خبر

کارشناسان تاکید می کنند؛
حداقل میزان ورزش هم برای بدن مفید است
یافته های یک مطالعه جدید نشان می دهد حتی حداقل میزان فعالیت بدنی نیز می تواند موجب افزایش شادی شود. به گزارش مهر، با توجه به تحقیقات، برای بهبود حال خود، نیاز نیست که یک ورزشکار حرفه ای باشید. تیم تحقیقاتی از دانشگاه کمبریج، گزارش های بیش از ۱۰ هزار نفر را در مطالعه مبتنی بر بزرگترین گوشی های هوشمند، مورد بررسی قرار دادند. داده های نرم افزار آندروید نشان داد که سطح متوسطی از فعالیت بدنی که از لحاظ فنی به عنوان ورزش طبقه بندی نمی شود، نیز می تواند سلامت روحی روانی یک شخص را افزایش دهد. شرکت کنندگان دو بار در روز، به یک سوال کوتاه در مورد وضعیت عاطفی خود پاسخ می دادند. همچنین اطلاعات آنها در مورد فعالیت بدنی شان، از روی شتاب سنج گوشی های هوشمند جمع آوری شد. محقق ارشد این مطالعه، دکتر جیسون رنتفرو در این باره می گوید: «اطلاعات ما نشان می دهد که مردم شاد به طور کلی فعال تر هستند. با این حال، تجزیه و تحلیل ما نشان داد که میزان فعالیت بدنی صرف نظر از شادی پایه افراد، منجر به افزایش حس و حال مثبت می شود.» وی در ادامه می افزاید: «مطالعات بسیاری در مورد اثرات روانی مثبت ورزش وجود دارد، اما آنچه که ما برداشت کردیم این است که برای شادتر بودن، لازم نیست که بیرون رفته و مانند یک مسابقه ماراتن بدوید. حتی کمی فعالیت فیزیکی هم در ایجاد حس شادی مثمرثمر خواهد بود.»

 

لیست اسامی تخم مرغ های غیربهداشتی
انجمن صنفی تخم مرغ شناسنامه‌دار، طی اطلاعیه‌ای از عرضه تخم مرغ غیربهداشتی در سطح شهر تهران و برخی شهرهای شمالی خبر داد. به گزارش ایلنا، انجمن صنفی تخم مرغ شناسنامه‌دار کشور، طی اطلاعیه‌ای از توزیع تخم‌ مرغ‌های غیرمجاز در بازار خبر داد؛ در این اطلاعیه آمده است: به تازگی، فرد یا افرادی به‌صورت غیرمجاز اقدام به عرضه تخم مرغ‌های بسته بندی غیر بهداشتی و بعضا ناسالم در سطح شهر تهران و شهرهای شمالی کشور کرده‌اند که به مردم توصیه می‌شود از خریداری آنها خودداری کنند. بر اساس این گزارش، مهم‌ترین علامت این تخم مرغ‌های غیرمجاز عدم دارا بودن کد پروانه بهداشتی از سازمان دامپزشکی کشور است؛ ضمن اینکه اسامی برخی از این بسته بندی‌های غیرمجاز عبارتند از: - تخم مرغ سبز یا ارگانیک بنام لبخند طلایی - تخم مرغ قهوه ای یا محلی یا رسمی بنام نیرومند - شایان - نگین طلایی - رشتی - گلپا - مانیکان - سلامت - یاقوت - قائم - کندمیز

 

افزایش موارد جدید ابتلا به HIV در روسیه سرطان‌درماني دو بيمار اچ آي وي
دو سوم از تمام موارد جدید ابتلا به HIV در اروپا تنها در روسیه ثبت شده است. به گزارش ایسنا، بیش از یک میلیون نفر در روسیه اکنون به این ویروس آلوده هستند و انتظار می‌رود این رقم در دهه آینده نزدیک به دو برابر افزایش پیدا کند. آمارهای منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از امراض اروپا و سازمان جهانی بهداشت (WHO) نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۵ میلادی در ۱۵۳ هزار و ۴۰۷ نفر در سراسر اروپا به تازگی ویروس HIV تشخیص داده شده است. از این تعداد، ۶۴ درصد تمامی موارد در روسیه ثبت شده که معادل رقم ۹۸ هزار و ۱۷۷ نفر است. همچنین اوکراین در رتبه دوم و انگلیس با ۶۰۷۸ مورد جدید ابتلا به ویروس HIV در سال ۲۰۱۵ در رتبه سوم قرار گرفته است. به علاوه در این گزارش تاکید شده است که انتقال ویروس HIV هنوز یکی از نگرانی‌های اصلی در اروپاست. به رغم اقدامات چشمگیر برای کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس HIV در اروپا تعداد موارد جدید ابتلا به این ویروس طی دهه اخیر در بخش غربی منطقه کاهش چشمگیری نداشته و در مناطق شرقی اروپا دو برابر افزایش یافته است. به گزارش روزنامه ایندیپندنت، در این بررسی بر اجرای برنامه‌های جدید به منظور مقابله با شیوع HIV در اروپا و پایان دادن به همه‌گیری ایدز به عنوان عامل تهدید کننده عمومی تا سال ۲۰۳۰ تاکید شده است.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه