تیتر خبرهای این صفحه

آشنایی با ۲۵ ابرقهرمان قدرتمند تمام دوران

هیچ‌کس جلودارشان نیست!

اگر درحال‌خواندن این مطلب هستید، احتمالاً از طرفدار کامیک‌بوک‌ها (Comic book) به‌شمار می‌روید. کامیک‌ها کتابچه‌هایی هستند که داستان‌های ابرقهرمانی را نقل می‌کنند. مارول (Marvel) و دیجیتال کامیک (DC) جزو معروف‌ترین شرکت‌هایی هستند که از زمان‌های قدیم (اوایل قرن بیستم) کامیک‌ها را منتشر می‌کرده‌اند و اکثر ابرقهرمانانی که در فیلم‌های معروف ابرقهرمانی دیده‌ایم (مانند بتمن، سوپرمن، مرد آهنی، ثور، کاپیتان آمریکا، واندروومن و ...)، در یکی از این دو شرکت متولد شده‌اند. البته برخی ابرقهرمان‌ها (مثل ثور، اودین و ...) از داستان‌های اساطیری فرهنگ‌های مختلف جهان؛ ازجمله شمال اسکاندیناوی نشئت گرفته‌اند. تعداد ابرقهرمان‌ها و ابرشرورهایی که تابه‌حال در کامیک‌ها معرفی شده، بسیارزیاد است و انتخاب قوی‌ترین آن‌ها کار دشواری‌ست. در این مطلب، ۲۵ ابرقهرمان و ابرشرور پرطرفدار که قدرت‌های خاص دارند، معرفی شده‌اند؛ البته اگر فقط طرفدار سینما باشید، شاید همه آن‌ها را نشناسید؛ زیرا تابه‌حال تنها بخش کوچکی از ابرقهرمان‌ها به دنیای سینما راه پیدا کرده‌اند.

۲۵. Captain Marvel
کاپیتان مارول که در ابتدا خانم مارول (کارول دانورز) بود، یک خلبان نیروهای هوایی، مأمور سیا و مدیر امنیتی ناسا محسوب می‌شد که پس از به‌دست‌آوردن قدرت از نیروهای فضایی، به کاپیتان مارول تبدیل شد. او در قسمت چهارم فیلم انتقام‌جویان (Avengers) حضور داشت (با بازی بری لارسون) و با قدرت مبارزه و انرژی‌اش، در‌این‌قسمت، سعی داشت از پس تانوس (Thanos) با بازی جاش برولین بربیاید.
۲۴. Firestorm
برخلاف قهرمان‌های دیگر، فایراستورم درواقع، دونفر است که باهم ترکیب شده و به قدرتی می‌رسند که می‌توانند مواد را از سطح مولکولی جدا و مجدد باهم ترکیب کرده و یک ماده جدید بسازند؛ اما ازآنجایی‌که قدرت او به مواد غیرارگانیک محدود شده؛ بنابراین، نمی‌تواند در جایگاه اول قرار بگیرد.
۲۳. Iron Man
اگرچه مرد آهنی هم نقاط ضعف خود را دارد؛ اما قدرت او در مقابل قهرمان‌هایی مانند ثور، هالک و ... در این لیست، ثابت شده است. همچنین او آن‌قدر جذاب است که بتواند در این لیست قرار بگیرد. ازآنجایی‌که او دائم در تکامل است؛ بنابراین، شاید در آینده قدرت‌های او افزایش پیدا کند. یکی از دلایل محبوبیت بالای این شخصیت، بازی زیبای رابرت داونی جونیور در نقش مرد آهنی در دنیای سینمایی مارول است.
۲۲. Aqua Man
آکوآمن یکی‌دیگر از قهرمان‌های آتلانتیس است که قدرت‌هایش همواره دست‌کم گرفته شده است. شخصیتی که در چنین مکانی متولد شده و بتواند هر فناوری انسانی را نابود کند، مطمئناً باید در این لیست قرار بگیرد. در دنیای سینما، جیسون موموآ نقش آکوآمن را ایفاء می‌کند.
۲۱. Dr. Manhattan
وقتی از چیزهایی نظیر قدرت ناب، خالص و بی‌نظیر صحبت می‌کنیم، تنها چندنفر می‌توانند با او رقابت کنند. درحقیقت، توانایی‌های او محدودیت ندارد. قرارگرفتن او در جایگاه ۲1، به‌دلیل بی‌عاطفگی اوست که یک ضعف درونی‌ست. اگرچه او آن‌قدر قدرتمند است که می‌تواند جهان را نابود کند؛ اما چیزی برایش مهم نیست و ترجیح می‌دهد تنها باشد.
۲۰. Phoenix
فینیکس یا ققنوس یکی از قدرتمندترین تله‌پات‌های جهان است که جین گری (با بازی سوفی ترنر در دنیای سینما) گاهی‌اوقات در کنترل قدرت ذهنی نامحدود او دچار مشکل است. پروفسور ایکس هم مجبور شد در کودکی در ذهن او یک محافظ روانی بسازد تا پیش‌از‌بلوغ و کنترل قدرت‌هایش، از آن‌ها آگاه نشود.
۱۹. Captain Atom
او که ترکیبی از سوپرمن و موج‌سوار نقره‌ای‌ست، گاهی‌اوقات مرد پولادین درجه‌دو محسوب می‌شود. قدرت‌های او مهیب هستند؛ به‌گونه‌ای‌که می‌تواند میزان نامحدودی از انرژی را دست‌کاری کند.
۱۸. Wolverine
اگرچه ولورین قدرت‌های ابرقهرمانی خاصی ندارد؛ اما قدرت شفایافتن او باعث شده که در این لیست قرار بگیرد. او کمبود قدرت خود را با خشم و پیشینه پیچیده حماسی خود جبران می‌کند و همان‌طورکه درباره دکتر منهتن دیدیم،همین ویژگی‌ها هم می‌تواند کافی باشد. قطعاً او یکی از به‌یادماندنی‌ترین و محبوب‌ترین قهرمان‌های دنیای مارول و حتی کل جهان ابرقهرمانان است. بازی فوق‌العاده هیو جکمن که بیش از ۱۷‌سال در نقش ولورین ظاهر شد، هیچ‌گاه از ذهن طرفداران سینما پاک نخواهد شد.
۱۷. Mister Majestic
آقای مجستیک، یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های دنیای وایداستورم است که به سوپرمن شباهت دارد. او با وجود تمام قدرت‌هایش، یک شخصیت ویژه است.
۱۶. Professor X
پروفسور ایکس به‌عنوان قدرتمندترین تله پات این جهان نه‌تنها جهش‌یافته‌های بسیاری را تربیت کرد؛ بلکه از آن‌ها محافظت نیز کرد.
۱۵. Wonder Woman
زن شگفت‌انگیز با بازی گَل گدوت توانست در ژانر فیلم‌های ابرقهرمانی یک فیلم ابرقهرمانی زنانه بسازد. او با وجود بهره‌بردن از ترکیبی از قدرت سوپرمن و مهارت‌های مبارزه بتمن، به‌دلیل آسیب‌پذیری خود نتوانسته در جایگاه بالاتر قرار بگیرد. اگرچه او در برابر قدرت‌های مهیب ایمن است؛ اما یک سلاح خطرناک می‌تواند به او آسیب برساند.
۱۴. Spawn
آل سیمونز که توسط افراد خود اعدام شد، زمانی برترین سرباز دولت و قدرتمندترین قاتل‌ها بود. زمانی‌که در جهنم بود، با شیطان شرط بست که بتواند هرکاری که از دستش برمی‌آید را انجام دهد. درنهایت، قدرتش به‌پایان رسیده و او دوباره به جهنم بازمی‌گردد.
۱۳. Martian Manhunter
مارشن من هانتر با وجود قدرت‌های مافوق طبیعی بسیارش؛ پس از دکتر منهتن در مقام دوم قرار دارد؛ اما اهمیتش در همین خلاصه نمی‌شود. او نُه حواس مختلف، مهارت‌های قدرتمند تله‌پاتی و توانایی ترمیم، دارد.
۱۲. Hulk
باوجود قدرت‌های نامحدود، توانایی ترمیم سریع و استقامت خستگی‌ناپذیرش، به‌سختی می‌توان در برابر او مبارزه کرد. اگرچه توانایی‌های او از همه بالاتر است؛ اما شاید افراد قوی‌تر بتوانند در برابرش مقاومت کنند. همان‌گونه که در فیلم انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت، دیدیم که تانوس به‌سادگی او را شکست داد که البته صدای هواداران هالک را درآورد. در دنیای سینما، مارک روفالو (Mark Ruffalo) نقش هالک را ایفاء می‌کند. قبل از او نیز ادوارد نورتون این نقش را ایفاء کرده است.
۱۱. The Green Lantern
او با وجود داشتن حلقه قدرت که قدرتمندترین سلاح جهان است، می‌تواند هر قدرتی که تصور می‌کند را داشته باشد. او همچنین یکی از شخصیت‌های کلیدی جهان DC است؛ اما نقطه‌ضعف او همانند گجت‌های دیگر این‌است‌که باید شارژ شود و معمولاً در مواقع لزوم، این ضعف او به‌چشم می‌آید. در فیلم مخصوص این شخصیت، رایان رینولدز نقش او را ایفاء کرد که البته بازخوردهای چندان مثبتی را به‌همراه نداشت.
۱۰. Flash
فلش می‌تواند از نور سریع‌تر دویده، فکر کرده و عمل کند. اگرچه این ویژگی‌ها خارق‌العاده هستند؛ اما توانایی‌های او به همین محدود نمی‌شوند. او می‌تواند در زمان حرکت و از اجسام عبور کند و حتی دانش را با سرعت بسیاربالا خوانده و درک کند.
۹. Batman
بتمن که در دنیای DC متولد شده، تقریباً پرطرفدارترین شخصیت این شرکت است. در فیلم لیگ عدالت
(Justice League) دیدیم که وقتی فلش از او پرسید که قدرت ابرقهرمانی‌اش چیست؟ بتمن پاسخ داد که «من ثروتمند هستم!» او واقعاً ثروتمند است؛ اما مهم‌ترین برگ برنده او قدرت تمرکز بالا و استراتژی‌های بسیار‌کاربردی‌ست که در مبارزات به‌کارش می‌آید. او به دنیای سینما هم راه پیدا کرده است؛ حتماً سه‌گانه بتمن به‌کارگردانی کریستوفر نولان را دیده‌اید و با بزرگ‌ترین دشمن بتمن در کامیک‌ها یعنی جوکر هم آشنا شده‌اید! تاکنون افراد مختلفی در سینما نقش بتمن را بازی کرده‌اند که از جمله آنان می‌توان به مایکل کیتون، کریستین بیل و بن افلک اشاره داشت.
۸. Black Bolt
صاعقه سیاه که رهبر گروهی از بازماندگان انسان به‌نام ناانسان‌ها را برعهده دارد، حتی توسط ابرقهرمان‌های دیگر هم به‌عنوان قدرتمندترین موجود جهان نام‌گذاری می‌شود. او که می‌تواند انرژی را دست‌کاری کند، قادر است قدرت‌های خود را تا میزان بسیارزیادی افزایش دهد. بااین‌حال، قوی‌ترین سلاح او، صدای طوفانی‌اش است. حتی یک زمزمه او استخوان‌های هالک را به لرزه انداخته و فریاد او می‌تواند کل جهان را نابود کند.
۷. Franklin Richards
فرانکلین به‌عنوان پسر آقای شگفت‌انگیز و زن نامرئی به‌دلیل توانایی‌هایش؛ تا مدت‌ها قدرتمندترین جهش‌یافته دنیای مارول محسوب می‌شد. جایگاه او می‌تواند بالاتر هم باشد.
۶. Dr. Strange
قدرت‌های دکتر استرنج یا جادوگر عالی‌رتبه، با قدرت‌های دکتر منهتن برابر است؛ اما او یک انسان عادی‌ست که با جادو بازی می‌کند. ایفای نقش او در سینما را بندیکت کامبربچ برعهده دارد.
۵. Sentry
سنتری آن‌قدر قدرتمند است که گاهی خودش هم از توانایی‌هایش شگفت‌زده می‌شود؛ اما ذهن ضعیف او نقطه‌ضعفش محسوب می‌شود. بااینکه یک‌بار موجودیت خود را از حافظه انسان‌ها و ابرقهرمان‌های جهان پاک کرد، مشکلات روحی و روانی شخصی‌اش نقطه‌ضعف او محسوب می‌شوند.
۴. Silver Surfer
زمانی‌که از این شخصیت حرف می‌زنیم، باید بیشتر درباره کارهایی‌که او نمی‌تواند انجام دهد، صحبت کنیم؛ نه کارهایی‌که می‌تواند. او با وجود دسترسی به توانایی جهانی می‌تواند به قدرت نامحدود دست پیدا کند؛ اما عدم‌انسجام او باعث شده که دراین‌جایگاه قرار بگیرد. گاهی‌اوقات او آن‌قدر خوب است که می‌تواند در جایگاه یک، دو یا سه قرار بگیرد و گاهی‌اوقات اصلاً مطمئن نیستیم که می‌توانیم او را در این لیست قرار دهیم یا خیر.
۳. Superman
سوپرمن یکی از شناخته‌شده‌ترین و قدرتمندترین قهرمان‌های دنیای DC است. او به‌راحتی می‌تواند در جایگاه اول باشد؛ زیرا هیچ‌کس دقیقاً نمی‌داند که قدرت‌های سوپرمن تاچه‌اندازه است. او به‌عنوان یکی از محترم‌ترین ابرقهرمان‌های این جهان، یک کریپتونی واقعی‌ست. هنری کویل به‌خوبی توانسته نقش او را در سینما بازی کند؛ اگرچه منتقدانی نیز دارد.
۲. Goku
گوکو یکی از بزرگ‌ترین ابرقهرمان‌های دنیای تخیلی‌ست که نام او به دنیای واقعی هم راه یافته است و تصور می‌شود که هیچ‌چیز نمی‌تواند قدرت‌های او را محدود کند.
۱. Thor
ثور به‌عنوان خدای رعد اسکاندیناوی، یکی از ابرقهرمان‌های برند مارول است. او نه‌تنها یک ابرقهرمان به‌معنای واقعی؛ بلکه یک مبارز با مهارت رزمی بالا نیز است. همچنین او یک چکش (به‌نام میولنیر یا Mjölnir) دارد که باعث می‌شود بر مکان و زمان کنترل مطلق داشته باشد. درحقیقت، ثور آن‌قدر قدرتمند است که به‌سادگی نمی‌توان او را در فیلم‌های کامیک خلاصه کرد. او از جمله ابرقهرمان‌هایی به‌شمار می‌رود که به دنیای سینما راه پیدا کرده و البته طرفداران بسیارزیادی دارد. بازیگر ثور در دنیای سینما کریس همسورث است که انگار کاملاً برای این نقش ساخته شده است!
خاطره باقری/ پروشات

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه