رایج‌ترین مزاحمت‌های خیابانی

27درصد از زنان در سطح بین‌الملل عنوان کرده‌اند که از تردد در خیابان‌های خلوت هراس دارند؛ زیرا ممکن است با حمله ازسوی مردان مزاحم مواجه شوند که به‌قصد سرقت به آنها نزدیک می‌شوند. این مسئله به‌ویژه در مناطقی خاص از محیط‌های شهری نمود بیشتری می‌یابد.

62درصد از زنان معتقدند که مواجه‌شدن با مردان مزاحمی که سر راه آنها قرار می‌گیرند، امری‌ست که از حدود افکار ترسناک گذشته و هفته‌ای یک‌بار، شکلی از مزاحمت را تجربه کرده‌اند.

75درصد از زنان بیشترین ناراحتی خود از مزاحمین خیابانی را درمورد آنهایی دانسته‌اند که دنبال‌شان راه افتاده و گاه درحد چند خیابان به‌قصد آشنایی اجباری و گاه همچون سایه‌ای خوفناک که مدت‌ها تعقیب‌شان می‌کنند و نیت مشخصی ندارند، ظاهر شده‌اند.

57درصد از زنان عنوان کرده‌اند که مزاحمت‌های فیزیکی به‌شدت در جامعه رواج دارد و این ماجرا به انواع تعرض‌های فیزیکی تبدیل شده که مکان‌های شلوغ را به‌عنوان محتمل‌ترین فضاها برای این‌گونه آزارها عنوان کرده‌اند.

95درصد از خانم‌ها می‌گویند رایج‌ترین شکل آزاردهنده از مزاحمین آنهایی هستند که مانع آرامش‌شان در تردد شده و به‌محض حضور در معابر عمومی و کوچه و خیابان برای‌شان بوق می‌زنند و اجازه نمی‌دهند با خیال راحت به مسیر خود برسند.

 

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه