خبر

دبیر شورای عالی امنیت ملی:
ایران به حمایت خود از کشورهای مقاومت ادامه خواهد داد
علی شمخانی، نقش حزب‌الله لبنان در شکست گروه‌های تروریستی در سوریه و حفظ امنیت لبنان را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: «محبوبیت فراگیر حزب‌الله در جهان اسلام و کشورهای عربی موجب خشم رژیم صهیونیستی و مزدوران آن شده است». به گزارش آنا، در بخشی‌از متن مصاحبه دبیر شورای عالی امنیت ملی با پایگاه العهد لبنان به‌مناسبت ۲۳ مردادماه؛ سالروز پیروزی مقاومت اسلامی آمده است: «مقاومت اسلامی در سال ۲۰۰۶ با اتکاء به ایمان و رشادت رزمندگان شهادت‌طلب خود، افسانه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را به‌سخره گرفت و نشان داد که فرزندان امت اسلامی می‌توانند هر‌لحظه که اراده کنند، با سلاح ایمان و جهاد، مجهزترین ارتش‌های جهان را به خاک مذلت نشانده و از کیان خود، در‌برابر متجاوزین دفاع کنند. جمهوری اسلامی ایران به حمایت خود از مقاومت و کشورهایی که در خط اول مبارزه با تروریسم حضور دارند، با‌قدرت ادامه خواهد داد».

 

 سرلشکر باقری از مسجد دیانت آنکارا بازدید کرد
رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان از مسجد دیانت آنکارا بازدید کرد. به گزارش تسنیم، سرلشکر محمد باقری که به‌دعوت رسمی همتای ترکیه‌ای خود وارد آنکارا شد، در دومین‌روز سفرش، از مسجد سازمان امور دیانت آنکارا دیدن کرد. وی در‌حین این‌بازدید با برخی‌از مسؤلان این‌مسجد گفت‌وگو و اطلاعاتی در‌خصوص این‌بنای تازه‌تاسیس، کسب کرد. این‌مسجد که نام اصلی آن «احمد حمدی آک سکی» (از روسای پیشین و مرحوم سازمان دیانت) بود و به‌دلیل اینکه در‌کنار سازمان امور دیانت بنا شده به مسجد دیانت معروف است، از جدیدترین مساجد ترکیه است که کلنگ ساخت آن در سال 2008 میلادی به زمین زده و پس‌از چهارسال آماده بهره‌برداری شد. افتتاح این‌مسجد با‌حضور رجب طیب اردوغان؛ نخست‌وزیر وقت و رئیس‌جمهوری فعلی صورت گرفت. معماری داخلی این‌مسجد با الهام از معماری دوران سلجوقی صورت گرفته و در آن، از آخرین فناوری‌های روز استفاده شده است. در‌این‌مسجد که گنجایش پنج‌هزار نمازگزار را دارد، بر‌خلاف دیگر‌مساجد نه از لوستر استفاده شده و نه سیستم‌های صوتی در‌معرض دید قرار دارد. تمام شبکه نوری و صوتی در‌این‌مسجد، با همکاری دانشگاه‌های مختلف طوری تعبیه شده که در‌معرض دید نباشد. گفته می‌شود که این‌مسجد با گنبدی به‌قطر 33‌متر، بزرگ‌ترین گنبد در ترکیه است که 33‌متر از زمین فاصله دارد. همچنین در‌و‌دیوارهای این‌مسجد به 40 حدیث و نام 24 صحابه زن، مزین است.

 

 سخنگوی وزارت خارجه:
اثبات پایبندی ایران به روح و متن برجام کار سختی نیست
سخنگوی وزارت خارجه در‌واکنش به سخنان سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت: «بارها از‌سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و طرف‌های برجام، پایبندی ایران به برجام تائید شده است». به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام قاسمی گفت: «از شنیدن سخنان تکراری و غیر‌واقع‌بینانه این مقام آمریکایی تعجب نمی‌کنیم و با نیات و اهداف مقامات مختلف این‌کشور از تکرار این‌گونه ادعاها و اتهامات بی‌پایه‌و‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران آگاهیم. به‌نظر می‌رسد گوینده این‌سخنان نیز علاقه چندانی به استقرار صلح و ثبات و امنیت در منطقه خاورمیانه و جهان و رضایتی از روند رو‌به‌زوال تروریسم در کشورهای عراق و سوریه ندارند. توصیه ما به طرف آمریکایی این است که در‌مورد نقش بی‌بدیل جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم در خاورمیانه، واقع‌بین باشد». قاسمی در‌ادامه گفت: «اثبات پایبندی جمهوری اسلامی ایران به روح و متن برجام کار سختی نیست و بارها از‌سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و طرف‌های برجام مورد تائید قرار گرفته است. به‌نظر می‌رسد طرح ادعای نقض روح برجام توسط ایران از‌سوی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بیش‌از‌هر‌چیز با هدف انحراف افکار عمومی بین‌المللی از اقدامات غیرسازنده و تحریک‌آمیزی‌ست که بارها از‌سوی این‌کشور علیه جمهوری اسلامی ایران، صورت گرفته و در‌راه انتفاع کامل ایران از منافع برجام کارشکنی کرده است؛ اقدامات و رویکردی‌ که دولت جدید آمریکا طی ماه‌های گذشته در‌پیش گرفته است، بر‌خلاف صراحت متن برجام مبنی‌بر اجرای آن با حسن نیت و خودداری از اقداماتی‌ست که مانع اجرای موفقیت‌آمیز این توافق بین‌المللی و چندجانبه می‌شود، است».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه