خبر

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران:
صدور موافقت اصولی برای مجوز مهد کودک بند نسوان
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران گفت از صدور موافقت اصولی برای مجوز مهد کودک بند نسوان خبر داد.ظ ه گزارش مهر، ثریا شارقی گفت: در بازدیدهایی که از بند نسوان داشتیم و به همراه  تعدادی از مدیران و مشاورین و سمن های مرتبط با این حوزه با همکاری ساز مان امور زندان ها شرایط بازدید فراهم شد. مشکلات این افراد بررسی شد.یکی از این مشکلات نبود مهد کودک برای فرزندان زنان زندانی بود که خوشبختانه با پیگیری های به عمل آمده بهزیستی استان این مجوز را طبق کمیسیون ماده ۲۶ مورخ ۹۶/۷/۲۵ صادر کرد. ساختمانی هم که برای مهد کودک در نظر گرفته شده است فضای مطلوبی دارد. شارقی افزود: در بند نسوان تعدادی از زنان هستند که به فعالیت مشغول هستند و تولیدات مناسبی هم دارند ولی باید برای فروش محصولات آنها برنامه ریزی کرد که آنها هم در زندان و هم بعد از آزادی از زندان، به خاطر مسائل اقتصادی و معیشتی دچار بحران نشوند. یکی از پیشنهادات دفتر امور بانوان به سازمان زندان طرح سامانه حامی‌بانو بود که در این سامانه این خانم ها می‌توانند در یک فضای مجازی و مجانی محصولات خود را برای فروش بگذارند.

 

 دریافت گواهینامه رانندگی بدون پایان خدمت اجرایی شد
ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص ابلاغ اجرای ماده ۵۴ قانون بیمه شخص ثالث به نیروی انتظامی، اطلاعیه‌ای صادر کرد. به گزارش مهر؛ ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص ابلاغ اجرای ماده ۵۴ قانون بیمه شخص ثالث به نیروی انتظامی، اطلاعیه‌ای صادر کرد. متن اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص ابلاغ اجرای ماده ۵۴ قانون بیمه شخص ثالث به نیروی انتظامی‌جهت دریافت گواهینامه رانندگی بدون پایان خدمت به شرح ذیل است: «بر اساس ماده ۵۴ قانون بیمه شخص ثالث مصوب مجلس شورای اسلامی، پیش بینی شده است که گواهینامه‌ رانندگی که قبلاً به استناد ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی‌صرفاً برای دارندگان کارت پایان خدمت یا مشمولان تعیین تکلیف شده قابل صدور بوده، بدون نیاز به ارائه کارت پایان خدمت و معافیت صادر شود. از سوی دیگر، بر اساس ماده ۵۸ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی‌مصوب سال ۱۳۹۰ مجلس شورای اسلامی، ناجا موظف به شناسایی، تعقیب و دستگیری مشمولان غایب است. از آن جایی که اجرای این مصوبه مجلس شورای اسلامی‌تعارضاتی با مواد ۱۰ و ۵۸ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی‌را به دنبال داشت، لذا ضمن تعامل با مجلس و برگزاری جلسات مشترک بین مجلس شورای اسلامی‌و ستاد کل نیروهای مسلح جمع‌بندی شد که ناجا نسبت به اجرای ماده‌ی ۵۴ قانون بیمه شخص ثالث اقدام کند که البته اجرای این ماده نافی اجرای ماده ۵۸ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی‌نخواهد بود. فلذا به ناجا ابلاغ شد ضمن فراهم کردن مقدمات کار حداکثر از تاریخ ۹۶/۰۹/۰۱ نسبت به اجرای ماده ۵۴ قانون بیمه شخص ثالث مصوبه مجلس شورای اسلامی‌اقدام کند.»

 

 رئیس سازمان غذا و دارو:
عطاری‌ها تنها مجازند که فراورده‌های گیاهی غیردارویی را عرضه کنند
رییس سازمان غذا و دارو درباره موضع این سازمان در دوره جدید در زمینه تاسیس داروخانه‌های گیاهی، گفت: پیشنهادی مبنی بر تاسیس داروخانه‌های اختصاصی برای عرضه فرآورده‌های گیاهی مطرح شده است، اما از آنجایی که این پیشنهاد مورد استقبال داروسازان و داروخانه‌داران قرار نگرفت، این طرح تاکنون اجرا نشده است. به‌گزارش ایسنا، دکتر غلامرضا اصغری درباره راه‌اندازی داروخانه‌های مستقل گیاهی، گفت: داروخانه‌هایی که در حال حاضر در کشور فعالند، می‌توانند همه فرآورده‌های گیاهی را عرضه کنند و هیچ منعی برای عرضه فرآورده‌های گیاهی و دارویی ندارند. وی افزود: از سوی دیگر واحدهای عطاری نیز در کشور در این حوزه فعالیت می‌کنند و تنها مجازند فرآورده‌های گیاهی غیردارویی را به مردم با اشکال سنتی مختلف عرضه کنند. بنابراین ما هیچ مشکلی در زمینه عرضه فرآورده‌های گیاهی نداریم و اینطور نیست که در این حوزه کاری بر روی زمین مانده باشد و انجام نشود.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه