سـاعت پخـش و معرفـی سریال‌های نوروز۹۶

تلویزیون برای نوروز سال ۹۶ سریال های متنوعی را برای مردم تدارک دیده تا روز های آغازین سال را برای مخاطبان خود با خاطره شیرین، ماندگار کنند. رسانه ملی همچنین تلاش کرده تا در میان مجموعه های تولیدی برای پخش در نوروز، آثار طنز هم وجود داشته باشد تا فضای شادی و نشاط در بین بیننده ها همچنان جریان داشته باشد. در بین سریال هایی که از آن ها به عنوان سریال های نوروزی نام برده شده، تصویربرداری برخی آثار همچون سریال شبکه یک به پایان رسیده اما تصویربرداری سریال شبکه دو سیما همچنان ادامه دارد. سریال های نوروزی امسال روال عاقلانه تری را به لحاظ ساخت، در مقایسه با سال های گذشته طی کرده اند؛ تاکید بر نگارش حجم بالایی از فیلمنامه پیش از آغاز ساخت و همچنین کلید خوردن مجموعه ها در فاصله ای نسبتا مناسب به نوروز، تا اینجا روندی مطلوب را نوید می دهد.
علی البدل
سریال علی البدل به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری برای پخش از شبکه یک سیما در نوروز ۹۶ در نظر گرفته شده است. سریال علی البدل داستان انسان هایی است که حضور دارند اما حق رای ندارند و به طور معمول در نهادها و شوراها این امر را به افرادی که اعضای علی البدل محسوب می شوند، همیشه وجود دارند. تصویربرداری سریال “علی البدل” در چند روستای استان همدان از جمله روستای “ورکانه” انجام شده است و از این جهت تفاوت قابل توجهی با سایر سریال‌هایی دارد که این روزها فضای تصویربرداری خود را به ساختمان های مسکونی محدود می کنند. این سریال ۱۵ قسمتی هر شب ساعت ۲۲ از شبکه یک پخش خواهد شد.  بازیگران سریال علی البدل : مهدی فخیم زاده، مهدی هاشمی، حسین محب اهری، احمد مهران فر، هادی کاظمی، محمود جعفری، هومن حاجی عبداللهی، سیما خضر آبادی و محسن تنابنده که به ایفای نقش پرداخته اند.
مرز خوشبختی
سریال مرز خوشبختی به کارگردانی حسین سهیلی زاده و تهیه کنندگی مهران رسام برای پخش از شبکه دو سیما در نوروز ۹۶ در نظر گرفته شده است. شخصیت اصلی داستان سریال مرز خوشبختی، یک جوان شهرستانی است که با آمدن به تهران در رده نخبه های علمی قرار می گیرد. این جوان شهرستانی به خواهر دوست خود، علاقه دارد اما پدر دختر به این وصلت راضی نیست و در ادامه رویدادهای دیگری در داستان اتفاق می افتد. این سریال هر شب ساعت ۲۱:۳۰ پخش خواهد شد. اسامی بازیگران سریال مرز خوشبختی: مهدی سلوکی، پوریا پورسرخ، امیر حسین آرمان، شهرزاد کمال زاده،سروش جمشیدی، جمشید جهان زاده و مهدی صباغی از جمله بازیگرهایی هستند که در “مرز خوشبختی” به ایفای نقش پرداخته اند.
 خانه ما
گزینه شبکه سه برای نوروز ۹۶ سریال خانه ما است که این روزها به کارگردانی سامان مقدم و تهیه کنندگی حمید رحیمی نادی در حال ضبط و تصویربرداری است و تاکنون ۴۰ درصد از تصویربرداری آن نیز انجام شده است. این مجموعه که سرپرستی نویسندگان آن را خشایار الوند بر عهده دارد از ابتدای ساخت به عنوان یکی از مجموعه های نوروزی مطرح شد و تنها اثری است که شاید بتواند برای پخش در شبکه سه جایگزین شود. اسامی بازیگران سریال خانه ما به ترتیب حروف الفبا عبارتند از : فرهاد آئیش، ویشکا آسایش، یاسمینا باهر، رویا تیموریان، پژمان جمشیدی، گوهر خیراندیش، حسن زارعی، علی شادمان، مجید شهریاری، آزاده صمدی، مهسا طهماسبی، جواد عسگری، شمسی فضل اللهی، رضا ناجی، مهوش وقاری. سریال خانه ما که البته ممکن است نامش تغییر یابد مضمونی کمدی دارد و داستان چند خانواده را روایت می کند که به دلایلی مجبور می شوند سه ماه در یک خانه با یکدیگر زندگی کنند. این خانواده ها هیچ آشنایی با یکدیگر ندارند و در یک روز بنا به اتفاقی مجبور می شوند که با هم زندگی کنند این سریال در ۶۰ قسمت و هر شب ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه از شبکه سه پخش خواهد شد.
دوران کهن
همچنین شبکه چهار نیز با سریال خارجی «دوران کهن» مهمان خانه‌های علاقه‌مندان به مجموعه‌های خارجی است. این مجموعه نمایشی پیش از این نیز روی آنتن رفته است و داستان حیوانات ماقبل تاریخ را روایت می‌کند که به دلیل ناهنجاری وارد زمان حال می‌شوند. این سریال دیدنی در سال ۲۰۰۸ نامزد دریافت جایزه بهترین سریال و بهترین جلوه‌های ویژه از مجموع جوایز بفتا شد.
شوخی کردم
شبکه پنج نیز در نظر دارد مجموعه طنز «شوخی کردم» مهران مدیری را که پیش از این در شبکه نمایش خانگی توزیع شده بود در طول تعطیلات ساعت ۲۳ روی آنتن ببرد. در مجموعه «شوخی کردم»، کلیپ‌های طنز در محیط‌ها و قالب‌های مختلف اجرا می‌شود.
مهران مدیری، سیامک انصاری، مهران غفوریان، جواد رضویان، رضا شفیعی جم، نادر سلیمانی، لاله صبوری، نصرالله رادش، شقایق رحیمی راد، هادی کاظمی، محمدرضا هدایتی، ساعد هدایتی، عارف لرستانی، سحر ولدبیگی، نیما فلاح، سپند امیرسلیمانی، کمند امیرسلیمانی، شبنم فرشادجو، سحر زکری در این سریال نقش آفرینی می‌کنند.
قصه‌های تبیان
مجموعه نمایشی «قصه‌های تبیان» نیز در ایام نوروز از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود. این سریال اپیزودیک بر اساس داستان‌های واقعی و موضوعات قرآنی ساخته شده و توسط کارگردانان جوان به تهیه‌کنندگی زنده یاد فرج‌الله سلحشور و مشاور کارگردانی جمال شورجه و مشاور فیلمنامه منصور براهیمی آماده شده است.
سرزمین شمالی
همچنین سریال «از سرزمین شمالی» هر روز ساعت ۱۹ از شبکه تماشا پخش می‌شود. شبکه تماشا مجموعه‌های تلویزیونی دیگری نیز در دستور پخش دارد. «پیک سحر» به کارگردانی خسرو ملکان و بازی جمشید مشایخی، اسماعیل داورفر، پروین سلیمانی و احمد قدکچیان محصول سال۱۳۶۹ ساعت ۲۱، سریال بریتانیایی «خانه پوشالی» محصول سال ۱۹۹۰ با موضوع رقابت‌های سیاسی در انگلستان پس از دوران نخست وزیری مارگارت تاچر را ساعت ۲۲ و مجموعه تلویزیونی «زعفرانی» به کارگردانی حامد محمدی، محصول ۱۳۹۵ با بازی مهدی هاشمی، ستاره اسکندری، مهران احمدی و هادی کاظمی را ساعت ۲۳ از جمله سریال هایی است که شبکه تماشا پخش خواهد کرد. این شبکه پخش سریال «خانه کوچک» را همچنان در ساعت ۲۴ ادامه خواهد داد. همچنین یکی از سریال‌های در حال پخش در سایر شبکه‌های سیما برای پخش در ساعت ۲۰ در نظر گرفته می‌شود و بازپخش آن نیز در جدول پخش روز بعد پیش بینی شده است. شبکه جهانی جام جم نیز برای فارسی زبانان سراسر دنیا مجموعه‌هایی را روی آنتن می‌برد. مجموعه‌های «کلاه قرمزی»، «علی‌البدل»، «لیسانسه‌ها» و «خندوانه» از جمله مجموعه‌هایی هستند که هر روز از شبکه جهانی جام جم پخش خواهند شد.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه