افراد مشهوری که در کودکی مورد آزار قرار گرفته بودند

مریلین مونرو؛ یکی‌از اولین افراد مشهور جهان بود که در کودکی کودک مورد آزارجنسی قرار گرفته بودند. او از سن نه‌سالگی به یتیم‌خانه سپرده شد و ۱۱ خانواده مختلف سرپرستی او را پذیرفتند. او در دومین خانه مورد تجاوز قرار گرفت و در نهایت در 16 سالگی برای فرار از سپرده شدن به خانواده دیگری ازدواج کرد.

چهل و دومین رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، بیل کلینتون بود که به‌مدت ۱۲‌سال فرماندار پنجاهم ایالات جنوبی آرکانزاس بوده است. راجر کلینتون؛ پدرخوانده بیل کلینتون یک فرد الکلی بود که کلینتون می‌گوید از سوی او بسیار مورد آزار جسمی قرار گرفته بود؛ اما در دوران کودکی هرگز در مورد این آزارها سخنی نگفته بود.

لودویگ ون بتهوون؛  یکی‌از موسیقی‌دانان برجسته تاریخ و یکی از تأثیرگذارترین شخصیت‌های موسیقی در دوران کلاسیک و آغاز دوره رمانتیسیسم بود. او در طول دوران کودکی از سوی پدرش مورد آزار و اذیت بسیار قرار گرفت و بسیاری معتقدند که از دست دادن شنوایی او توسط ضرب و شتم وحشیانه پدرش ایجاد شده است.

مایا اَنجلو؛ نویسنده، شاعر و فعال حقوق مدنی اهل آمریکا که موفق به کسب جوایز معتبری در رشته نویسندگی شده است، در خانواده‌ای فقیر و سیاهپوست به دنیا آمد و دوران کودکی و نوجوانی بسیار سختی را گذراند. مایا از تجاوز در دوران کودکی جان سالم به در برد و به یکی از نویسندگان محبوب آمریکایی تبدیل شد.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه