خبر

 یک کارشناس زبان بدن:
حریری، هنگام قرائت متن استعفا تحت فشار بود
یک کارشناس زبان بدن در راستای وضعیت حریری هنگام قرائت متن استعفایش در شهر ریاض تاکید کرد که او تحت فشار بوده و این مساله از حرکات بدنی آشفته او مشخص بود. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه رای الیوم، نزار نصرالله، کارشناس زبان بدن در مصاحبه‌ای با شبکه ان‌ بی ‌سی اظهار داشت: زبان بدن حریری نشان می‌دهد که او هنگام قرائت متن استعفا تحت فشار و در شرایط روانی بود و این امر از حرکات بدنی آشفته حریری مشخص است. این کارشناس ابتدا به ساعت مچی آبی و مشکی که حریری همیشه در دست چپش داشت، اشاره کرد و گفت: آن ساعت مچی آبی و مشکی در جریان سخنرانی استعفای حریری در دستش نبود و احتمالا این ساعت از او گرفته شد تا نتواند هیچ گونه تماسی داشته باشد، در حالی که این ساعت همواره در تمامی‌محافل رسمی‌و غیررسمی‌در دست حریری دیده می‌شد. این کارشناس در ادامه به وضعیت شانه‌های حریری در زمان قرائت متن استعفا اشاره کرد و گفت: شانه‌های حریری کاملا به سمت جلو خم شده بودند. نزار نصر الله افزود: حالت طبیعی آن است که شانه‌های انسان زیر فشار خم شود و این کاملاً طبیعی است، انحنای شانه‌های حریری نشان می‌دهد که او در جریان قرائت متن استعفایش احساس راحتی نداشته است، به ویژه که او به عنوان یک چهره سیاسی تمامی‌آموزش‌های سخنرانی را گذرانده و اما حالت او در این سخنرانی ما را به یاد روزهای اولی می‌اندازد که در پست نخست وزیری مشغول به کار شده بود و با حضور حرفه‌ای در رسانه‌ها آشنایی نداشت. این کارشناس در ادامه به حالت چشم‌های حریری اشاره کرد و گفت: حریری در طول این ویدیو دو چشم خود را باز نگه داشت و مشخص است که بر حرکات چشم‌هایش کنترلی ندارد، این امر بیانگر آن است که یا دروغ می‌گوید و یا مجبور به گفتن دروغ شده است چرا که حریری پیش از این چنین به سخنرانی‌ نمی‌پرداخت. این کارشناس در ادامه گفت: حریری در طول این سخنرانی چند بار زبان خود را از دهان بیرون آورد که این نشان می‌دهد او دچار خشکی دهان شده در حالی که لیوان آبی در کنارش وجود دارد، خشک شدن دهان یکی از نشانه‌های وجود استرس و تنش بالا در فرد است، علاوه بر این حریری در طول سخنرانی دهان خود را برای ادای کلمات به اندازه کافی باز نمی‌کند و این مساله در زمان گفتن عبارت «استعفای خود را اعلام می‌کنم» نمایان شد، حریری این جمله را با صدای بسیار پایین و بدون هیچ گونه اطمینانی ادا کرد، زمانی هم که قرائت متن به پایان رسید، حریری کاغذها را روی میز رها کرد که نشان می‌دهد او می‌خواهد هر چه سریعتر این کار را به پایان برساند و احتمالا شخصی در کنار او بوده که این جملات را به او دیکته کرده و یا او را تهدید می‌کرده است. نزار نصرالله افزود: علاوه بر این حریری نتوانست از جملات طولانی در این سخنرانی استفاده کند که این نشان می‌دهد او تحت فشار بوده و سعی دارد از جملات کوتاه برای رساندن پیام خود استفاده کند.

 

 اتحادیه اروپا:
همه طرف‌ها به تعهدات برجامی‌خود عمل کنند
نماینده اتحادیه اروپا در سازمان ملل متحد بر حفاظت از برجام تاکید کرد و از همه طرف ها خواست به تعهدات برجامی‌خود به طور کامل عمل کنند. به گزارش ایرنا، ‹گییوم دی بویی› روز جمعه به وقت محلی در نشست مربوط به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی‌در هفتاد و دومین مجمع عمومی‌سازمان ملل متحد، افزود: برجام توافقنامه ای است که در قطعنامه 2231 سال 2015 شورای امنیت سازمان ملل متحد تایید شده است. یک ستون کلیدی و عملی از معماری منع گسترش سلاح های هسته ای است که حفظ آن در شرایط تهدیدهای حاد اتمی‌کنونی، بسیار اهمیت دارد. نماینده اتحادیه اروپا ادامه داد: اتحادیه اروپا بار دیگر تاکید می‌کند آژانس بین المللی انرژی اتمی، هشت بار اجرای تعهدات برجامی‌ایران را تحت شدیدترین و گسترده ترین بازرسی ها تایید کرده است. دی بویی اضافه کرد: اتحادیه اروپا همراه با جامعه جهانی به صراحت بر اجرای تعهدات برجامی‌تاکید می‌کند و از همه طرف های این توافق می‌خواهد به طور کامل و موثر تعهدات خود را در این زمینه انجام دهند. وی اظهار کرد: اتحادیه اروپا خواستار ادامه حمایت ایران از تمام تعهدات هسته ای و همکاری کامل و به موقع با آژانس بین المللی انرژی اتمی‌همچون پیاده سازی جامع پادمان و پروتکل الحاقی و فراهم کردن تمامی‌دسترسی های درخواست شده از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی‌است که برای رسیدن به جمع بندی کلی، کلیدی است. نماینده اتحادیه اروپا تصریح کرد: همراه با اجرای کامل و پایدار برجام، دستیابی به این جمع بندی برای کمک به ایجاد اعتماد بین المللی به ماهیت صرفا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران ضروری است. در این راستا، تصویب سریعتر پروتکل الحاقی در ایران ضرورت دارد. دی بویی خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا از ماموریت بلند مدت آژانس بین المللی انرژی اتمی‌برای تایید و نظارت بر اجرای تعهدات هسته ای ایران تحت برجام حمایت می‌کند و اهمیت ابزارهای اطمینان بخش مورد نیاز برای انجام نقش آژانس را یادآور می‌شود. یوکیا آمانو صبح جمعه به وقت محلی در مجمع عمومی‌سازمان ملل متحد، گزارشی از اقدامات این آژانس در طول یکسال ارائه کرد. او در این گزارش، بار دیگر پایبندی ایران را به تعهدات توافق هسته ای با گروه 1+5 تایید کرد.

 

 ماکرون:
باید مذاکرات موشکی با ایران آغاز شود
رئیس جمهور فرانسه آنچه که قاطعیت در برابر برنامه موشکی و اقدامات منطقه‌ای ایران خواند، را مهم توصیف کرد. به گزارش ایسنا به نقل از ای بی سی امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه با روزنامه الاتحاد امارات، بر قاطعیت در برابر اقدامات ایران در منطقه و برنامه موشک های بالستیک این کشور تاکید کرد. مکرون که برای بیست و چهار ساعت به امارات عربی متحده سفر کرده بود گفت: بسیار مهم است که در برابر فعالیت‌های منطقه ای و برنامه‌های بالستیکی ایران با قاطعیت برخورد کرد. این نخستین سفر مکرون به غرب آسیا به عنوان رئیس جمهور فرانسه بود. وی در سخنان خود گفت ما بیش از هر زمان دیگری به منطقه ای باثبات و بازیگران منطقه ای مسئول نیازمندیم که برای ثبات خاورمیانه کار می‌کنند. باز کردن جبهه ای دیگر، تنها تنش ها را افزایش می‌دهد و این منطقه را بی ثبات تر می‌کند. همچنین شبکه تلویزیونی الحدث به نقل از رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد ممکن است به دلیل فعالیت‌های موشکی ایران، تحریم هایی علیه این کشور اعمال شود. رئیس جمهور فرانسه مدعی شد با توجه به شرایط منطقه به نظر می‌رسد امضای توافقنامه هسته ای با ایران، کافی نبود. امانوئل مکرون که در کنفرانسی مطبوعاتی در دبی سخن می‌گفت با بیان این مطلب افزود البته این سخن به معنی بازنگری در این توافقنامه یا لغو آن نیست. باید درباره فعالیت‌های موشکی ایران، مذاکراتی آغاز شود، ضروری است درباره فعالیت‌های موشکی ایران، تعاملی وجود داشته باشد، ضمن اینکه اگر شرایط ایجاب کند، امکان تحمیل تحریم هایی علیه این کشور وجود دارد. مکرون گفت: فرانسه راهبردی را اتخاذ خواهد کرد که به تکمیل توافقنامه هسته ای، که ما خواستار حفظ آن هستیم، می‌انجامد، این راهبرد با آغاز مذاکرات درباره موشک های بالستیک ایران، راهبرد منطقه ای این کشور و تلاش برای همراه کردن هر چه بیشتر شرکا با مواضع ما، عملی خواهد شد، همچنین تلاش خواهم کرد رضایت هر آن‌کس را که به تجدید نظر در توافقنامه هسته ای تمایل دارد جلب کنم. وی ادامه داد: من این کار را آغاز کردم، سعی خواهم کرد رضایت دولت آمریکا را در این زمینه جلب کنم. کنگره آمریکا در هفته‌های آینده مسئولیت بزرگی را بر دوش دارد. همچنین برای جلب رضایت عربستان نیز تلاش خواهم کرد.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه