مایکل شوماخر؛ رانندهای که از کُما برگشت!
«مایکل شوماخر» (متولد 3 ژانویه 1969)؛ راننده بازنشسته آلمانیِ مسابقات «فرمول یک» است. او در تیمهای «جردن گرند پریکس»، «بِنِتون»، «فراری» و «مرسدس» عضویت داشته و بیشترِ دوران ورزشی خود را در تیم «فراری» سپری کرد و با تیم «مرسدس» به رقابتهای «فرمول یک» بازگشت. او اغلب بهعنوان یکی از بهترین و بزرگترین رانندههای «فرمول یک» و تاریخ ورزش شناخته میشود. با کسب هفت عنوان پیروزیِ «فرمول یک» قهرمانی جهان همراه «لوئیز همیلتون» پرافتخارترین راننده اینرقابتها هستند؛ البته پنج عنوان از هفت عنوان قهرمانی «شوماخر»، بهطور پیاپی کسب شده. او صاحب رکورد بیشترین قهرمانیِ «فرمول یک» قهرمانی جهان بههمراه «لوئیز همیلتون» (7)، بیشترین پیروزی در رقابتهای «جایزه بزرگ» (۹۱) بعد از «همیلتون»، بیشترین کسب سکو بعد از «همیلتون» (۱۵۵)، بیشترین شروع از خط یک بعد از «همیلتون» (۶۸) و بیشترین پیروزی درطول یکفصل بههمراه «سباستین فتل» (۱۳ پیروزی در ۱۸ مسابقه)، بیشترین عنوان «سریعترین دور مسابقهها» (۷۷) بوده است. از دید سایت رسمی رقابتهای «فرمول یک»؛ او بههمراه «لوئیز همیلتون» و «ایرتون سنا» برترین رانندههای تاریخ ورزش هستند. همیشه از اعلام رسمی هویت فردیکه نقش «استیگ» را در برنامه تلویزیونی «تاپگیر» بازی میکند، خودداری میکردند و سؤالِ «چهکسی استیگ است؟» در اینترنت زیاد پرسیده میشد. بازیگرِ «استیگِ» اول که سیاهپوش بود، «پری مککارتی» بود در ژانویه ۲۰۰۳ بعد از سری اول «تختهگاز» برملا شد. او در ویرایش دوم زندگینامهاش اینموضوع را تأیید کرد. «استیگِ» اول از برنامه خارج شد؛ اما «استیگِ» دوم نیز در زندگینامهاش هویت خود را بهعنوان «بن کالینز» نشان داد و بعدازآن از برنامه اخراج شد. در یکی از برنامههای قسمت دهم معلوم شد «مایکل شوماخر» درواقعِ «استیگِ» سفیدپوش فعلیست؛ البته BBC تأیید نکرد که آیا این فقط یک شوخی بوده است یا نه؛ بعدها سخنگوی برنامه اعلام کرد که در برنامه ویژه فراری، «شوماخر» این نقش را داشته و ماشینش را میرانده؛ اما هویت رانندگان در سایر موارد، یک راز باقی خواهد ماند. «مایکل» توانایی خود را در دروسی نظیر ریاضیات و انگلیسی و ورزشهایی مانند «جودو» و «فوتبال» بهاثبات رساند. وقتی به ۱۱سالگی رسید، سر دوراهی ماند که «جودو» را انتخاب کند یا «اتومبیلرانی» را؛ که او «جودو» را انتخاب کرد و در مسابقهها به مقام سومی رسید. بعدها وارد اتومبیلرانی حرفهای شد. او در سال ۲۰۱۳ براثر حادثه حین اسکی در کوههای «آلپ» (فرانسه) به کُما رفت و سال ۲۰۱۹، به هوشیاریِ کامل رسید.