بانک

امنیت تراکنش‌های اینترنتی توسط «اپلیکیشن ۶۰»
بسیار گزارش شده که به‌دلیل استفاده کاربران از صفحات بانکی تقلبی در بستر اینترنت، اطلاعات کارت آنها سرقت شده و حساب آنها مورد سوءاستفاده قرار گرفته. رمز دوم یک‌بارمصرف، راه چنین سوءاستفاده‌هایی را می‌بندد؛ چراکه این رمز برای مدت بسیارکوتاهی معتبر است و تنها با یک‌بار استفاده، باطل می‌شود. بانک ملی ایران نیز اپلیکیشن ٦٠ را به‌منظور تولید رمز یک‌بارمصرف برای مشتریان خود طراحی کرده. این اپلیکیشن می‌تواند امنیت روزانه حدود ١٠میلیون تراکنش مبتنی‌بر اینترنت مشتریان بانک ملی را که از رمز دوم استفاده می‌کنند، تضمین کند. اول دی‌ماه به‌عنوان آخرین مهلت توسط بانک مرکزی برای پایان استفاده از رمزهای دوم ثابت درنظر گرفته شده. بانک ملی ایران با هدف کاهش مشکلات برای مشتریان بعد از تاریخ الزامی‌شدن رمزهای دوم پویا، با ایجاد روش‌های متنوع فعال‌سازی، ساعت کاری شعب خود برای راهنمایی و نصب اپلیکیشن نیز افزایش داده و در پایگاه‌های شبانه‌روزی و شهاب بانک نیز کارشناسانی برای راهنمایی مستقر شده‌اند. درضمن، مشتریانی که قبل از تاریخ اول دی‌ماه اقدام به فعال‌سازی رمز یک‌بارمصرف کنند، در قرعه‌کشی ٦٠ جایزه دومیلیون‌تومانی این بانک نیز شرکت داده خواهند شد.

 

زیان بانک تجارت کاهش قابل توجهی داشت
بانک تجارت در ۶ ماهه منتهی به شهریور ١٣٩٨ مبلغ ٣٢‌ریال زیان به ازای هر سهم محقق کرده است که ۶۵درصد نسبت به دوره مشابه قبلی کاهش زیان داشته است. در صورت سود و زیان تلفیقی بانک تجارت در شش‌ماهه نخست سود تسهیلات اعطایی ١٣درصد نسبت به دوره مشابه قبل رشد داشته است. نکته مهم بانک تجارت مثبت شدن سهم بانک از درآمد های مشاع است که در شش‌ماهه نخست ٩٨ سهم بانک از درآمد های مشاع حدود ١٠١٠‌میلیارد‌تومان است. گفتنی‌ست جمع درآمدهای بانک نیز ١١٣درصد رشد داشته است.

 

آخرین فرصت مشتریان بانک صادرات جهت دریافت رمز پویا تا اول دی‌ماه 
بانک صادرات ایران از دارندگان کارت‌های این بانک خواست تا برای دریافت رمز پویا (یکبار مصرف) رمزساز «ریما» را نصب و فعال کنند. به‌گزارش اخباربانک؛ با نزدیک شدن به اول دی ماه سال جاری و موعد توقف استفاده از رمز دوم ثابت (ایستا) و بروز برخی سوء استفاده‌ها از ارائه رمز دوم توسط برخی سایت‌های جعلی، بانک صادرات ایران از مشتریان و دارندگان کارت‌های این بانک درخواست کرد تا برای دریافت رمز پویا(یکبار مصرف) از رمزساز «ریما» از طریق سایت رسمی بانک یا اپلیکیشن «صاپ» استفاده کنند ضمن اینکه در آینده نزدیک کد دستوری USSD برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف برای دارندگان تلفن‌های همراه نیز توسط این بانک ارائه خواهد شد. دارندگان کارت‌های بانک صادرات ایران می‌توانند با دریافت رمز پویا (یکبار مصرف) از طریق نرم‌افزار «ریما» با مراجعه به سایت بانک صادرات ایران یا اپلیکیشن «صاپ»، تراکنش‌های پولی خود را در بستری امن انجام دهند.


واگذاری اموال مازاد بانک‌ها
وزیر اقتصاد خبر داد: «۱۷هزارمیلیاردتومان از اموال مازاد بانک‌ها آماده فروش و واگذاری شده است». به‌گزارشِ تسنیم؛ فرهاد دژپسند گفت: «این اقدام، گامی برای آزادسازی منابع بانک‌ها برای اعطای تسهیلات به بخش تولید و ایجاد اشتغال بیشتر در اقتصاد است». او بابیان‌اینکه اموال مازاد بانک‌ها بیش از این ارقام است، افزود: «بخشی از اموال، شامل هزار و ٢٤٦ واحد کارخانه‌ای و بیش از ٢٧٧ دامداری‌ست که سرمایه‌گذاران براساس تخصص و تجربه خود می‌توانند آنها را خریداری کنند یا مدیریت این واحدها به سرمایه‌گذاران واگذار شود».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه