خبر

معاون شرکت بازرگانی خبر داد:
احتمال تکرار خودکفایی
معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی از خرید بیش از یک میلیون و ۸۲۰ هزار تنی گندم از ۱۱ استان کشور خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد رکورد تولید گندم پارسال تکرار شود و تولید دانه‌های روغنی افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته باشد. ه گزارش ایسنا، حسن عباسی معروفان، اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون بیش از یک میلیون و ۸۲۰ هزار تن از این محصول استراتژیک از ۱۱ استان کشور خریداری شده است که ارزشی بالغ بر ۲۳۰۰ میلیارد تومان داشته و به صورت روزانه مطالبات آنها در حال پرداخت است. وی با بیان اینکه مطالبات کشاورزان که همان بهای محصول‌شان است به محض ورود اطلاعاتش به سامانه بانک کشاورزی پرداخت می‌شود، افزود: گرچه هم‌اکنون میزان خرید تضمینی نسبت به سال گذشته سه درصد رشد منفی به دلیل برخی شرایط آب و هوایی و تاخیر در برداشت گندم مواجه بوده‌ایم، با توجه به شرایط اقلیمی و میزان تولید مناسب پیش‌بینی می‌شود خرید تضمینی گندم مانند سال گذشته از ۱۱ میلیون تن عبور کند. معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ادامه داد: استان خوزستان با یک میلیون و ۲۲۰ هزار تن بیشترین میزان خرید تضمینی را در میان استان‌های دیگر به خود اختصاص داده است و پس از آن استان‌های فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، ایلام، بوشهر، کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد، هرمزگان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی دیگر مناطقی هستند که خرید تضمینی گندم از کشاورزان آغاز شده است. عباسی معروفان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تولید و خرید تضمینی دانه‌های روغنی در سال جاری با افزایش بیش از صددرصدی به ۴۳۰ هزار تن برسد، گفت: هم‌اکنون بالغ بر ۳۱ هزار تن دانه روغنی مانند کلزا از کشاورزان خریداری شده است که در این زمینه نیز خوزستان با ۱۸ هزار تن رتبه نخست را دارد و پس از آن استان‌های ایلام،‌ کرمان و فارس قرار دارند. وی اعلام کرد: ارزش دانه‌های روغنی خریداری شده تاکنون ۸۶ میلیارد تومان بوده که تاکنون بیش از ۹۰ درصد آن به کشاورزان پرداخت شده است و پیش‌بینی می‌شود در این زمینه نیز رکوردشکنی قابل توجهی داشته باشیم.

 


یک کارشناس بانکی:
برای همکاری با دنیا باید استاندارهای بین‌المللی بانکداری را اجرا کنیم
حاتمی یزد گفت: متاسفانه هیچ کدام از بانک‌های ما خود را با ضوابط استانداردهای بانکی بین‌المللی‌ تطبیق نداده‌اند. به گزارش ایلنا، احمد حاتمی‌یزد، در خصوص وضعیت کنونی بانک‌های کشور اظهار داشت: ما هنوز تکلیف خودمان را با دنیا روشن نکرده‌ایم و مسئولین درجه اول کشور‌ هنوز در این زمینه تصمیم قطعی نگرفته‌اند. هنوز مشخص نیست که می‌خواهیم با دنیا کار کنیم یا خیر؟ با جهان کار کردن یعنی این که استاندادهای بین المللی بانکی دنیا را هم بپذیریم. این کارشناس بانکی خاطر نشان کرد: متاسفانه هیچ کدام از بانک‌های ما خود را با ضوابط استانداردهای بانکی بین‌المللی‌ تطبیق نداده‌اند.  حاتمی یزد تصریح کرد: در خصوص اجرای استانداردهای IFRS اگر این امر به خود بانک‌ها واگذار شود قطعا برای انجام آن کاری نمی‌کنند اما در صورتی که بانک مرکزی بر آن اصرار داشته باشد و صورت‌های مالی بانک‌ها  را تایید نکند یا اقدامات تنبیهی در نظر بگیرد، مجبور می‌شوند استانداردهای حسابداری بین‌المللی IFRS را اجرا کنند. وی تصریح کرد: به جز بحث IFRS  موضوع کفایت سرمایه بانک‌ها هم بسیار است. در حال حاضر  هیچ کدام از بانک‌های ما از نظر کفایت سرمایه با فرمول های کمیته بال یک، دو و سه انطباق ندارد و دچار کمبود سرمایه هستند. عدم کفایت سرمایه یک بانک به این معنا است که آن بانک معتبر نیست و نمی‌تواند با بانک‌های بین‌المللی کار کند.

 


یک مقام مسئول راه‌آهن خبرداد:
راه‌اندازی قطار گردشگری، این هفته در مسیر تهران - سواد کوه
مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن گفت: خط ثابت گردشگری ریلی تهران- سوادکوه از پنجشنبه این هفته فعال می شود و علاقه مندان برای شرکت در این تور می‌توانند به آژانس‌های گردشگری و سامانه‌های اینترنتی مراجعه کنند. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، علی کاظمی منش افزود: راه‌اندازی نخستین خط ثابت گردشگری ریلی کشور در مسیر تهران- سوادکوه در دو هفته گذشته مورد آزمایش قرارگرفت و پنجشنبه چهارم خرداد ماه نخستین سفر خود را از مبدأ تهران آغاز و با عبور از ایستگاه‌های گرمسار، فیروزکوه به ایستگاه سوادکوه می‌رسد. مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن با اشاره به نحوه تهیه بلیت این قطار گردشگری گفت: علاقه‌مندان می‌توانند از آژانس‌های گردشگری سراسر کشور یا سامانه اینترنتی تهیه کنند. وی افزود: پس از توقف در ایستگاه سوادکوه، گردشگران مورد پذیرایی قرار می‌گیرند و پس از سپری شدن اوقات بعدازظهر همان روز با قطار به سمت تهران حرکت می‌کنند تا شامگاه به مقصد برسند.

 


مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار خبر داد:
افتتاح سه بازار جدید میوه در مناطق ۵ و ۲۲ تهران
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار گفت: به زودی بازارهای میوه و تره بار شریف ،پونک و اباذر در مناطق ۲۲ و ۵ به میادین میوه و تره بار موجود تهران افزوده می شود. به گزارش تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار ؛ عبدالحسین رحیمی با اعلام این خبر گفت: سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار در مسیر صحیح خدمت رسانی لحظه ای از فعالیت بازنمانده است و بدون وقفه و با در نظر گرفتن مطالبات مردم اهداف و برنامه های توسعه محور و خدماتی را ادامه می دهد. وی رضایتمندی بیش از 90 درصد از مراجعه کنندگان از اجرای طرح هایی مانند میوه دستچین ، سبزی بدون ریشه و گل و لای ، عرضه گوشت تازه بسته بندی شده در محل و سایر طرح های نهادینه شده در میادین و بازارهای میوه و تره بار را از موفقیت های این سازمان عنوان کرد و در این رابطه اظهار داشت : صیانت از حقوق شهروندی سر لوحه فعالیت های این سازمان است و هیچ عقب نشینی از این فعالیت ها وجود ندارد.  رحیمی افزود : اخبار خوبی از فعالیت های سازمان داریم که به زودی به اطلاع شهروندان خواهیم رساند.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه