پنجره

 برگزاری چهاردهمین همایش هیئت‌های مذهبی
با‌حضور نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه بخش کهریزک، بخشدار و مسئولان بخشی و محلی، چهاردهمین همایش هیئت‌های مذهبی باقرشهر، کهریزک و حومه در آستان مقدس حضرت ابراهیم و اسماعیل(ع) (قلعه‌شیخ) برگزار شد. در‌این‌همایش که با محوریت تبیین کیفیت عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) برگزار شد، حضرت آیت‌الله سید احمد موسوی (نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه بخش کهریزک)، طی سخنانی به اهمیت اخلاص و رعایت اصول دینی در همه رفتارهای شهری؛ به‌ویژه برگزاری مراسم سوگواری حضرت امام‌حسین(ع) پرداخت و تائید کرد با اخلاص عمل کردن، نیاز به دستمزد و حقوق ندارد و همه افرادی که در ایام محرم برای امام‌حسین(ع) کار می‌کنند قطعا همین‌گونه هستند. در‌این‌مراسم حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی ‌نیز طی سخنان به رعایت شأن و منزلت این ایام در اشعار و مداحی‌ها تأ‌کید کرد. همچنین حسین توکلی (بخشدار کهریزک) درادامه این مراسم به اهمیت رعایت ایمنی ازسوی شهروندان اشاره کرد و یادآور شد: «انشاءالله از‌سوی امنای هیئت‌ها شاهد کنترل و رعایت این اصول باشیم تا حوادثی چون سنوات قبل پیش نیاید». در‌این‌مراسم که معاونین و مدیران شهرداری باقرشهر و کهریزک حضور داشتند بسته‌های توصیه‌های ایمنی در اختیار مهمانان قرار گرفت.

 

 آغاز فاز اول عملیات سنگ‌فرش جاده قدیم تهران،قم
فاز اول عملیات سنگ‌فرش ضلع شرقی جاده قدیم تهران،قم از‌سوی واحد فنی و عمران شهرداری کهریزک آغاز شد. به‌گزارشِ سایه به‌نقل‌از روابط‌عمومی ‌شهرداری و شورای اسلامی ‌شهر کهریزک؛ مسئول واحد فنی و عمران شهرداری با اعلام این خبر گفت: «در‌راستای افزایش رفاه حال عابران، بهسازی پیاده‌راه جاده قدیم تهران قم در دستور‌کار واحد فنی و عمران شهرداری کهریزک قرار گرفت». ناصر مصیبی در‌ادامه افزود: «این طرح عمرانی حدود سه‌هزار‌متر‌مربع برآورد شده است که در فاز اول اجرای سنگ‌فرش 400مترمربع از این پروژه در حد فاصل خیابان 12متری ولیعصر تا مسجد محمد‌بن‌عبدالله(ع) در‌حالِ اجراست که به‌زودی به‌اتمام می‌رسد». وی اظهار داشت: «در این عملیات عمرانی 400متر طول جدول‌گذاری و اجرای سنگ‌فرش پیاده‌راه پیش‌بینی شده است که با بهره‌برداری از آن، مسیر تردد شهروندان و عابران مناسب‌سازی و تسهیل می‌شود». مصیبی خاطرنشان کرد: «پس‌از تکمیل این طرح، فاز دوم پروژه در‌ادامه مسیر و تقاطع در ضلع شرقی جاده قدیم تهران-قم اجرا می‌شود».

 

 آغاز عملیات اجرایی ساخت پارک جنگلی حسن‌آباد
رئیس شورای اسلامی ‌شهر حسن‌آباد فشافویه گفت: «عملیات اجرایی ساخت پارک جنگلی 30هکتاری حاشیه رودخانه سیاه‌آب این شهر آغاز شد». علیرضا زندی اظهار داشت: «شورای حسن‌آباد تصمیم گرفت تا از زمین‌های حاشیه رودخانه سیاه‌آب استفاده تفریحی و گردشگری کند؛ به‌همین‌دلیل احداث پارک جنگلی مدرن در مساحتی به اندازه 30هکتار در این منطقه در دستور‌کار قرار گرفت». وی تصریح کرد: «فاز اولیه این طرح با اعتباری بالغ‌بر چهار‌میلیاردریال امسال اجرایی می‌شود و در‌این‌صورت بیشتر این پارک احداث می‌شود». زندی افزود: «فاز اولیه شامل پیست دوچرخه‌سواری و پیاده‌رو در یک‌سال اجرایی خواهد شد و احداث باغ پرندگان، مرکز پرورش گل و گیاه، کلینیک تخصصی گل و گیاه، تفرجگاه، کتابخانه و سالن تئاتر روباز فاز بعدی اجرایی این پارک است». رئیس شورای شهر حسن‌آباد ادامه داد: «این پارک جنگلی همچنین دارای مسجد، فضاهای جانبی برای استراحت خانواده‌ها و مجموع بازی برای کودکان خواهد بود».

 

برگزاری آئین تکریم و معارفه در دانشگاه منابع طبیعی
آئین تکریم و معارفه معاون اداری، مالی و توسعه منابع دانشگاه، هجدهم شهریورماه در سالن رشد برگزار شد که طی آن از زحمات دکتر سرالله گالشی تقدیر و به‌جای ایشان، دکتر بهنام کامکار به‌عنوان سرپرست معاونت اداری، مالی و توسعه منابع دانشگاه، معرفی شد. رئیس دانشگاه در این مراسم گفت: «با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، رویکرد دانشگاه‌ها به‌سمتِ دانشگاه کارآفرین تغییر یافت در‌این‌جهت، دانشگاه‌ها ‌باید فعالیت‌ها و رویکرد‌های جدیدی را برنامه‌ریزی و اجرا کنند». دکتر علی نجفی‌نژاد افزود: «دانشگاه به‌عنوان سازمان چندبعدی و گسترده که در‌حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، اجتماعی، عمرانی و... فعالیت انجام می‌دهد، لازم است با ایجاد همدلی، نوآوری و اتخاذ روش‌های جدید و هم‌راستا ساختن بخش‌های مختلف خود برای رسیدن به اهداف مورد‌ِنظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رفع نیازهای جامعه گام بردارد». وی بیان کرد: «در‌این‌راستا معاونت اداری، مالی و توسعه منابع که وظیفه پشتیبانی مجموعه دانشگاه را بر‌عهده دارد، نقش اساسی در تسریع حرکت سایر بخش‌ها و ارتقای کارکرد آنها بر‌عهده دارد».

 

انتصاب جدید در شهرداری گرگان
شهردار گرگان در حکمی ‌سرپرست روابط‌عمومی‌ و امور بین‌الملل شهرداری گرگان را منصوب کرد. با حکم دکتر عبدالرضا دادبود، آرش فولادیان؛ سرپرست روابط‌عمومی ‌و امور بین‌الملل شهرداری مرکز استان گلستان شد. در حکم فولادیان آمده است: «جناب آقای مهندس آرش فولادیان/ سلام علیکم؛ نظر به تعهد، تجربه و تخصص جنابعالی به موجب این ابلاغ به‌عنوان سرپرست روابط‌عمومی‌ و امور بین‌الملل منصوب می‌شوید. امید است با بهره‌گیری از نقطه‌نظرات متخصصین و همکاری بخش‌های مختلف شهرداری با به‌کارگیری ابزار مناسب و کارآمد و به‌روز در اطلاع‌رسانی مناسب فعالیت‌ها و همچنین انعکاس نظرات مردمی‌ و نخبگان در شهرداری و ایجاد ارتباط دوسویه و فعال این دو حوزه و همچنین توسعه مناسبات بین‌المللی در‌راستای اهداف مدیریت شهری موفق باشید». لازم به ذکر است؛ پیش‌از‌این الهه مسگر؛ مدیر روابط‌عمومی ‌مرکز ارتباطات و اطلاعات روابط‌عمومی ‌شهرداری گرگان بود و روز گذشته در مراسمی ‌از زحمات چندساله مسگر تقدیر و حکم فولادیان توسط محسن کریمی (‌قائم‌مقام شهردار گرگان) به وی تحویل شد.

 

برگزاری سومین جلسه شورای اداری در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور
سومین جلسه شورای اداری باحضور دکتر سلیمان پاک سرشت (معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور)، مشاورین ستادی، سید علیرضا حسینی‌طلب (مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان)، معاونین و رؤسای ستادی و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان در محل سالن اجتماعات اداره‌کل برگزار شد. بنابر این‌گزارش؛ دکتر سلیمان پاک‌سرشت ضمن عرض سلام، تشکر و قدردانی از همکاران گفت: «سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به‌معنای واقعی مظلوم واقع شده است و خدمات آن دیده نمی‌شود ولی در‌عینِ‌حال می‌تواند در کشور تحول‌آفرین باشد. خلاءها و کمبودها را می‌دانم و تمام تلاش تیم مدیریتی آن‌است‌که این مشکلات را حل کند». دکتر سلیمان پاک‌سرشت لازمه وارد‌شدن سازمان به یک مسیر جدید را جبران کردن خلاءها و کمبودها دانست و گفت: «20 برنامه اصلاحی اولویت‌بندی‌شده را تا پایان سال اعمال می‌کنیم». وی مشکلات حالِ‌حاضر را عدم ورود سازمان به چرخه تغییرات دانست و اظهار داشت: «تغییرات زیادی در همه این سال‌ها اتفاق افتاده است ولی سازمان متناسب آن تغییرات وارد این چرخه نشده و در‌حاشیه این تغییرات قرار گرفته است و برخی‌از مشکلات حالِ‌حاضر از این ناحیه است».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه