بانک

اعلام شماره حساب توسط بانک توسعه تعاون جهت کمک‌های مردمی ‌به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان
بانک‌ توسعه تعاون در چارچوب وظایف حرفه‌ای و تحقق مسئولیت اجتماعی و انسانی همچنین به‌منظور فراهم‌کردن شرایط و تمهیدات لازم برای کمک به خسارت‌دیدگان و آسیب‌دید‌گان ناشی از سیل اخیر در استان سیستان و بلوچستان، اقدام به اعلام شماره حساب جاری به‌نام سازمان هلال ‌احمر جمهوری اسلامی‌ ایران برای مشارکت اقشار و آحاد مختلف اجتماعی؛ به‌ویژه اتحادیه‌های سراسری شرکت‌های تعاونی، شرکت‌های تعاونی استانی و شهرستانی، اعضای تعاونی‌ها و اتاق‌های تعاون کرد. شایان ذکر است؛ هموطنان عزیز و همه تعاونگران برای مشارکت در امر خداپسندانه و خیرخواهانه و برای کمک به جبران خسارات سیل‌زدگان می‌توانند از‌طریق یکی از راه‌های زیر اقدام به واریز کمک‌های نقدی خود کنند.
1- شماره حساب جاری کمک‌های مردمی‌ سازمان هلال ‌احمر نزد بانک توسعه تعاون:313.111.2559294.1
2- شماره کارت: 9999- 0999- 0870- 5029   
گفتنی‌ست؛ بی‌تردید مشارکت، همراهی و همدلی همه آحاد و اقشار مختلف؛ به‌ویژه تعاونگران در این امر خطیر و امکان کمک به مردم شریف و نجیب استان سیستان و بلوچستان درواقع تجلی عینی از مفهوم والا و ارزشمند تعاون و نوع‌دوستی محسوب و فرصتی برای التیام‌‌بخشی درد و مصائب عزیزان هموطن این استان خواهد بود. یادآوری می‌شود؛ حساب مذکور به‌نام سازمان جمعیت هلال‌ احمر جمهوری اسلامی‌ ایران است که منابع حاصله توسط سازمان مذکور صرف کمک به مناطق سیل‌زده در استان سیستان و بلوچستان خواهد شد. همچنین این بانک به‌منظور تسهیل در امکان مشارکت کلیه کارکنان بانک و فراهم‌کردن شرایط همدردی و همراهی با عزیزان سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان اقدام به اعلام شماره حساب 313.111.10000.4 و شماره کارت 5029081077778887 نزد بانک توسعه تعاون کرده است تا از‌این‌طریق همه کارکنان در سطح ستاد و صف بتوانند در این امر خداپسندانه و خیرخواهانه همسو با سایر هموطنان عزیز مشارکت کنند.

 

برگزاری نشست خبری مدیرعامل پست‌بانک ایران با اصحاب رسانه
مدیرعامل پست‌بانک ایران به‌مناسبت آغاز بیست‌و‌چهارمین سال فعالیت این بانک، هشتم دی‌ماه نشست خبری با اصحاب رسانه برگزار و عملکرد نه‌ماه سال جاری و سایر برنامه‌های بانک را تشریح کرد. به‌گزارشِ روابط‌عمومی‌ پست‌بانک ‌ایران؛ دکتر شیری در این نشست ضمن قدردانی از زحمات و نقش مؤثر خبرنگاران در آگاه‌سازی هموطنان از مسائل حوزه‌های بانکی و اقتصادی به‌ویژه اقدامات و خدمات این بانک و تبیین رسالت و ترکیب سهامداران آن اظهار داشت: «تعهد به مأموریت اصلی به‌عنوانِ بانک توسعه‌ای تخصصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و روستایی کشور، حداکثرسازی سود درراستای حداکثرسازی خدمت به هموطنان و مشتریان به‌ویژه در مناطق روستایی و نهادینه‌کردن فرهنگ شفافیت در تمامی‌ امور بانک؛ به‌ویژه امور مالی و اعتباری، برنامه‌محورکردن بانک در امور اجرایی و ارزیابی عملکرد از مهم‌ترین پیش‌فرض‌های پست‌بانک‌ ایران برای رسیدن به مدل سودآوری‌ست». وی رعایت ضوابط و مقررات بانک مرکزی؛ به‌ویژه در نرخ سود، تمرکز بر فعالیت بانکی، پرهیز از بنگاه‌داری و واگذاری سرمایه‌گذاری‌های محدود، تمرکز بر فعالیت‌های کارمزدی و بهبود درآمدهای مشاع، افزایش منابع بانک بالاتر از رشد نقدینگی کشور و افزایش سهم منابع ارزان‌قیمت، سازماندهی امور عملیاتی بانک با خط قرمز عدم ایجاد بدهی به بانک مرکزی و اجتناب از عملکرد غیرمتعارف در پرداخت سود سپرده‌ها را از دیگر پیش‌فرض‌های این بانک برای رسیدن به سودآوری برشمرد». دکتر شیری بااشاره‌به رشد عملکرد و سوددهی پست‌بانک‌ ایران طی نه‌ماه سال‌ جاری تصریح کرد: «باتوجه‌به عدم برداشت این بانک از بانک مرکزی طی مدت مذکور، منابع و مصارف این بانک با رشد 40 و 23‌درصدی همراه بوده است». وی بااشاره‌به اهتمام ویژه پست‌بانک‌ ایران در توسعه فرهنگ بانکداری الکترونیک در روستاها و مناطق کم‌برخوردار افزود: «درحال‌ِحاضر بیش از سه‌هزار‌دستگاه‌ خودپردازها (ATM) و 105هزار‌دستگاه‌ پایانه‌ فروش (POS) این بانک در سطح کشور فعال است که به‌ترتیب 72 و 57‌درصد آن در حوزه‌های روستایی‌ست و روزانه بیش از دومیلیون تراکنش بانکی را انجام می‌دهند».

 

بانک سامان؛ بیست‌و‌دومین شرکت برتر ایران
بانک سامان بر اساس آخرین رتبه‌بندی صورت‌گرفته توسط سازمان مدیریت صنعتی به‌عنوان بیست و دومین شرکت برتر ایران انتخاب شد. سازمان مدیریت صنعتی رتبه‌بندی سال 98 شرکت‌های برتر ایران را برای بیست و دومین سال متوالی اعلام کرد که بر‌این‌اساس، بانک سامان بر اساس اطلاعات مالی سال 1397، به‌عنوان بیست و دومین شرکت برتر ایران انتخاب شد.  گفتنی‌ست؛ این رتبه‌بندی بر‌اساس میزان فروش و درآمد شرکت‌ها صورت می‌پذیرید و رتبه 22 در حالی توسط بانک سامان کسب‌شده که این بانک توانسته میزان درآمد خود در سال 1397 را به 125231‌میلیارد‌ریال برساند. میزان درآمد بانک سامان در سال 1396، بیش از 123207‌میلیارد‌ریال بوده است. همچنین در این رتبه‌بندی، شرکت بیمه سامان و شرکت پرداخت الکترونیک سامان از زیرمجموعه‌های گروه مالی سامان توانسته‌اند به ترتیب رتبه 109 و رتبه 110 برترین شرکت‌های ایران را از آن خود کنند.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه