سرنا

آثار قدیمی کیهان کلهر منتشر می‌شود
موسسه موسیقایی «ساز و آواز» آذرماه سال جاری مجموعه آثار قدیمی کیهان کلهر نوازنده جهانی ساز کمانچه را در قالب یک آلبوم منتشر می کند. به گزارش مهر، مجموعه موسیقایی «ساز و آواز»  پاییز امسال آلبومی از تک نوازی های استاد کیهان کلهر نوازنده بین المللی ساز کمانچه را منتشر می کند. این آلبوم به نوعی مجموعه ای مشتمل بر ۸ قطعه قدیمی کلهر در حوزه تک نوازی و موسیقی بدون کلام است که برای علاقه مندان موسیقی ایرانی ارائه می شود. طبق برنامه ریزی های انجام گرفته تازه ترین آلبوم کیهان کلهر آذرماه امسال در روزهای منتهی به سالروز تولد این هنرمند به همت موسسه «ساز و آواز» به مدیریت امیر مردانه رونمایی می شود.

 


پرفسور کریستنسن در راه ایران
پروفسور کریستنسن مونز؛ آهنگساز دانمارکی؛ طی روزهای آینده به ایران خواهد آمد تا مسترکلاس‌های آهنگسازی را برای آهنگسازان ایرانی برگزار کند و پروژه‌ای مشترک را نیز برای آهنگسازی کودکان ایرانی و دانمارکی کلید بزند. به گزارش ایلنا، مونز کریستنسن (آهنگساز و موزیسین دانمارکی) این هفته به ایران خواهد آمد تا روزهای 3 و 4 خرداد مسترکلاس‌های آهنگسازی را برای موزیسین‌های ایرانی ترتیب دهد. این مستر‌کلاس‌ها قرار است در قالب یک کارگاه دو روزه به صورت گروهى و خصوصى در آموزشگاه ریشه در خاک برگزار شود. علاقمندان براى شرکت مسترکلاس‌های مونز کریستنسن می‌توانند براى اطلاعات بیشتر با تلفن ٢٢٧٣٤٩١٥ -٢٢٧١٣٥٨٦ آموزشگاه ریشه ریشه در خاک تماس بگیرند.

 


«وکاپلا» و یک مهمان فرانسوی
گروه گروه کر آوازی تهران قصد دارد با یک رهبر فرانسوی به روی صحنه برود. به گزارش ایسنا، میلاد عمرانلو - سرپرست و رهبر گروه کر آوازی تهران- گفت: کنسرت آینده ما ۲۱ و ۲۲ تیرماه در تالار وحدت تهران با همکاری سفارت فرانسه و انجمن موسیقی ایران به روی صحنه خواهد رفت. او توضیح داد: رهبر فرانسوی مهمان ما در این اجرا، پروفسور «آنری پومپیدو» است. او استاد کنسرواتوار پاریس در رشته رهبری کر و موزیکولوژی است. ما در این کنسرت قصد داریم که چند قطعه را به زبان فرانسوی اجرا کنیم؛ همچنین چند قطعه از آثار آهنگسازان ایرانی خوانده می‌شود.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه