغ پرندگان ، مرکز نگهداری و ... مستلزم اخذ مجوز از سازمان حفاظت از محیط زیست است. وی با اشاره به اینکه این مجوز تابع شرایط خاص است اظهار کرد: مراکز نگهداری از حیات وحش باید به طور دائم گزارش خود را از تعداد گونه‌ها، نوع گونه‌ها، ورود و خروج حیات وحش مختلف به آن مکان، مرگ و میر و تولدی که دارند را گزارش دهند. وی ادامه داد: همچنین وضعیت تغذیه و نگهداری حیات وحش در آن مکان باید مناسب بوده، فضای مناسب و کافی برای نگهداری از حیات وحش داشته و شرایط و مقررات لازم را رعایت کرده باشد همچنین، دامپزشکی مستقر در آن مرکز داشته باشند. رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه تعدادی از مراکز نگهداری حیات وحش مجوزهای لازم از سازمان حفاظت از محیط زیست را ندارند بیان کرد: این مراکز متخلف شرایط و ضوابط نگهداری از حیات وحش را نیز رعایت نکرده‌اند. بازگیر گفت: طی جلسه‌ای که با مدیران این مراکز برگزار کرده‌ایم تذکرات لازم را به آنان داده و فرصت دادیم که درخواست‌های خود را برای مجوز به سازمان حفاظت محیط زیست تحویل دهند. بازگیر اظهار کرد: اگر مراکز نگهداری حیات وحش در وضعیت نگهداری حیات وحش تغییراتی ایجاد کرده یا شرایط را مناسب کنند و به استانداردهای سازمان حفاظت از محیط زیست نزدیک شوند می‌توانیم برای آنان مجوز صادر کنیم.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه