خبر

معاون رئیس جمهوری:
۴۰ درصد مدیران مسئول رسانه‌ها زن هستند
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه ۴۰ درصد از مدیران مسئول رسانه ها زن هستند، گفت: مطالبات بنیادی زنان باید در رسانه ها پیگیری شود. دبه گزارش مهر، شهیندخت مولاوردی در اختتامیه نخستین جشنواره «زن، خانواده و رسانه» با اشاره به سابقه پرداختن به مسائل و مطالبات زنان در رسانه ها افزود: در صد سال گذشته مطالبات بنیادی زنان در رسانه ها نمود داشته و از زمان جنبش مشروطه شاهد پرداختن به موضوعات زنان در مطبوعات هستیم. وی ادامه داد: از دهه ۲۰ و ۳۰ برخی نشریات آگاهی بخشی در حوزه زنان را دنبال کردند که این وضعیت تا پیروزی انقلاب ادامه داشت. معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه زنان در پیروزی انقلاب نقش مهم و متفاوتی از خود نشان دادند اضافه کرد: زنان در دوره های مختلف انقلاب در کنار مردان حضور سیاسی، اقتصادی و ... داشتند. مولاوردی خاطرنشان کرد: در حال حاضر رسانه ها بیشتر به مسائل زنان توجه می‌کند و زنان نیز تلاش می‌کنند در عرصه های مختلف همچون مشارکت سیاسی گام بردارند. وی با بیان اینکه زندگی بدون رسانه امکان پذیر نیست تاکید کرد: فراگیر شدن رسانه ها، اثرپذیری افراد از جمله زنان را از رسانه ها غیرممکن کرده است. معاون رئیس جمهوری گفت: زنان و خانواده در معرض پیام های رسانه ها به طور روزمره قرار دارند و باید با تشخیص اولویت ها و طراحی اثربخشی متقابل زنان و رسانه ها این ارتباط را ترویج کرد. مولاوردی با اشاره به اینکه زنان سهم قابل توجهی در توسعه فرهنگ رسانه ای دارند، افزود: در حال حاضر نیمی‌از شاغلان رسانه را زنان تشکیل می‌دهند همچنین ۴۰ درصد از مدیران مسئول رسانه ها زن هستند و ۲۵ نشریه ویژه زنان منتشر می‌شود. وی ادامه داد: باید حضور زنان در رسانه ها و مدیریت آنان را در عرصه رسانه مغتنم شمرد و جشنواره «زن، خانواده و رسانه» نیز با تمرکز بر همین مفهوم و تاکید بر زنان، خانواده و رسانه برگزار شده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
حمایت از زنان و خانواده باید در عمل انجام شود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌گفت: نمی‌توان در سخن از حمایت زنان و خانواده دم زد اما در عمل هیچ فعالیتی انجام نداد. به گزارش مهر، سیدرضا صالحی امیری در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره «زن، خانواده و رسانه» با بیان اینکه زنان حاملان توسعه انسانی در ایران اسلامی‌هستند، افزود: توسعه بدون پیوند با جامعه انسانی و بهبود زندگی میسر نمی‌شود. وی ادامه داد: جامعه توسعه یافته جامعه ای است که از وضعیت مطلوب زنان در عرصه های تحصیلات، اشتغال و مشارکت اجتماعی برخوردار باشند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعتدال و توازن را در راستای تعادل جنسیتی دانست و اضافه کرد: نمی‌توان از تغییر و اصلاح در جامعه سخن گفت اما زنان را نادیده گرفت. رسیدن به فرهنگ مدارا و همدلی جز با کمک زنان میسر نمی‌شود. صالحی امیری خاطرنشان کرد: هرگونه الگوی اخلاقی در جامعه باید با کمک زنان و مادران ترسیم شود زیرا قابلیت پرورش نسل و الگوی انسانی در گرو پرورش اخلاق است. وی تاکید کرد: اگر به دنبال اصلاح فرهنگی و اخلاقی جامعه هستیم باید به سراغ زیست فرهنگ برویم زیرا جامعه ای که در آن فرهنگ حرف اول را بزند و رسانه ها کار خود را به درستی انجام دهند زیست فرهنگی محقق می‌شود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌با اشاره به لزوم حمایت عملی از زنان و خانواده گفت: نمی‌توان در سخن از حمایت زنان و خانواده دم زد اما فعالیت عملی نداشت. وی اظهار کرد: حضور زنان در رسانه ها افزایش یافته است و زنان از مخاطبان فعال رسانه ها هستند که باید به این مساله توجه کرد و به ظرفیت های آن بیشتر پرداخت.

 

راه‌اندازی کمپ ویژه زنان معتاد توسط شهرداری تهران
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های مربوط به نگهداری و درمان معتادان خودمعرف از سوی مدیریت شهری گفت: به تازگی اقدامات مربوط به آماده سازی کمپ «مرهم» ویژه زنان معتاد خودمعرف را در منطقه 21 پیگیری می‌کنیم و امیدواریم در بهمن ماه شاهد افتتاح رسمی‌این مرکز باشیم. به گزارش ایسنا، رضا قدیمی‌با بیان اینکه مدیریت شهری هیچ گونه مسئولیتی در قبال کمپ‌های ماده 16 ندارد و مسئولیت این کمپ ها به طور کامل بر عهده ستاد مبارزه با مواد مخدر است، اظهار کرد: بر اساس دستورالعملها، شهرداری تهران باید بخشی از زیرساخت های مربوط به نگهداری معتادان را تامین کند که در این خصوص تمامی‌اقدامات لازم انجام شد، ضمن اینکه به دلیل کارایی هر چه بهتر چرخه درمان معتادان خودمعرف تلاش کردیم تا اداره برخی از کمپ‌های ماده 15 را برعهده بگیریم. وی افزود: در همین راستا به تازگی اقدامات مربوط به ساخت کمپ مرهم ویژه زنان معتاد خودمعرف را در دستور کار قرار داده‌ایم و قرار است تا اول بهمن ماه این مرکز با ظرفیت 80 نفر در منطقه 21 به بهره برداری برسد. قدیمی‌عنوان کرد: پیش بینی کردیم تا پس از افتتاح رسمی‌مرکز، مددجویانی که به دلیل تکمیل ظرفیت امکان حضور در مرکز چیتگر یا کمپ های بهزیستی را ندارند به این مرکز هدایت شوند. بنا براعلام شهرنوشت، مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در پایان به همکاری جدید مدیریت شهری و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر پرداخت و خاطرنشان کرد: طی روزهای اخیر 300 ظرفیت را در مرکز آفتاب امید واقع در خاورشهر در اختیار شورای هماهنگی قرار دادیم به طوری که  مددجویان جمع آوری شده در روزهای گذشته به این مکان انتقال یافتند.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه