محمدرضا تابش؛ عضو فراکسیون امید

* عمل‌کردن به شعارها
رئیس‌جمهوری در انتخاب وزیران، ملاحظاتی داشت و خودش می‌خواست این‌کار شود؛ اما در‌هر‌صورت مجموع عوامل باعث شد که ایشان با‌وجود خواست و میل باطنی خود، وزیر زن معرفی نکند. یکی از شعارهایی که آقای روحانی داده بود، میدان‌دادن به جوانان و زنان بود و این‌شعار باید در‌عمل تجلی پیدا می‌کرد. ایشان چاره‌ای نداشت جز‌اینکه سه معاون خود را از‌بین زنان انتخاب کند تا زنان هم در هیئت دولت حضور داشته باشند و نقش زنان در کابینه، پررنگ دیده شود.
* حضور مجید انصاری در دولت دوازدهم
آقای انصاری از شخصیت‌های موجه و خوب دولت است و ما از‌این‌بابت ناراحتیم که دیگر از تفکر ایشان در هیئت دولت استفاده نمی‌شود.
* سه معاون زن در دولت
می‌پرسید که چرا با‌وجود تاکید دولت بر حضور زنان در دولت، زهرا احمدی‌پور از ریاست سازمان میراث فرهنگی و معصومه ابتکار از ریاست سازمان محیط زیست کنار گذاشته شدند و جای خود را به آقایان دادند؟ باید بگویم به‌نظرم، فرقی نمی‌کند؛ در‌هر‌صورت سه معاون زن در دولت حضور دارند. در‌هر‌صورت هیئت وزیران، ارزیایی خود را انجام داده است. شاید محدودیت‌هایی بوده که باید رفع می‌شد و دلیل آن‌را رئیس‌جمهوری می‌داند.
* ماجرای معرفی نهاوندیان
صحبت‌هایی که مطرح شده حاکی‌از‌این‌است که معاونت جدیدی ایجاد شود یا از حضور نهاوندیان در یکی از معاونت‌های ریاست‌جمهوری استفاده است. البته اینها را باید از دولت پرسید و مجلس درجریان این جزئیات نیست.
آنا

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه