روزنه

50 ایده بازاریابی برای یک کسب و کار خوب

کسب و کار: 100 نکته بازاریابی را پشت سر هم برای کسب و کارهای خردوهم برای کسب و کارهای کلان. شکی نیست که تا به امروز از برخی از این نکات غافل بوده اید.
1- در برنامه های رادیویی و تلویزیونی حضور یابید.
2- در مورد صنعت یا تخصص خود سفارش یک برنامه تلویزیونی بدهید و آن را به شبکه محلی خود بدهید تا به عنوان یک برنامه عادی پخش کند.
3- نامه ای به سردبیر روزنامه یا مجله محلی تان بنویسید و او را به ناهار دعوت کنید.
4- اخبار خود را همراه عکس مربوطه به مطبوعات بفرستید.
5- مرتبا روزنامه ها ومجلات را برای یافتن فرصت های روابط عمومی بخوانید.
6- برای مطبوعات مقالات «راهنما» درباره حوزه تخصصی کسب و کارتان بفرستید.
7-در صنعت خود تحقیق کنید و پس از کشف یافته ای مهم، آن را در اختیار مطبوعات بگذارید.
خدمات مشتری و رابطه با مشتری
8- از مشتریانتان بخواهید که بازگردند.
9- تماس های تلفنی مشتریان را بدون قوت وقت پاسخ دهید.
10- روی دستگاه پیامگیر تلفن، اطلاعات مهم مانند ساعات کار شرکت، مکان و فرد پاسخگو را ضبط کنید.
11- روی دستگاه پیامگیر تلفن، پیامی به یادماندنی یا «نکته روز» را ضبط کنید.
12- برای مشتریانتان نمایش یا هر رویداد جالب دیگر را سازماندهی کنید یا بلیت تئاتر و سینما و ... برای شان بفرستید.
13-در دفترتان با حضور مشتریان یک سمینار برگزار کنید.
14- تشکرنامه های دستنویس خوش خط برای مشتریان بفرستید. می توانید برای جشن تولدشان یا سایر مناسبت های سال، کارت تبریک ارسال کنید.
15- مقالات جالب را کپی کنید و همراه کارت ویزیت و بروشورتان برای مشتریان کنونی یا بالقوه بفرستید.
16-بخشی از وب سایت خود را به مشتریان اختصاص دهید.
17- گاهی دکور محل ملاقات خود با مشتریان را از نو طراحی کنید.
شبکه رابط ها و تبلیغ دهان به دهان
18- به یک اتاق بازرگانی یا سایر سازمان های مرتبط بپیوندید.
19-بروشور خود را برای اعضای سازمان هایی که عضویتشان را دارید، بفرستید.
20- در ایام تعطیل، میهمانی تجاری بگیرید.
21-پس از شرکت در یک همایش، برای شرکت کنندگان آن نامه بفرستید.
تبلیغا ت
22- در فصل هایغ اوج= فعالیت تجاری برای کسب و کارتان تبلیغ کنید.
23-یک شماره تلفن راحت و به یادماندنی بگیرید.
24-برای سایت اینترنتی خود، آدرس بیادماندنی انتخاب کنید و آن را در کلیه ارتباطات بازرگانی قید کنید.
25- از طریق پست مستقیم، کسب و کار خود را مشترکا با سایر حرفه ای ها تبلیغ کنید.
26- در یک دایرکتوری ویژه یا کتاب زرد تبلیغ کنید.
27- به منظور دستیابی به بازارهای خارجی، آگهی دو یا چند زبانه چاپ کنید. این آگهی را در نشریه ای پرمخاطب قرار دهید.
28- به مشتریان خود هدایای تبلیغاتی نظیر خودکار، پد ماوس یا ماگ بدهید.
29- درون پاکت نامه یا مرسولات پستی، چیزی برجسته بگذارید تا کنجکاوی گیرنده تحریک شود.
30- مقابل پیاده روی دفترتان به کمک لیزر یک پیام تبلیغاتی بتابانید.
31- برچسب های جالبی برای نصب روی شیشه اتومبیل طراحی و بین مشتریان توزیع کنید.
32- آگهی های خودرا کد گذاری و نتایجشان را دنبال کنید.
33- تابلو ساختمانتان وتابلوهای راهنمای داخلی و خارجی آن را بهبود ببخشید.
34- اگر فکر می کنید آرم شرکت شما منسوخ شده، آن را از نو رنگ آمیزی کنید.
35- حامی مالی یک مسابقه ورزشی یا برنامه رادیویی و تلویزیونی شوید.
رویدادهای ویژه
36- در نمایشگاه های مربوط به حرفه تان، حتما یک غرفه بگیرید.
37- همراه سازمان های غیرانتفاعی، مانند موسسات حمایت از کودکان معلول، اسپانسر یک برنامه یا ضیافت شوید.
38- در دبیرستان ها سخنرانی کنید وبه دانشجویان درباره حرفه آینده شان توصیه کنید.
39- خیابانی در منطقه جغرافیایی تان انتخاب و اعلام کنیدکه نظافت آن را سازمان یا شرکت شما برعهده می گیرد. رهگذران با دیدن نام وآرم شما، متوجه اقدام پسندیده تان خواهند شد.
40- بخشی از وقت و پول خود را به سازمان های خیریه یا غیرانتفاعی اختصاص دهید و نتایج آن را در مطبوعات به چاپ برسانید.
41- یک سی دی یا فیلم آموزشی درباره خدمات خود تهیه کنید.
42-کتاب تالیف کنید.
ایده های فروش
43-روزنامه ها ونشریات تخصصی را برای به دست آوردن فرصت های تازه تجاری و آگاهی یافتن از عزل و نصب های شرکت ها بخوانید.
44- شعارها و استراتژی های بازاریابی تان را به اطلاع وکیل، حسابدار، بانکدار، تعمیرکارغ وکانون تبلیغاتی تان برسانید و بدین ترتیب نیروی فروش خود را به رایگان گسترش دهید.
45- ساعات فعالیت خود را افزایش دهید.
46- حتی در ایام تعطیل گروهی را جهت ارائه خدمات به مشتریان اختصاص دهید.
47- نمونه های محصولات خود را در دفترتان به نمایش بگذارید.
48- به مشتریان سابق تلفن بزنید یا برای شان نامه بفرستید تا آنها را دوباره جذب کنید.
49- از طریق اینترنت سفارش بگیرید.
50- به مشتریان اینترنتی خود اطمینان دهید که سیستم امنیتی سایت شما قابل اعتماد است.
منبع:http://www.bartarinha.ir

 

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه