خبر

 گردهمایی مسئولین منابع طبیعی با مسئولین قضایی و نیروهای انتظامی‌ گلستان
در سومین‌روز از هفته منابع طبیعی که به‌نام منابع طبیعی، حفاظت و قانون نام‌گذاری شده است، گردهمایی با‌حضور مسئولین قضایی استان گلستان و نیروهای انتظامی ‌و اداره‌کل منابع طبیعی در محل سالن یگان حفاظت استان برگزار شد. در‌این‌مراسم ابتدا مهندس قزل‌سفلو از زحمات دادگستری کل و قضات استان و شهرستان‌ها در امر برخورد قاطع با متصرفین و متخلفین عرصه‌های منابع طبیعی و قاچاق چوب و صدور مجازات‌های جایگزین حبس برای توسعه درختکاری و حفاظت تقدیر کردند و دوستداران طبیعت و مردم خوب استان که به اشکال مختلف در امر حفاظت از منابع طبیعی استان و پیشگیری‌ها و امر اطفاء حریق با منابع طبیعی استان همکاری داشتند تقدیر کردند. در‌ادامه مراسم از نیروهای مردمی‌ که در امر مهار و اطفاء حریق در طول سال 1396 مصدوم و مجروح شدند با اهدای لوح، تقدیر کردند. در‌ادامه حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حاج آقا سید رضا سیدحسینی دادستان مرکز استان ضمن تقدیر و تشکر از کارکنان منابع طبیعی تاکید کرد: با‌توجه‌به‌اینکه کارکردهای زیست‌محیطی منابع طبیعی آرامش و آسایش را برای مردم به‌دنبال داشته، اجر و ثواب عبادت را دارد. در‌ادامه وی تاکید داشت که موضوع پیشگیری و جلوگیری از تصرف و ساخت‌و‌ساز جدی‌تر گرفته شود و نیروی مورد نیاز و تجهیزات لازم برای امر حفاظت تامین شود و هماهنگی و تعامل دستگاه‌های اجرایی در امر حفاظت تقویت شود.

 

 معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی‌ گلستان:
فرهنگ مهدویت در جامعه گسترده شود
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی‌گلستان در همایش گردهمایی مربیان مهدویت استان گلستان با‌اشاره‌به اهمیت موضوع حجاب در جامعه اظهار کرد: ما تکلیفی نداریم خود را در برابر نابینا بپوشانیم اما حضرت فاطمه(س) خود را می‌پوشاند، پیامبر به ایشان می‌گوید این فرد نابیناست، اما حضرت فاطمه(س) می‌گوید، او نابیناست اما من او را می‌بینم. حجت‌الاسلام علی‌اکبر سایری، افزود: یکی‌از فلسفه‌های موضوعی که حضرت فاطمه در پشت در قرار گرفت که منجر‌به آسیب‌دیدگی وی شد این بود که کسی او را نبیند، حتی زمانی هم که حضرت زهرا در بستر بیماری بود فرمود قرار نیست من نگران مرگ باشم؛ چراکه مرگ دیدار معبود است نگرانی من این‌است‌که زمانی که فوت کردم حجمی‌ از بدنم دیده شود که در نهایت تابوتی درست شد و خیال حضرت آسوده شد. حجت‌الاسلام سایری ادامه داد: از حضرت زهرا پرسیدند بهترین چیز برای زن مسلمان چیست و ایشان فرمود بهترین چیز برای زنان مسلمان این‌است‌که مردان نامحرم آنها را نبینند و زنان هم مردان نامحرم را نبینند. وی افزود: اگر امروز زهرا این‌طور عظمت پیدا کرده، رمز و راز آن تجلی حیا و عفت است. حجت‌الاسلام سایری با‌اشاره‌به وضعیت حجاب در جامعه گفت: متاسفانه امروزه شاهدیم رعایت‌نکردن حجاب و زیرپا قراردادن قوانین جامعه اسلامی‌تبدیل به امتیاز برای افراد شده است، همچنین برخی افراد زیر‌پا گذاشتن خون شهدا و نداشتن ارادت به امام زمان را نوعی امتیاز برای خود تلقی می‌کنند. وی با‌تاکید‌بر‌ین‌نکته که فرهنگ مهدویت را باید در جامعه حاکم کنیم، اظهار کرد: همه بدحجابی‌های موجود در جامعه از تهاجم فرهنگی نیست و بخشی به ما برمی‌گردد که در‌این‌مسیر کم گذاشته‌ایم و آن‌گونه که باید از بحث حجاب حمایت نکرده‌ایم.

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با دستگاه‌های بوسنج در گاز گلستان
واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست گاز گلستان به‌منظور آشنایی کارکنان با نحوه کار دستگاه‌های بوسنج، دوره آموزشی مرتبطی را درهمین‌خصوص برگزار کرد. این‌دوره آموزشی باهدف افزایش هرچه‌بیشتر سطح اطلاعات و آگاهی کارکنان شرکت که‌ با دستگاه‌های بوسنج در ارتباط هستند برگزار شده و مباحث كاربردي مهمی مطرح شد. دراین‌دوره استاد ستایشفر پیرامون شناخت دستگاه، تشریح عملکرد، اهمیت بوسنجی، تاریخ بوسنجی، معرفی شرکت سازنده، مباحث تئوری دستگاه، اهمیت سنسور و موارد مرتبط، اهمیت کالیبراسیون، نحوه کار با دستگاه و سایر موارد مرتبط  توضیحات مبسوطی ارائه کرده که مورد استقبال قرار گرفت.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه