رنگین‌کمان

نقاشی‌های موسیقی آب در تهران
این روزها درخانه هنرمندان ایران نمایشگاه پنجمین کارنمای اعضای بالای ۴۰ سال انجمن هنرمندان نقاش برپا شده است و در این نمایشگاه اکبر نیکان‌پور چهار نقاشی کوچک روی مقوا با تکنیک اکرولیک به نمایش گذاشته و موسیقی آب را نقاشی کرده است. به گزراش ایسنا، طبق گزارش رسیده، این هنرمند معتقد است تا ۱۰ سال آینده همه هنرمندان دغدغه‌شان برای خلق اثر هنری محیط زیست خواهد بود چون حال زمین خوب نیست و درد می‌کشد و هنرمندان نباید نسبت به این موضوع سکوت کنند. نیکان‌پور درباره آثاری که در نمایشگاه کارنمای پنج به نمایش گذاشته است، گفت: ایده این مجموعه این گونه شکل گرفت که اگر کنار جوی آب یا دریا، بیاستید بی شک صدا و موسیقی آب را خواهید شنید که در حالات مختلف این موسیقی متغییر است در برخی از کشورها نیز کنار ساحل رودخانه و یا دریا دسته نوازنده‌ها به اجرای موسیقی بداهه میپردازند و من در این مجموعه برای این که به موسیقی آب تاکید کنم دسته‌ای نوازنده را کنار ساحل کشیدم که  به بداهه نوازی موسیقی می‌پردازند.

 


«هنگام بیداری» سیروس مقدم، در حال بازنویسی نهایی است
مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان اوج درباره مجموعه «هنگام بیداری» بیان کرد که فیلمنامه این سریال در مرحله بازنویسی نهایی است. به گزارش مهر، حبیب والی نژاد مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان اوج درباره سریال «هنگام بیداری» که قرار است به کارگردانی سیروس مقدم ساخته شود، گفت: سریال «هنگام بیداری» یک اثر الف ویژه و تاریخی است و برای ما در مرحله اول فیلمنامه این مجموعه از اهمیت برخوردار بود. وی ادامه داد: زمانیکه ما روند پیگیری های ساخت این مجموعه را با سیروس مقدم شروع کردیم همراه با بازنویسی فیلمنامه، کار تحقیق و طراحی صحنه را نیز پی گرفتیم. در حوزه فیلمنامه و حتی ساخت صحنه و طراحی لوکیشن ها نوعی تحقیق میدانی صورت گرفت و بعد از تحقیق میدانی آماده سازی لوکیشن ها آغاز شد. وی با اشاره به فیلمنامه سریال نیز اظهار کرد: نگارش فیلمنامه مجموعه «هنگام بیداریم» اکنون در ۴۰ قسمت در بازنویسی نهایی است که علی طالب آبادی آن را به نگارش درآورده است.

 


جهانگیر کوثری با «کوروش کبیر» و «سهرودی» وارد تئاتر می‌شود
جهانگیر کوثری تهیه‌کننده با سابقه سینما قصد دارد در سال جاری تهیه کنندگی ۲ اثر نمایشی را عهده دار شود. به گزارش مهر، جهانگیر کوثری تهیه کننده سینما که پیش از این به عنوان تهیه کننده در عرصه تئاتر نیز حضور داشته است قصد دارد در سال جاری تهیه کنندگی ۲ اثر نمایشی را که توسط پری صابری و شکرخدا گودرزی کارگردانی می شود، عهده دار شود. پری صابری قصد دارد در سال جاری نمایش «کوروش کبیر» را به صحنه ببرد. این نمایش از جمله آثاری است که صابری از سال گذشته کارگردانی و اجرای آن را مدنظر دارد. جهانگیر کوثری پیش تر به عنوان تهیه کننده نمایش «مرغ باران» با پری صابری همکاری داشته است که این اثر نمایشی بهار و تابستان سال ۹۲ در تالار وحدت به صحنه رفت. کوثری همچنین قرار است تهیه کنندگی نمایش «سهروردی» به کارگردانی شکرخدا گودرزی را هم عهده دار شود. «سهروردی» قرار است مهر و آبان ماه سال جاری در تالار وحدت روی صحنه برود.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه