رنگین‌کمان

با وجود درخواست قربانی پرونده؛

پرونده پولانسکی بسته نشد
قاضی پرونده پولانسکی درخواست قربانی او برای بسته‌شدن پرونده ۴۰‌سال‌پیش را رد کرد. به‌ گزارش مهر به نقل از رویترز، یک قاضی در لس‌آنجلس درخواست قربانی رومن پولانسکی؛ کارگردان سینما برای بسته‌شدن پرونده علیه این چهره مطرح را رد کرد. اسکات گوردون قاضی عالی دادگستری تصریح کرد: «پولانسکی همچنان از عدالت فراری است و دادگاه بسته‌شدن این پرونده را صرفا به‌این‌دلیل که قربانی چنین اعتقادی دارد، نمی‌پذیرد». پولانسکی که به‌دلیل ایجاد رابطه جنسی با سامانتا گیمر ۱۳‌ساله در سال ۱۹۷۷ در لس‌آنجلس ۴۲‌روز در بازداشت به‌سر‌برد و بعد خاک آمریکا را ترک کرد، از آن زمان از بازگشت به آمریکا محروم بوده است. قاضی پرونده اعلام کرد وی هنوز فراری محسوب می‌شود و از اجرای دستورات دادگاه اجتناب می‌کند. شاکی پرونده وی چندی پیش از دادگاه متقاضی بسته شدن این پرونده شده بود و اعلام کرد دلش می‌خواهد خودش و خانواده‌اش در آرامش باشند. گیمر که اکنون مادر سه پسر است و در هاوایی زندگی می‌کند گفته بود پولانسکی سال‌ها پیش از وی عذرخواهی کرد؛ اما او به‌دلیل اصرار رسانه‌ها بر این ماجرا، همچنان به عنوان یک قربانی شناخته می‌شود. این در حالی است که به تازگی شکایت جدید جنسی علیه پولانسکی از سوی زنی ۶۰ ساله مطرح شده که ادعا کرده این موضوع به بیش از ۴۰ سال پیش بازمی‌گردد و وی تاکنون از این موضوع صحبتی نکرده چون نمی‌خواست با واکنش پدرش روبه رو شود.

 

 رابرت زمکیس سریال «جتسونز» را می‌سازد
رابرت زمکیس؛ کارگردان نام‌آشنای آمریکایی قصد دارد اقتباسی تلویزیونی از انیمیشن محبوب و مشهور شرکت هانا- باربارا داشته باشد. به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، شبکه abc ساخت پایلوتی برای سریالی بر‌اساس انیمیشن محبوب و کلاسیک هانا- باربارا، «جتسونز» را تایید کرده است. این سریال قرار است به تهیه کنندگی کارگردان نام آشنای مجموعه «بازگشت به آینده»، رابرت زمکیس ساخته شود. انیمیشن سریالی «جتسونز» در دهه هشتاد به اوج محبوبیت خودش رسید. این مجموعه داستان خانواده جتسونز را در 100 سال بعد روایت می کند. زمانی که ماشین ها پرواز می کنند و ربات ها مستخدم مردم هستند. گفته می شود «جتسونز» مدل آینده سریال انیمیشنی «فلینستونز» هانا-باربارا است. شبکه تلویزیونی abc این سریال را در راستای تعهد ساخت آثار خانوادگی و کمدی برای مردم آمریکا برنامه ریزی کرده است. هنوز تاریخ دقیقی برای پخش این سریال جدید اعلام نشده است.

 

 درآمد ۳۷۰ میلیون دلاری ترکیه از صادرات سریال
درآمد حاصل از صادارات سریال‌های تلویزیونی ترکیه در سال ۲۰۱۷ به بیش‌از ۳۷۰ میلیون دلار خواهد رسید. به گزارش خبرآنلاین، صنعت ساخت سریال‌های تلویزیونی در ترکیه طی یک دهه گذشته رشد چشمگیری داشته است و انتظار می‌رود که در سال ۲۰۱۷ درآمد حاصل از صادرات سریال‌های تلویزیونی ترکیه به بیش از ۳۷۰ میلیون دلار برسد. سلین آرات از کمپانی سازنده برخی از بزرگترین سریال‌های تلویزیونی ترکیه مانند «حریم سلطان» و «بازی سکوت» در جشنواره فیلم سارایوو درباره پیشرفت صنعت سینمای ترکیه صحبت کرد. در حالی که درآمد ترکیه از صدور سریال‌های تلویزیونی در سال ۲۰۰۸ تنها ۱۰ میلیون دلار بود این میزان در سال ۲۰۱۶ به ۳۰۰ میلیون دلار افزایش یافت. در نتیجه افزایش درآمد حاصل از فروش سریال‌ها، بودجه ساخت آن‌ها نیز افزایش پیدا کرده است. برای نمونه هم اکنون برای ساخت هر قسمت از سریال‌های مشهور به ۸۰۰ هزار دلار رسیده است و بازیگران شاخص دستمزدهای میلیون دلاری می‌گیرند. سریال‌های ترکیه اکنون در جای جای جهان از شرق اروپا تا خاورمیانه و شمال آفریقا هواداران بسیار پیدا کرده است. به نظر آرات یکی از دلایل موفقیت سریال‌ها افزایش رقابت کمپانی‌های تولید درون ترکیه است. در‌حال‌حاضر بیش از ۵۰۰ کمپانی تولید در ترکیه مشغول به‌کار هستند.

 

 با پایان ساخت فیلمی ویدیویی و پرابهام در تایلند
کاهانی به بازیگر نیازمند است، این‌بار در فرانسه!
عبدالرضا کاهانی برای فیلم جدید خود در فضای مجازی فراخوان بازیگری منتشر کرده است. فیلمی که گویا در فرانسه ساخته خواهد شد. به گزارش بانی فیلم، عبدالرضا کاهانی با به پایان رساندن مراحل تولید فیلم ویدیویی «ما شما را دوست داریم خانم یایا» در تایلند قصد دارد ساخته جدیدش را در پاریس جلوی دوربین ببرد. در مطلبی که به تازگی در فضای مجازی از سوی سازندگان این پروژه منتشر شده، آمده است: «به دو بازیگر خانم و آقا در حدود سنی ۲۵ تا ۳۵ سال نیاز دارند بازیگرانی که مسلط به زبان فارسی باشند و گویا شرطی هم برای تجربه و سابقه هنری قبلی لجاظ نشده است.» جالب آنکه متن این درخواست هم به زبان فرانسه تنظیم شده و همین نکته نشان از آن دارد که سازندگان در پی بازیگران و چهره هایی هستند که در فرانسه زندگی می کنند. این در حالی است که بر اساس شنیده ها فیلم سینمایی قبلی کاهانی با عنوان «ارادتمند، نازنین،بهاره، تینا» نیز از سال گذشته به دلیل رعایت نکردن برخی ملاحظات عرفی و موازین اخلاقی در محاق است و شاید هیچگاه رنگ اکران عمومی را نبیند. شورای صدور پروانه نمایش چندی قبل اعلام کرده بود فیلم «ارادتمند؛ نازنین، بهار، تینا» کاملا غیر قابل اصلاح و امکان نمایش آن صفر است.

 

 کنسرت «نیلز پتر مولوار» در شهریورماه
کوارتت نیلز پتر مولوار بعداز اجرای سال گذشته خود در تالار وحدت، شهریورماه امسال در برج آزادی روی صحنه می‌رود. به گزارش نوا، وی نوازنده‌ ترومپت و آهنگ‌ساز نروژی‌ست. موسیقی او ترکیبی‌از چندین‌سبک مختلف از‌جمله جز، امبینت، الکترونیک و هاوس است. مولوار در سال ۱۹۹۷ اولین‌آلبوم خود را با انتشارات ECM به‌نام Khmer منتشر کرد که با‌استقبال فراوانی روبه‌رو شد.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه