پنجره

تائید میزبانی گلستان برای مسابقات بسکتبال نوجوانان غرب آسیا
مدیرکل ورزش و جوانان گلستان از تائید میزبانی گلستان برای مسابقات بسکتبال نوجوانان غرب آسیا خبر داد. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده توسط اداره‌کل ورزش و جوانان گلستان، میزبانی هفت تورنومنت بین‌المللی در این استان برگزار خواهد شد. یکی‌از مسابقات برنامه‌ریزی‌شده، میزبانی مسابقات بسکتبال نوجوانان غرب آسیا بوده که دبیر فدراسیون بسکتبال برای بررسی ظرفیت‌های استان و مذاکرات نهایی با مدیرکل ورزش و جوانان گلستان دیدار کرد. بهمن طیبی در‌این‌خصوص اظهار کرد: «میزبانی گلستان برای این مسابقات تائید شده است». وی ادامه داد: «این مسابقات پنجم تا ١١ مردادماه در گرگان برگزار خواهد شد و تا‌کنون حضور پنج تیم از کشورهای سوریه، لبنان، اردن، عراق و ایران در این مسابقات حتمی ‌شده است». مدیرکل ورزش و جوانان گلستان تصریح کرد: «١٦‌نفر از هر تیم به‌همراه یک داور در مسابقات حاضر خواهند شد و این بازی‌ها به‌صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و در هر‌روز دو بازی انجام خواهد شد». طیبی گفت: «اردوی تیم ملی بسکتبال نوجوانان کشورمان ١٥روز قبل‌از آغاز مسابقات در گرگان برگزار می‌شود».

 

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری خبر داد؛
تشکیل جلسه اضطراری کارگروه مدیریت پسماند در بخش فشافویه
رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری از تشکیل جلسه اضطراری کارگروه مدیریت پسماند در بخش فشافویه خبر داد. زهره عبادتی با‌اعلامِ‌این‌خبر گفت: «با‌توجه‌به پسماندسوزی‌های غیرمجاز اخیر در بخش فشافویه، گردنه حسن‌آباد در محل شورای شهر حسن‌آباد نسبت‌به تشکیل جلسه باحضور رئیس شورای شهر، شهردار حسن‌آباد و نماینده بخشداری فشافویه در‌خصوص رسیدگی و کنترل معضل پسماندسوزی اتخاذ تصمیم شد». وی در‌ادامه اظهار داشت: «با‌توجه‌به اهمیت موضوع مقرر شد به‌منظور ایجاد گشت مشترک و شناسایی عوامل پسماندسوزی شهرداری حسن‌آباد و بخشداری فشافویه نسبت‌به هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی و کلانتری اقدام کنند». همچنین زهره عبادتی افزود: «‌با‌ عنایت به ماده ۷ قانون مدیریت پسماند، شهرداری‌ها (در محدوده شهری) و بخشداری‌ها (خارج از محدوده) موظف به اجرای صحیح مدیریت پسماندهای عادی هستند؛ بنابراین، اجرای دقیق مفاد قانون مدیریت پسماند در آن جلسه مورد تأکید قرار گرفت». عبادتی در‌پایان بیان کرد: «با‌توجه‌به‌اینکه پسماندسوزی‌های غیرمجاز یکی‌از عوامل مؤثر در ایجاد آلودگی در شهرستان ری است، از‌این‌رو کنترل این معضل تعامل کلیه دستگاه‌های مسئول را می‌طلبد. ضمن اینکه در‌این‌راستا نقش شهرداری‌ها و بخشداری‌ها بسیار‌مهم و حائز اهمیت است».

 

بازدید شبانه شهردار و اعضای شورای شهر کهریزک از بوستان‌های شهر
به‌منظور شناسایی معضلات بوستان‌های شهر، بازدید شبانه شهردار، اعضای شورای شهر و مسئول معاونت خدمات شهری از بوستان‌های کهریزک و قاسم‌آباد انجام شد. به‌گزارش روابط‌عمومی ‌شهرداری و شورای اسلامی ‌شهر کهریزک؛ بازدید شبانه مدیران و اعضای شورای شهر از بوستان‌های کهریزک و قاسم‌آباد با هدف تأمین روشنایی تمامی‌ بوستان‌ها و تأمین تجهیزات ورزشی و وسایل بازی مناسب و استاندارد در بوستان‌ها صورت گرفت. مهندس نعمت‌زاده با‌اشاره‌به ضرورت برپایی بازدیدهای شبانه از فضاهای شهری گفت: «برخی از مشکلات و مخاطرات در طول روز به چشم نمی‌آیند اما با‌توجه‌به تاریک‌شدن هوا به‌راحتی می‌توان معضلات و مطالبات شهروندان را شناسایی کرد و اقدامات لازم جهت رفع آنها را در دستور‌کار حوزه‌های اجرایی قرار داد». شهردار کهریزک در ادامه افزود: «در گذشته با‌توجه‌به کمبود امکانات در شهر کهریزک، تأمین کمی‌ تجهیزات یکی‌از اولویت‌های مدیریت شهری محسوب می‌شد اما در‌حالِ‌حاضر ارتقای کیفیت تجهیزات و مبلمان شهری یکی‌از دغدغه‌های مدیران شهر رو به توسعه کهریزک قلمداد می‌شود؛ به‌همین‌منظور علاوه‌بر نظر کارشناسان حوزه‌های مختلف شهرداری، بازدیدهای مستمری در طول شبانه‌روز در دستور‌کار مدیران شهرداری قرار دارد که بر‌اساس این بازدیدها نقاط ضعف فضاهای عمومی ‌شهر مانند بوستان‌ها، معابر و... شناسایی و رفع مشکلات با ضریب اولویت بالاتری در فهرست برنامه‌های حوزه‌های مربوطه تعریف می‌شود».

 

شناسایی و دستگیری قاچاقچیان چوب در استان گلستان
در جریان گشت‌زنی شبانه نیروهای حفاظتی جنگل‌داری دلند سه‌نفر از قاچاقچیان چوب در منطقه خط گاز و پارک دلند در‌حینِ قطع و قاچاق چوب شناسایی و دستگیر شدند. در تماس جنگل‌دار شهرستان دلند با پایگاه اطلاع‌رسانی این اداره‌کل، مهندس رجبلو خبر از دستگیری سه‌نفر از اهالی بومی‌ حوزه این شهر حین قطع و قاچاق چوب خبر داد. وی تعداد درختان قطع‌شده را سه‌اصله از نوع درختان بلوط و انجیلی که گونه‌های بومی‌ محسوب می‌شوند به ارزش ریالی ٥٠میلیون‌ریال اعلام داشت. در‌همین‌خصوص، وی در ادامه گفت: «قاچاقچیان مذکور با داشتن وانت سواری و موتور به داخل جنگل رفته، با اره موتور و تبر در‌حالِ قطع درختان بودند که با هشیاری ماموران گشت ما شناسایی و دستگیر شدند». وی در‌خصوص وضعیت فعلی آنها نیز گفت که تحویل نیروهای انتظامی ‌داده شدند و چوب‌های کشف‌شده نیز در آینده نزدیک به مزایده گذاشته شده و مبلغ حاصله به نفع دولت جمهوری اسلامی ‌در حساب خزانه واریز خواهد شد.

 

مدیر مخابرات منطقه گلستان:
هدف ما ارائه ارتباطات مخابراتی باکیفیت در تمامی ‌نقاط استان است
در دیدار امیرشیر توماج؛ فرماندار گمیشان با مهندس شهمرادی؛ مدیر مخابرات منطقه گلستان مشکلات مخابراتی شهرستان گمیشان بررسی شد. شهمرادی ابتدا با تشریح اقدامات انجام‌شده سال 96 مخابرات در این شهرستان گفت: «با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و اولویت‌بندی آنها، درصدد رفع مشکلات احتمالی بوده‌ایم و همواره دغدغه ارائه ارتباطات مخابراتی با کیفیت در تمامی‌ نقاط استان را داریم». وی با مهم برشمردن نیاز مشتریان گفت: «با تلاش کارکنان می‌خواهیم هیچ کمبودی در خدمات و سرویس‌های مخابراتی برای مشتریان وجود نداشته باشد».

 

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه