خبر

شهردار باغستان خبر داد:
اجرا و توسعه پارك خطی
شهردار شهر باغستان از توسعه و تکمیل پارک خطی باغستان در محور اصلی تهران -شهریار خبر داد. ایشان اظهار داشت: شهر بزرگ را شاید بتوان یک سازمان بزرگ دانست، سازمانی عریض و طویل که ساماندهی و رسیدگی به امور هربخشش نیازمند مدیریت، تلاش، دقت و توجه به نیازهای شهروندان است. حالا اگر این شهر بزرگ، علاوه بر شهروندان خود، مهمانان و مسافران زیادی نیز داشته باشد، کار مديريت شهر متفاوت‌تر، بزرگ‌تر و دشوارتر خواهد شد و این همان موضوعی است که مدیریت شهری  باغستان در بخش‌های مختلف با آن سرو کار دارد.شهر باغستان با توجه به اینکه ورودی شهرستان شهریار و در محور اصلی تهران -شهریار قرار گرفته روزانه میزبان مسافران  زیادی می باشد. زیبایی، پاکیزگی، امنیت در حوادث شهری، دریافت خدمات شهری مناسب و توجه به کیفیت زیست محیطی شهر شاید مهم‌ترین خواسته‌های شهروندان ازشهرداری است. مهندس میرزمانی عنوان نمود: پروژه توسعه و تکمیل پارک خطی باغستان با اعتباری بالغ بر دویست و بیست میلیون تومان و با نظارت و اجرای حوزه فنی و عمرانی شهرداری کلید خورد و هم اکنون نیز 60 درصد این پروژه اجرایی شده است.و امیدواریم با احداث و تکمیل این پارک بتوانیم سهم موثری در زیباسازی ،ایجاد استراحتگاه امن و زیبا و همچنین تلطیف هوای باغستان داشته باشیم.  در بخش دیگری مهندس میرزمانی ازساخت و احداث فرهنگسرا در ناحیه خادم آباد- محور اصلی تهران شهریار ابتدای خیابان گلزار شهداء  خبر داد. وی افزود: احداث فرهنگسراها به پویایی و نشاط شهر کمک کرده و بستر مناسبی جهت فعالیت بهتر فعالان عرصه فرهنگ و هنر، فراهم می کند. این مسوول شهری با اشاره به لازمه احداث این مجموعه در شهر باغستان  نقش شهرداری‌ ها را در افزایش سطح فرهنگ عمومی، گسترش فرهنگ شهروندی و تحقق اهداف و برنامه های فرهنگی شهر مهم عنوان کرد و افزود: احداث فرهنگسرای  شهر یکی از اقدامات صورت گرفته  توسط شهرداری باغستان در این راستا می باشد. وی در تشریح مشخصات فنی این پروژه گفت: عملیات اجرایی فرهنگسر در 600 مترمربع  می باشد که درآن سالن آمفی تئاتر، کارگاه های هنری، سالن ورزشی، فروشگاه محصولات فرهنگی و مهد کودک در نظر گرفته شده است. وی همچنین اجرای 3500 متر مربع جدولگذاری در محلات باباسلمان ،دهمویز و صادقیه را مهم ارزیابی کرد و گفت:جدولگذاری، پیاده روسازی و آسفالت معابر و کوچه های شهراز الویت های عمرانی شهرداری باغستان می باشد. میرزمانی خاطرنشان کرد: اجرای جدولگذاری در نقاط جاده اصلی-بالای پل زیرگذر باباسلمان- تک جدول 50،  انتهای خیابان تقی کریمی-بعد از سوله ورزشی- اجرای نهر با جداول 50 با دهانه50، دهمویز-خیابان جنب پاسگاه -اجرای نهر با جداول 50 با دهانه50، دهمویز ورودی امامزاده، کوچه فرعی شهید رستمی روبروی مرکزپخش،کوچه های جنب سالن ورزشی،ورودی بابا سلمان،جدول وسط بلوار کلهر ،خیابان درختی بابا سلمان،خیابان شهید رستمی وکوچه های فرعی آن،کوچه سعید کلهر،جنب شهرک دادگستری دهمویز با متراژ کلی  3500مترطول تا یک سال آینده به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

 

آمادگی شرکت سرمایه‌گذار چینی برای مشارکت در طرح‌های شرکت آب منطقه‌ای گلستان
شرکت سرمایه گذار چینی از طرح های توسعه ای شرکت آب منطقه ای گلستان بازدید کرد تا در صورت توافق، سرمایه گذاری خود را در طرح های این شرکت آغاز کند. چهار نفر از شرکت سرمایه گذار چینی و یک نفر از شرکت ایرانی همراه با کارشناس مسئول تجهیز منابع مالی شرکت مدیریت منابع ایران، وارد استان گلستان شده و طبق برنامه ریزی های انجام شده از طرح های سد آقدکش در شمال شرقی شهرستان آق قلا ، زهکشی اراضی اولویت دار استان در منطقه شهرستان ترکمن، طرح توسعه آّب محمدآباد و شبکه آبیاری و زهکشی طرح نرماب، بازدید به عمل آوردند. در این بازدید ها گزارش کاملتر این طرح ها  توسط مهندسین مشاور از طریق پاورپوینت ارائه گردید. مدیر دفتر طرح های توسعه منابع آب شرکت آب منطقه ای استان گلستان در جلسه ای که به همین منظور و با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان تشکیل شد گفت: عزم شرکت آب منطقه ای گلستان جهت سرانجام رساندن سرمایه گذاری بسته پیشنهادی جدی بوده و شرکت بسترهای لازم جهت اجرای طرح ها را فراهم می کند. رمضانعلی الوند اظهار کرد: اطلاعات مورد درخواست فاینانسر در اسرع وقت اعلام گردیده تا در موعد مقرر گزارشات کامل طرح ها در اختیار آنان قرار گیرد. . ضمن اینکه مقرر شد، بررسیهای کارشناسی سرمایه گذار هر چه سریعتر انجام و اعلام شود چرا که سرمایه گذاران متعددی اعلام آمادگی نموده اند.  در این جلسه شرکت سرمایه گذار چینی با بیان این که تنها سرمایه گذار بسته خط اعتباری چین با وزارت نیرو همین شرکت است، گفت: بانک عامل نیمه دولتی که مورد اطمینان شرکت سرمایه گذار است، تنخواه یک و نیم میلیارد دلاری را در اختیار قرار داده که بعد از عقد قرارداد سریعا اقدام به اجرای طرح ها می نمایند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان:
امدادرسانی به ۲۲۷۲ آسیب دیده سیل در گلستان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از امدادرسانی به دو هزار و۲۷۲ آسیب دیده سیل شب گذشته در گلستان خبر داد و گفت: هیچگونه فوتی تا به این لحظه گزارش نشده است.حسین احمدی با اشاره به جدیدترین آمار امدادرسانی به حادثه دیدگان سیل شب گذشته اظهار کرد: ۵۱۸ خانوار بر اثر سیل شب گذشته دچار حادثه شده اند و به دو هزار و ۲۷۲ نفر آسیب دیده امدادرسانی انجام شده است. وی با بیان اینکه تعداد یک هزار و ۱۶۰ نفر اسکان داده شده اند، تصریح کرد: ۲۸۶ نیروی عملیاتی در قالب ۶۶ تیم عملیاتی به همراه ۶۲ خودرو و ۷۴ پمپ برای امدادرسانی به محل حادثه اعزام شدند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از کمک و رهاسازی به ۶۷ خودرو خبر داد و گفت: ۱۰۷ تخته پتو، ۵۲۵ کیلوگرم نایلون، ۲۲۵ تخته موکت، ۱۰۰ بسته پودر و ۴۷۴ قوطی کنسرو بین حادثه دیدگان توزیع شده است. احمدی در پایان اظهار کرد: بارش شدید باران در شب گذشته هیچگونه فوتی به همراه نداشته است.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه