عرفانی

دیتر هالروردن

کمدین مطرح سینمای آلمان، برای مخاطب ایرانی فقط با صدای جاودانه عرفانی شناخته می‌شود. او در فیلم «دیدی و ارثیه خانوادگی» به‌جایِ هفت شخصیتی که این کمدین بازی کرد؛ تیپ‌سازی کرد و صداپیشگی را به اوج خود رساند. تمام کارهای دیدی را عرفانی دوبله کرد.

 

آرنولد شوارتزنه‌گر
یکی‌از بازیگرانی که عرفانی به‌جایِ او در آثار مختلف صحبت کرده؛ آرنولد شوارتزنه‌گر است؛ از سری کامل «ترمیناتور» و «غارتگر» گرفته تا «کماندو» و «بی‌مصرف‌ها». صدای عرفانی آن‌قدر بر قامت این بازیگر تنومند آثار اکشن نشسته که نمی‌توانید او را با صدای دیگری تصور کنید.

 

کلارک گیبل
عموم مردم ایران کلارک گیبل را با نقش «رت باتلر» در فیلم «بربادرفته» می‌شناسند و بی‌شک اگر صدای عرفانی را در دوبله این کار نمی‌شنیدیم؛ شاید این اندازه محبوبیت برای او دستِ‌کم در کشور ما شکل نمی‌گرفت. صدایی که بر شاخصه‌های جنتلمن‌‌گونه این ستاره افزود.

 

همفری بوگارت
مگر می‌شود علاقه‌مندِ سینما باشی و «شاهین مالت» و «کازابلانکا» را ندیده باشی؟ عرفانی در هردو این آثار به‌جایِ همفری بوگارت صحبت کرده و اگر قرار باشد جمله «دوباره بزن سام» را از زبان دوبلور دیگری بشنویم؛ «کازالانکا» هم شکوه تماشایی خود را ازدست می‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه