فست‌فودهای پرطرفدار در بین مردم جهان

چیپس‌ اند فیش (انگلیس)
چیپس و ماهی که غذای پرطرفدار انگلیسی‌ست به‌نظر می‌رسد که ورژن ارتقا‌یافته‌ ناگت مرغ و همان سیب‌زمینی باشد که در همه‌جای جهان یافت می‌شود. یکی از غذاهای راحت و سریع که در تمامی رستوران‌های انگلیسی به‌راحتی می‌توان پیدا کرد. این غذا برای افرادی‌که بسیار گرسنه هستند اما تحمل کافی برای صبر کردن تا آماده‌شدن غذای دیگری را ندارند، مناسب است.

 

تاکویاکی (ژاپن)
این غذا توپک‌های گرد سرخ‌شده‌ای که درون آن‌ها با اختاپوس پُر و روی آن با ماهی و سس پوشانده شده. شاید در نگاه اول اختاپوس برای بسیاری باب میل به‌نظر نرسد، اما طعم خفیف‌تری نسبت به ماهی دارد و از آن تردتر است. این غذای معروف ژاپنی به‌خصوص در کارناوال‌ها سرو می‌‌شود؛ اما زادگاه اصلی آن شهر اساکای ژاپن است.

 

تاکو (مکزیک)
تاکوها از بهترین انواع فست‌فودها هستند؛ زیرا برخلاف چیزبرگرها که ظرفیت محدودی برای پرکردن داخل آن‌ها هست، می‌توان درون آن‌را با هرچیزی پر کرد. تاکوها تنوع بسیاری دارند که معروف‌ترین نوع آن بین مکزیکی‌ها کارن آساداست که پایه اصلی‌اش زبان گاو یا ماهی‌ست. بسته به ذائقه‌های مختلف، درون آن‌ها را با ترتیلا، سس‌های تند و سبزی‌های خوشمزه می‌توان پر کرد.

 

ساتای (تایلند)
گوشت‌های تکه‌ای، بخش اصلی این غذا را تشکیل می‌دهد. بسیاری کشورها این غذا را به فرم‌های گوناگون و عموماً کباب سرو می‌کنند؛ اما یکی از بهترین انواعش نوع تایلندی آن به‌نام ساتای است؛ گوشت‌هایی‌ که به سیخ مانندی از جنس بامبو کشیده شده‌اند و در فضای باز به‌خوبی گریل شده است و عموماً با سس بادام‌زمینی روی آن سرو می‌شود.

 

فو (ویتنام)
شاید عجیب باشد که سوپ هم جزو فست‌فودها طبقه‌بندی شود اما در ویتنام فو، غذایی‌ست که به‌سرعت تهیه می‌شود. خیلی از خیابان‌های ویتنام با دست‌فروش‌های محلی پر شده که این سوپ محبوب را می‌فروشند و همچنین به‌علت استقبال فراوان از این غذا فضاهای بسیاری برای نشستن و لذت‌بردن از این سوپ خوشمزه فراهم آمده است. این‌هم خودش یک‌جور تنوع است.

 

پوپوساس (السالوادور)
اگر با تک‌تک افراد این کشور درمورد غذا هم‌صحبت شوید، خواهید دید بارهاوبارها درمورد این غذای خاص یاد می‌کنند. داخل این غذا که از آرد ذرت درست می‌شود، با لوبیا و پنیر پر و سپس با روغن سرخ می‌شود. آماده‌شدن سریع آن باعث شده تا هر فروشنده‌ای بتواند آن‌را سرو کند و هر‌جا، مکانی برای لذت‌بردن از آن تعبیه شده.

 

اِمپاناداس (آرژانتین)
اکثر کشورهای آمریکای لاتین نوع مخصوص‌به‌خود از این غذا را دارند. این غذا به‌دلیل آماده‌شدن سریع، در کشورهای آمریکای جنوبی و تازگی آن محبوبیت فراوان دارد. این غذای محبوب از خمیر رول‌شده که درون آن با گوشت پر شده و سپس پیچیده و درون روغن سرخ می‌شود، درست شده است. یکی از ویژگی‌های خاص آن، سسی‌ست که همراهش سرو می‌شود.

 

ساموساس (هند)
بازار غذاهای خیابانی بیش از هرجا؛ در هند داغ است که به‌علت تنوع گسترده، از محله به محله‌ دیگر و ادویه‌های متفاوت، کاملاً مختلف هستند. از غذاهای رایج در هند و آسیای جنوبی و قسمت‌هایی از آفریقا ساموساس است که از خمیر سرخ‌شده تهیه و با سیب‌زمینی و نخودفرنگی و پیاز درون آن پر شده و به سمبوسه شباهت دارد.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه