۱۰ چهره مشهور دچار بیماری‌های سخت

گلریز برهمند: ازنظر مردم؛ آدم‌معروف‌ها «زندگی بی‌دغدغه و راحتی» دارند؛ اما حقیقت آن‌است‌که هیچ انسانی از بیماری در امان نیست و ازطرفی هم همه آدم‌ها در مسیر دستیابی به موفقیت با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند. درادامه، به سلبریتی‌هایی می‌پردازیم که علیرغم درگیری مداوم با بیماری سخت خود؛ هرگز دست از تلاش برنداشتند و به موفقیت و شهرت رسیدند. این چهره‌های مشهور با صحبت درباره بیماری‌شان، نقش مهمی در کمک به بیماران مشابه خود ایفا کردند.

۱. لیدی گاگا
در سال ۲۰۱۷، لیدی گاگا؛ خواننده مشهور و پرطرفدار آمریکایی، اعلام کرد که به بیماری فیبرومیالژیا مبتلاست. او پیش‌ازاین‌هم در سال ۲۰۱۳ درباره دردهای شدیدی صحبت کرده بود که در تمام بدنش حس می‌کرد اما دلیل آن‌را نمی‌دانست. لیدی گاگا در صفحه توئیترش نوشت: «می‌خوام مردم رو آگاه کنم و کسانی‌که به فیبرومیالژیا مبتلا هستن رو بهم پیوند بدم. همه ما می تونیم اطلاعاتی که درباره چیزای مفید و مضر داریم رو باهم به‌اشتراک بذاریم و بااین‌کار به همدیگه کمک کنیم». افراد مبتلا به بیماری فیبرومیالژیا از اختلال در خواب، درد عضلانی، احساس خستگی زیاد، تضعیف حافظه و نداشتن تمرکز رنج می‌برند. نزدیک به چهاردرصد از جمعیت دنیا به این بیماری مبتلا هستند.
۲. مرلین مونرو
از گذشته تابه‌حال حدس و گمان‌های زیادی درمورد مرلین مونرو، بازیگر مشهور آمریکایی، مطرح بوده است؛ مثلاً بعضی‌افراد مدعی هستند راز راه‌رفتن موزون مونرو در نقض مادرزادی او نهفته بوده: یک پای مونرو کوتاه‌تر از دیگری بود. او برای پنهان‌کردن این نقص، هنگام راه‌رفتن، خودش را تکان می‌داد. بعضی‌دیگر هم می‌گویند مونرو به‌عمد پاشنه یکی از کفش‌هایش را کوتاه‌تر از دیگری می‌کرد تا شکل راه‌رفتنش خاص شود. مونرو از مشکلات روحی هم رنج می‌برد: او مبتلا به «اختلال دوقطبی» بود که باعث بی‌خوابی، سرخوشی‌های مقطعی و خشم می‌شد. وضعیت نامساعد روحی او تأثیر منفی‌ای در کارش و پروسه فیلم‌برداری فیلم‌ها می‌گذاشت.
۳. کیم کارداشیان
کیم کارداشیان هرلحظه و حتی وقتی در خواب عمیقی فرورفته هم میلیون‌هادلار درآمد کسب می‌کند و همیشه بهترین هدایا را دریافت کرده است؛ اما او بهترین هدیه زندگی‌اش را در کریسمس ۲۰۱۷ گرفت. این هدیه درواقع درمان‌شدن تقریبی بیماری او به‌نام پسوریازیس بود که سال‌ها درگیر آن بوده است. کارداشیان در صفحه اینستاگرامش نوشت: «خدای من! بیماری پسوریازیس من دیگه تقریباً خوب شده! این بهترین هدیه کریسمسیه که گرفتم». کارداشیان سال‌ها رژیم غذای ویژه‌ای داشته و پوستش را با کرم‌های کورتیزونی مرطوب می‌کند و در دورانی‌که تحت‌فشار و اضطراب است، یک‌دوره تزریق انجام می‌دهد.
۴. نورمن ریداس
نورمن ریداس؛ بازیگر مجموعه پرطرفدار «مردگان متحرک» بعد از یک سانحه رانندگی در سال ۲۰۰۵، بخشی از چشم چپش را از دست داد. دراین‌سانحه، استخوان‌های قسمت چپ صورت او خرد شدند. طی عملی جراحی که روی صورت او انجام شد، چهار پین فلزی درصورت او کار گذاشتند و یک صفحه تیتانیومی را جایگزین بخشی از حفره چشمش کردند.
۵. بلا حدید
در سال ۲۰۱۵ معلوم شد بلا حدید؛ مدل مشهور آمریکایی، به بیماری لایم مبتلاست. مادر و برادرش نیز براثر نیش یک کنه به همین بیماری مبتلا شدند. این بیماری نشانه‌های مختلف دارد؛ مثل سردرد، درد عضلانی و احساس ضعف، تب و خستگی. بیماری لایم همچنین می‌تواند باعث بی‌حس شدن دست‌وپا، بی‌خوابی و افسردگی شود. بلا حدید تقریباً هرروز سرم تزریق و آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کند. او بارها به‌دلیل وضعیت نامساعدش مجبور شده است برنامه فوتوشوت هایش را تغییر دهد یا لغو کند.
۶. لیل وین
لیل وین؛ رپر مشهور آمریکایی، علیرغم ابتلا به صرع توانسته در حرفه خود به موفقیت زیادی برسد. طبق گفته‌های وین، مادرش به او یاد داده که این بیماری را «رام کند». در سال ۲۰۱۷، وین بعد از سه حمله صرع فوراً به بیمارستان منتقل شد. لیل وین در یکی از مصاحبه‌هایش گفت: «قبلاً هم تجربه حمله‌های صرع رو داشتم؛ اما این‌دفعه واقعاً بد بود. حتی ممکن بود بمیرم، واسه همین به آمبولانس زنگ زدم. این حمله‌ها انفاقی نیستن و وقتی دائماً مضطرب و خسته باشید و استراحت نکنید این حمله‌ها اتفاق میفتن».
۷. سلنا گومز
سال ۲۰۱۵ معلوم شد سلنا گومز؛ خواننده مشهور و پرطرفدار آمریکایی به بیماری لوپوس مبتلاست. لوپوس نوعی بیماری خودایمنی ‌ست که نشانه‌های آن بروز ضایعات پوستی، احساس خستگی و دردهای مفصلی‌ست. او به‌خاطر این بیماری دائم دچار حملات عصبی می‌شود. حتی کنسرت‌هایش را به‌خاطر انجام شیمی‌درمانی لغو کرد. گومز بعد از یک‌دوره شیمی‌درمانی، بهبود پیدا کرد اما به‌دلیل عوارض به‌وجودآمده به پیوند کلیه نیاز پیدا کرد. در سال ۲۰۱۷، فرانسیا ریسا (دوست سلنا) یکی از کلیه‌هایش را به او اهدا کرد.
۸. جیجی حدید
جیجی حدید؛ مدل مشهور آمریکایی، از هاشیموتو رنج می‌برود؛ نوعی بیماری خودایمنی مزمن که براثرآن غده تیروئید به‌تدریج از بین می‌رود و هیچ درمانی روی آن اثرگذار نیست. حدید در سال‌های اخیر با کاهش وزن روبه‌رو بوده است که منتقدانش علت آن‌را آنورکسی (بی‌اشتهایی عصبی) و اعتیاد به موادمخدر می‌دانند. حدید در صفحه توئیترش نوشت: «تو چندسال‌گذشته داروهای زیادی مصرف کردم تا نشانه‌های بیماری‌ام مثل خستگی مفرط و اختلال در سوخت‌وساز کنترل بشه و بدنم بتونه گرماش رو حفظ کنه. من دیگه درمورد ظاهر بدنم توضیح نمی‌دم، همون طور که هر کس دیگه ای هم که فرم بدنش با طرز فکر شما درمورد زیبایی هم‌خونی نداره، نباید این کارو بکنه!»
۹. جرارد باتلر
جرارد باتلر؛ بازیگر مشهور اسکاتلندی، در ۱۰‌سالگی به‌دلیل عوارض یک بیماری عفونی تحت جراحی قرار گرفت. در نتیجه این‌مسئله، باتلر در گوش راستش از شنوایی کامل برخوردار نیست و هردو گوش او مشکل تینیتوس یا اصطلاحاً وزوز گوش دارند. به گفته باتلر؛ او لبخند کج مشهورش را مدیون مشکل گوش‌هایش است چون این لبخند به ویژگی خاص او تبدیل شد.
۱۰. شر
در یکی از سال‌های دهه ۹۰ بود که معلوم شد شر؛ خواننده مشهور آمریکایی، به ویروس اپشتین بار مبتلاست. این ویروس از خانواده ویروس هرپس انسانی‌ست که اغلب باعث بروز سرطان می‌شود. عوارض این بیماری عبارت‌اند از خستگی مزمن، افسردگی و مونونوکلئوز عفونی. او سال‌ها درگیر این بیماری بوده؛ بااین‌وجود باجدیت به کار خود ادامه می‌دهد. در سال ۲۰۱۴، او تور کنسرت‌هایش را لغو کرد و به طرفدارانش قول داد به‌محض بهبودی، اجراهایش را از سر بگیرد. روزیاتو

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه