خبر

 شهردار اندیشه:
بوستان مادران محیطی امن و دلنشین برای بانوان است
شهردار اندیشه گفت: بوستان مادران محیطی امن و دلنشین برای بانوان شهرستان شهریار و شهر اندیشه رقم زده است. عباس شوندی در گفت و گو با واحد خبر روابط عمومی، اظهار داشت: اولین، امن ترین و سالم ترین بوستان ویژه بانوان به نام بوستان مادران در شهر اندیشه نامگذاری شده است که با همّت شهرداری اندیشه، با در بر داشتن استانداردهای مناسب، در راستای رفاه هرچه بیشتر بانوان، فضایی امن و دلنشین و مناسب و نیز تفرجگاهی کم نظیر در غرب استان تهران برای بانوان فراهم آورده است. وی خاطرنشان کرد: متأسفانه یکی از دغدغه های بزرگ بانوان در شهرها، نداشتن محیطی مناسب و ویژه و همچنین ناامنی و یا امنیت نسبی پارکها و بوستانهای موجود در سطح شهر است؛ لذا شهرداری اندیشه با در نظر گرفتن تمامی معیارها و اصول مناسب، توانسته است گامی بسیار ارزنده و شایسته در این راه برای مرتفع نمودن این دغدغه های برای خانواده های علی الخصوص خانم ها، بر دارد. شوندی در ادامه گفت: بوستان مادران در زمینی با مساحتی حدود 8700 متر مربع واقع در فاز 3 اندیشه (حد فاصل جاده ارتباطی فاز 3 و 2) در سال 1392 احداث گردیده و شامل تمامی امکانات تفریحی و ورزشی برای بانوان از قبیل مبلمان پارکی، آلاچیق، جاده سلامت، زمین فوتبال، بسکتبال، والیبال، وسایل بازی کودکان وسایل بدنسازی و ... می باشد و طی حدود سه سال اخیر، توانسته بانوان بسیار زیادی را به سمت و سوی خود جذب نماید. شهردار اندیشه افزود: استقبال بی نظیر بانوان شهر اندیشه و حتی شهرهای اطراف مانند شهریار، قدس و ملارد، از این مجموعه فرهنگی و تفریحی به جایی رسیده است که مدیریت شهری اندیشه را ترغیب به افزایش امکانات و پتانسیل های مربوطه و یا حتی ساخت بوستانی مشابه بوستان مادران با مساحت بیشتر در دیگر نقاط شهر، نموده است. شوندی تأکید کرد: بوستان مادران با هدف برطرف نمودن نیازهای حقیقی زنان (منطبق بر ارزش های دینی، اسلامی و فرهنگ بومی و ملی همراه با امنیت روانی، اجتماعی و فیزیکی آنان) و ایجاد فرصت های تفریحی، ورزشی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و تأمین سلامت جسمانی و روانی، پر نمودن اوقات فراغت بانوان و همچنین ارتقاء و بهینه سازی کیفیت زندگی فردی و خانوادگی (از طریق شرکت در فضاهای جمعی و گروهی) تأسیس گردیده و بانوان شهر اندیشه و شهرهای اطراف می توانند با مراجعه به بوستان مادران، ساعتها آرامش، آسایش و امنیت خاطر را تجربه کنند.


با اجرای طرح بوستان محله من؛
نگه‌داشت بوستان‌های جنوب تهران تسهیل شد
شهردار منطقه 20 از اجرای طرح بوستان محله من و رسیدگی به بیش از هزار پیام فوریتی شهروندان با موضوع نگهداشت فضای سبز در این منطقه جنوبی خبرداد. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه بیست، سید احمد صفوی با بیان مطلب  فوق گفت: طرح بوستان محله من به منظور افزایش رضایت مندی شهروندان و ارائه خدمات مطلوب تر در موضوعات نگهداشت بوستان ها و فضای سبز از 20 مرداد به اجرا درآمده و تاکنون به بیش از یک هزار پیام فوریتی شهروندان رسیدگی شده است. صفوی با اشاره به اینکه بیشترین پیام به موضوع کنترل و دفع آفات گیاهی اختصاص داشته است، افزود: رسیدگی به وضعیت روشنایی، تجهیزات زمین بازی و بدن سازی، آبخوری، سرویس عمومی و رفع موانع فیزیکی از جمله موضوع های مورد بررسی از سوی شهروندان بوده که به فوریت و با دقت انجام شد. وی ادامه داد: بوستان های غدیر، بهاران، ایثار، خبرنگار، جهان آرا، یاس، ماهور، بهشت، سنگی و فضاهای سبز جنب مسجدالشهدا(ع)، محوطه مجتمع المهدی(عج)، انتهای بلوار امام حسین(ع) از جمله مکان های اشاره شده در پیام های شهروندان بوده است که در طرح بوستان محله من مورد بررسی قرار گرفت. وی با اشاره به اینکه برای تحقق صد در صدی تمامی پروژه های شهری نیازمند مشارکت شهروندان هستیم، گفت: جلب مشارکت شهروندی از نقاط قوت طرح بوستان محله من محسوب می شود که با اجرای این طرح، روند نگهداشت فضاهای سبز نیز تسهیل شده است. شهردار منطقه 20 مشارکت شهروندان مناطق جنوبی را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: طرح بوستان محله من تا 20 شهریور ادامه دارد و شهروندان می توانند با تماس با سامانه  137 در این طرح شرکت و درخواست های مربوط به نواقص احتمالی بوستان ها و فضاهای سبز را ثبت کنند تا مدیریت شهری به فوریت نسبت به رفع آن اقدام کند.


رئیس شورای اسلامی شهرقدس خبر داد:
طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی شهرقدس
رئیس شورای اسلامی شهر قدس از طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی شمال غربی این شهر خبر داد. به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری قدس، بهزاد هرمزی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهرداری شهر قدس اظهار کرد: زمین‌های شمال غربی شهر قدس از جنس سنگ و فاقد نفوذپذیری است. رئیس شورای اسلامی شهر قدس ادامه داد: به همین دلیل در زمان وقوع بارندگی، آب‌های حاصل از باران در سطح معابر این منطقه به جنوب شهر هدایت و باعث آب‌گرفتگی شدید معابر جنوبی شهر از جمله خیابان های شهید قربانی، شهید عالمی، سه‌راه طالقانی، جانبازان و ابتدای خیابان امام سجاد (ع) می‌شود. وی بیان کرد: در این راستا برای رفع این مشکل طرحی در دست تهیه است که با استفاده از لوله‌های GRP آب‌های  شمال غربی جمع‌آوری و به کانال‌های بلوار شهدا و گودرزی انتقال داده شود. هرمزی تصریح کرد: بدین ترتیب تا یک ماه آینده 70 درصد و تا سال آینده صد درصد این معضل قدیمی برطرف خواهد شد. رئیس شورای اسلامی شهر قدس در پایان متذکر شد: ساخت حوضچه رسوب‌گیر به متراژ یک هزار و 200 متر در ابعاد 4.5*4*8 به صورت مکعب بتنی در سال 1394 آغاز شده است.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه