بانک

بی‌بی‌زهرا لعل‌موسوی

رفع 15‌هزار فقره احتیاجات ضروری توسط بانک ملی
در نیمه نخست امسال بیش از 15‌هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه رفع احتیاجات ضروری توسط بانک ملی ایران به متقاضیان پرداخت شده است. این بانک به‌منظور رفع احتیاجات ضروری مشتریان از محل منابع قرض‌الحسنه با کمترین کارمزد اقدام به پرداخت تسهیلات می کند و این تسهیلات راهی‌ست تا با حفظ و تقویت سنت پسندیده قرض‌الحسنه در مواقع ضروری در کنار مشتریان ارجمند باشیم. تسهیلات قرض‌الحسنه رفع احتیاجات ضروری عموما برای تأمین هزینه درمانی، کمک هزینه تحصیلی، تعمیر و تأمین مسکن و... با کارمزد چهاردرصد به متقاضیان پرداخت می‌شود و بانک ملی ایران در شش‌ماه نخست امسال بالغ بر 716‌میلیارد و 837‌میلیون‌ریال از این تسهیلات در 15 و 359 فقره اعطاء کرده است. در سال گذشته نیز بانک ملی ایران بالغ‌بر دو‌هزار و 595‌میلیارد و 808‌میلیون‌ریال تسهیلات رفع احتیاجات ضروری پرداخت کرده است.

 

بانک سپه رؤیای انتقال آب خلیج‌ فارس را به واقعیت تبدیل کرد
مدیرعامل بانک سپه از اتمام فاز نخست طرح انتقال آب از سواحل هرمزگان تا اردکان خبر داد و اعلام کرد: «با نقش محوری این بانک، رؤیای انتقال آب خلیج‌فارس به مرکز ایران به واقعیت تبدیل شد». محمدکاظم چقازردی افزود: «برای عملیاتی‌شدن پروژه ملی شیرین‌سازی و انتقال آب خلیج‌فارس، شرکت تأمین و انتقال آب خلیج‌فارس با سرمایه‌گذاری سه واحد بزرگ صنعتی و معدنی گل‌گهر، چادرملو و مس سرچشمه که بانک سپه سهامدار عمده گل‌گهر و چادرملو است، تأسیس شد».
وی ادامه داد: «برای اجرای طرح انتقال آب خلیج‌فارس علاوه‌بر آورده اولیه شرکت متولی، 18‌هزار و 101‌میلیارد‌ریال منابع از طریق مشارکت‌نامه سندیکایی با حضور نه بانک کشور تأمین مالی شد».
چقازردی گفت: «بانک سپه با پرداخت سه‌هزار و 650‌میلیارد‌ریال تسهیلات بیشترین میزان منابع موردنیاز پروژه انتقال آب خلیج‌فارس را تأمین کرد».

 

متقاضیان مسکن ملی پای کار آمدند
مدیر‌عامل بانک مسکن با ارایه گزارش جدید خود به دولت و مردم درباره بزرگ‌ترین طرح ملی تولید و عرضه مسکن، از افزایش مشارکت متقاضیان این طرح طی یک ماه گذشته خبر داد. براساس آخرین وضعیت افتتاح حساب توسط واجدین شرایط طرح اقدام ملی مسکن، 115‌هزار و 744‌نفر در شعب بانک مسکن در سراسر کشور افتتاح حساب انجام داده‌اند. از‌این‌تعداد، تاکنون 66‌هزار و 808‌نفر نسبت به پرداخت مرحله اول آورده نقدی اقدام کرده‌اند که مجموع منابع مالی حاصل از این حجم واریزی‌ها رقمی در حدود دوهزار و 700‌میلیارد‌تومان است. وی افزود: «پیش‌خریداران مسکن ملی تحت‌تأثیر سه عامل«اطلاع‌رسانی گسترده دولت و بانک مسکن درباره ضرورت همکاری مالی متقاضیان»، «تعیین مهلت 15‌روزه واریز آورده نقدی» و همچنین «پیامک‌های مرتبط با این موضوع به افراد» پای کار آمده‌اند.

 

قدردانی استاندار استان مرکزی از بانک آینده
سیدعلی آقازاده (استاندار استان مرکزی) طی مکاتبه‌ای از اقدامات بانک آینده در اعطای تسهیلات به بخش‌های اقتصادی مولد، قدردانی کرد. این بانک برای حمایت از فعالان اقتصادی و افزایش تولید و اشتغال در جهت تأمین مالی شرکت‌های خرد؛ تسهیلات مورد نظر بخش‌های اقتصادی مولد و بنگاه‌های اقتصادی تولیدی در استان مرکزی را تأمین کرده است.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه