خبر

 خسارت سیلاب به شبکه برق گلستان
در پی حادثه سیلاب شش‌میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان به شبکه و زیرساخت‌های برق استان گلستان آسیب وارد شد. علی‌اکبر نصیری مدیرعامل با اشاره به خسارات وارده سیل به شبکه برق گلستان اظهار کرد: سامانه بارشی روز پنج‌شنبه و جمعه گذشته به شبکه برق در بخش‌هایی از علی آبادکتول، گنبدکاووس، آزادشهر، مینودشت و رامیان شش‌میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان آسیب وارد شد. وی به آمادگی قبلی شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی استان اشاره و تصریح کرد: همکاران در مدیریت‌های توزیع برق گلستان در سریع ترین زمان نسبت به پایدارتر کردن شبکه و رفع خاموشی اقدام کردند. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان گفت: دهنه محمدآبادکتول و دهنه زرین گل علی آبادکتول بر اثر سیل جمعه گذشته دچار آبگرفتگی شدیدی شد و سیل پایه‌ها و زیرساخت‌های موجود برق را دچار آسیب کرد که با اقدام به موقع توزیع نیروی برق، تا عصر روز شنبه مشکل برطرف شد. نصیری از خسارت سیل به بخش هایی از آزادشهر و دلند خبرداد و افزود: در روز جمعه آزادشهر و بخشی از شبکه برق دلند درگیر سیلاب شدند که خوشبختانه با تعاملی که با توزیع برق استان سمنان وجود داشت برخی از روستاهای آزادشهر از طریق سمنان برق دار شد.

 

 در راستای اجرایی کردن تفاهم‌نامه همکاری صورت گرفت؛
دیدار ریاست دانشگاه جامعه‌المصطفی با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی‌استان گلستان
حجت الاسلام تقوی ریاست دانشگاه جامعه المصطفی به همراه معاونین با رضا قوانلو مدیرکل کتابخانه‌های عمومی‌استان دیدارکرد. دانشگاه جامعه المصطفی ازجمله مجموعه‌های فرهنگی است که اداره کل کتابخانه‌های عمومی‌استان در جهت فعالیت فرهنگی مشترک و همکاری درحوزه کتاب تفاهم نامه همکاری امضا کرده است. لذا در راستای اجرایی کردن تفاهم نامه همکاری دیداری بین مدیرکل کتابخانه‌های عمومی‌استان با ریاست دانشگاه جامعه المصطفی به همراه معاونین صورت گرفت. دراین دیدار حجت الاسلام تقوی ریاست دانشگاه جامعه المصطفی از ساخت مکان جدید وآماده سازی این مکان درصورت امکان برای راه اندازی کتابخانه مشارکتی خبرداد. مدیرکل کتابخانه‌های عمومی‌استان گلستان نیز با اشاره به اهمیت فرهنگ وضرورت کارفرهنگی برای جامعه گفت: حوزه فرهنگ حوزه بسیطی است که باید تمام دستگاه‌ها باهمتی جهادی ورود پیداکنند و مجموعه‌های فرهنگی با همکاری مشترک با کتابخانه‌ها می‌توانند درنهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی دخیل باشند. رضا قوانلو درادامه افزود: فعالیت درحوزه کتاب به گونه ای است که ما از هرمجموعه ای که نیت همکاری ودغدغه فعالیت دراین حوزه را داشته باشد استقبال می‌کنیم و امیدواریم فعالیت‌ها و همکاری های مشترک دراین زمینه به گشایش بیشتر منجرشود.

 

 38 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز اجرای پروژه‌های اضطراری آبخیزداری
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با حضور نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و صادقلو استاندار گلستان گفت: در حال حاضر 38 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های فوری و اضطراری مدیریت سیلاب آبخیزداری مورد نیاز است که در صورت تخصیص آن به صورت قابل ملاحظه ای در کاهش خسارت سیل تاثیر گذار است. ابوطالب قزل سفلو با اشاره به عملکرد مثبت پروژه‌های آبخیزداری در کاهش خسارات ناشی از سیل که در بازدید های میدانی معاون رئیس جمهور و معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز مورد تاکید قرار گرفته است و توسعه و اجرای اقدامات آبخیزداری را ضروری عنوان کرد. خسارت وارده به پروژه‌ها و تاسیسات منابع طبیعی اعم از جاده‌های جنگلی و ساختمان های طرح‌های جنگلداری حدود 3 میلیارد تومان برآورد شده است. قزل سفلو گفت: پروژه‌های آبخیزداری در حوزه‌های غزنوی و وطن شهرستان آزادشهر، قویجق و عرب داغ شهرستان کلاله، زرین گل و سیاه مرزکوه شهرستان علی آباد و قره چای شهرستان رامیان مورد آسیب سیل قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه