نگاه

بلیت سینماها گران می‌شود
انجمن سینمادارن پیشنهاد داد قیمت بلیت سینماها در تهران برای سینماهای مدرن تا سقف ۱۵ هزار تومان افزایش پیدا کند. محمد قاصد اشرفی در گفتگو با ایلنا؛ باتوجه به مصوبه شورای صنفی نمایش در تاریخ ۱۵ شهریور ۹۵ مبنی بر ارائه پیشنهاد انجمن سینماداران برای ارائه قیمت جدید بلیت‌های سینمایی، امروز هیات مدیره انجمن سینماداران در آستانه روز ملی سینما تشکیل جلسه داد و مقرر شد بهای بلیت در تهران افزایش پیدا کند. وی ادامه داد: قیمت بلیت در سینماهای مدرن روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ هزار تومان و سایر روزها ۱۲ هزار تومان و روزهای نیم بها ۸ هزار تومان، سینماهای ممتاز روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۳ هزار تومان، سایر روزها ۱۰ هزار تومان و روزهای نیم بها ۶ هزار تومان، سینماهای درجه یک روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ هزار تومان، سایر روزها ۵ هزار تومان و روزهای نیم بها ۳ هزار تومان تعیین شده است. وی ادامه داد: این قیمت‌ها بعد از تصویب در شورای صنفی نمایش و سازمان سینمایی، در شهرستانها در اختیار اداره ارشاد هر استان است زیرا هر استان با استان دیگر تفاوت دارد و سینماداران می‌توانند با هماهنگی اراده ارشاد استان تصمیم بگیرند. رئیس انجمن سینماداران افزود: باتوجه به اینکه سیستم‌های جدید و پیشرفته در حال جایگزینی است و هزینه‌های زیادی دارد و با وجود آنکه موسسه سینما شهر هم فقط بخشی از این هزینه را پرداخت می‌کند اما بازهم سینماداران نمی‌توانند هزینه‌های خود  را با فروش فیلم‌ها هم‌پوشانی کنند.

 

قرائت پیام رضا کیانیان برای دریاچه ارومیه در سازمان ملل
محمد احسانی فیلمساز ایرانی پیام رضاکیانیان را درباره‌ی خشکسالی و بی‌آبی دریاچه هامون در سازمان ملل خواند. به گزارش ایسنا، محمد احسانی فیلمساز که برای نمایش فیلم مستند «هامون تنها» درباره خشکسالی و بی‌آبی دریاچه هامون و جلب توجه جهانیان به این موضوع  به نیویورک و سازمان ملل رفته بود ، قبل از پخش فیلمش در این سازمان ،  متنی کوتاه از رضا کیانیان درباره وضعیت دریاچه ارومیه را نیز قرائت نمود. متنی که قرائت شد بدین شرح است: «کشور من ایران در معرض بی‌آبی کامل است .رودخانه‌های ایران ، تالابهای ایران و دریاچه‌های ایران یکی پس از دیگری می‌میرند. طبیعت با خشکسالی ، دولتمردان منطقه با سیاست‌های غلط و مردم با نا آگاهی باعث این فاجعه شده‌اند. ما کوشش می‌کنیم با ارتقاء سطح آگاهی عمومی و کسب مشارکت مردمی بر این مشکل پیروز شویم. از جامعه جهانی هم انتظار داریم ما را در بالا بردن سطح اگاهی عمومی و دیگر موضوعات یاور باشند. رضا کیانیان از یاوران کمپین (من دریاچه ارومیه هستم ).»

 

برداشتن نخستین گام برای حفظ خانه «سایه»؛
منزل «هوشنگ ابتهاج» موزه می‌شود
نخستین گام برای خرید و حفظ خانه «هوشنگ ابتهاج» با تلاش جمعی و تشکیل یک تشکل مردم نهاد در رشت برداشته شد. عضو شورای اسلامی شهر رشت که چندی پیش موضوع خرید خانه استاد هوشنگ ابتهاج را در این شورا برای اولین بار مطرح کرده بود، درباره روند خریداری و حفظ این بنا به خبرنگار مهر گفت: با گردهم آمدن چند فرهیخته و استقبال استاد ابتهاج از تشکیل چنین جمعی، نخستین گام ها برای خرید و حفظ خانه استاد برداشته شده است. رضا رسولی با بیان اینکه نهادی با عنوان «خانه شعر سایه» به ثبت رسیده است افزود: تلاش این جمع با حضور نمایندگانی از سوی استاد ابتهاج، خرید و حفظ خانه استاد در رشت و تبدیل آن به فضای موزه ای درباره آثار و متعلقات وی است. وی تصریح کرد: مطمئنا نهادهای مردمی با تکیه به سرمایه های اجتماعی قادر خواهند بود که در حوزه های مختلف تأثیرات بسزایی داشته باشند لذا این نهاد نیز با هدایت استاد ابتهاج که برای همه شهروندان رشتی مایه افتخار است، به اهداف بلندی دست می یابد. رسولی تاکید کرد: شهر رشت در حوزه ادبیات معاصر افراد مطرحی را به کشور معرفی کرده است و حفظ میراث آن ها و آثاری که از خود بر جای می گذارند، کمترین کاری است که می توان برای این بزرگان انجام داد.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه