رنگین کمان

 امیرعباس گلاب با «قلّه» می‌آید

خواننده تازه‌مجوز‌گرفته موسیقی پاپ در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های موسیقایی‌اش از انتشار اولین آلبوم رسمی با نام «قلّه» و تولید چند تک‌آهنگ جدید خبر داد. به‌گزارش مهر، امیرعباس گلاب؛ خواننده موسیقی پاپ که این‌روزها جزو خوانندگان پرطرفدار محسوب می‌شود، گفت: «خوشبختانه بعد‌از‌اینکه مهرماه سال جاری پس‌از گرفتن مجوزهای لازم، موفق به برگزاری کنسرت‌ها و اجراهای متعددی با حضور پرتعداد مخاطبان شدیم، شرایط ما برای تولید تک‌آهنگ‌های متعدد فراهم‌تر شد و در‌حال حاضرمی‌توانیم کارهای بیشتری را تولید کنیم». وی ادامه داد: «در ماه‌های محرم و صفر که به احترام ایام عزاداری کنسرتی برگزار نمی‌شد، ما مشغول کار روی آلبوم جدید بودیم و ۱۴ قطعه آماده شده و بر‌اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته، اولین آلبوم مستقل من با نام «قلّه»، اواخر آذرماه در بازار موسیقی منتشر می‌شود. برای برگزاری کنسرت نیز برنامه‌ریزی‌های زیادی انجام گرفته که به‌زودی جزئیات آن اعلام می‌شود». گلاب در پایان عنوان کرد: «شروع کار من در موسیقی با فراگیری موسیقی اصیل ایرانی و تلفیق آن با موسیقی پاپ بوده، به‌همین‌جهت تصمیم داریم همچون کارهای قبلی، در آثار آینده نیز با بهره‌گیری از فضای موسیقی ایرانی، قطعه‌هایی را تولید کنیم؛ اما در کنار حفظ این شرایط بنا دارم روی موسیقی عرفانی هم کار کنم».

 

 ترمیم «روسری آبی» رخشان بنی‌اعتماد
فیلمخانه ملی ایران، برای نمایش فیلم «روسری آبی» در جشنواره مالاتیای ترکیه، ترمیم نسخه اصلی آن را با سرعت و کیفیت بالا انجام می‌دهد. به‌گزارش ایسنا، دانش و فن‌آوری مرمت تصویر، تصحیح رنگ و احیای صدا به‌شیوه دیجیتال، سبب‌شده که تجارب قابل توجهی در فرآیند بازیابی مواد دیداری و شنیداری به‌دست آید و فیلمخانه ملی ایران در سال‌های اخیر با بهره‌گیری مناسب از این‌فناوری نسبت به اصلاح و مرمت تعدادی از فیلم‌های ارزشمند تاریخ سینمای ایران از‌جمله «گاو»، «ناخدا خورشید»، «اون شب که بارون اومد»، «باد صبا»، و... اقدام کرده است. با‌توجه‌به اینکه قرار است نسخه اصلاح و مرمت‌شده فیلم «روسری آبی» به پخش کنندگی بنیاد سینمایی فارابی در جشنواره فیلم مالاتیای ترکیه به ‌نمایش درآید و به‌لحاظ اینکه نگاتیو صدا و تصویر این‌فیلم در فیلمخانه ملی ایران در شرایط مناسبی حفظ و نگهداری شده، عملیات ترمیم «روسری آبی» ساخته رخشان بنی‌اعتماد با سرعت و کیفیت بسیار‌بالایی در‌حال انجام است. جشنواره مالاتیای ترکیه در آبان‌ماه سال ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد و قرار است همراه با نمایش فیلم «روسری آبی» تقدیری هم از رخشان بنی‌اعتماد برای مجموعه فیلم‌هایش داشته باشد.

 

 موزه لوور ابوظبی افتتاح شد
امانوئل مکرون؛ رئیس‌جمهوری فرانسه، روز چهارشنبه موزه یک‌میلیارد‌پوندی لوور ابوظبی که احداث آن به‌تازگی کامل‌شده را افتتاح کرده است. به‌گزارش هنرانلاین، این‌موزه که پروژه ساخت آن در ده سال گذشته در جریان بوده، حاوی ۶۰۰ اثر هنری دایمی و ۳۰۰ اثر قرضی از فرانسه است. سقف و بام موزه، یک گنبد مشبک است که اجازه ورود نور طبیعی به داخل ساختمان را می‌دهد. آثار هنری این‌موزه شامل اقلام تاریخی و مذهبی از اطراف جهان است و آقای مکرون آن را پلی میان تمدن‌ها خواند. او گفت: «کسانی که می‌خواهند بگویند اسلام می‌خواهد سایر ادیان را خراب کند، دروغ می‌گویند». این‌پروژه که فرانسه و ابوظبی در سال ۲۰۰۷ بر سر آن توافق کردند، ابتدا قرار بود در سال ۲۰۱۲ کامل شود؛ اما به‌دلیل بحران مالی جهانی و سقوط بهای نفت عقب افتاد و هزینه ساخت آن، از ۳۴۰‌میلیون‌پوند به رقم فعلی رسید. به‌علاوه موزه برای استفاده از نام لوور و وام گرفتن آثار هنری و دریافت مشاوره از آن صدها‌میلیون‌دلار به فرانسه می‌پردازد؛ اما منتقدان، این‌ساختمان را یک اثر مسحورکننده هرچند کمی پرزرق‌و‌برق توصیف کرده‌اند. این اولین ساختمان از یک مجموعه با هدف ایجاد مرکزی فرهنگی در جزیره سعدیات ابوظبی‌ست. لوور پاریس، یکی‌از مهم‌ترین بناهای پایتخت فرانسه و بزرگ‌ترین موزه هنری جهان با سالانه میلیون‌ها بازدید‌کننده است. ساختمان لوور ابوظبی را ژان نوول؛ معمار فرانسوی، با الهام از معماری عربی طراحی کرده و هیچ‌کدام از ۵۵ سالن آن از جمله ۲۳ گالری دائمی‌اش مثل هم نیست. گنبد مشبک موزه ضمن دفع حرارت زیاد محیط بیابانی، گالری‌ها را با نور طبیعی روشن می‌کند.

 

‌ سوشا مکانی بازیگر شد
بعد‌از پژمان جمشیدی و اشپیتیم آرفی، سوشا مکانی هم بازیگر شد. به‌گزارش برنا سوشا مکانی دروازه‌بان تیم فوتبال میوندالن نروژ با بازی در یک فیلم سینمایی به‌نام آواز غمناک ساخته آرش سنجابی به جرگه بازیگران پیوست. سوشا مکانی برای نخستین‌بار توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد؛ او پنج بازی رسمی در‌این‌رده انجام داده است.

 

 «الیور توئیست» استفاده از بنرهای تبلیغاتی «شهرزاد» را تکذیب کرد
روابط عمومی نمایش الیور توئیست با انتشار بیانیه‌ای، ادعای یکی‌از خبرگزاری‌ها مبنی‌بر استفاده این‌نمایش از بنرهای تبلیغاتی سریال «شهرزاد» را تکذیب کرد. به‌گزارش برنا، روابط عمومی نمایش «الیور توئیست» به کارگردانی حسین پارسایی در پی گزارش یک خبرگزاری درباره این نمایش و طرح این‌ادعا که بنرهای «شهرزاد» در اختیار این نمایش قرار گرفته است، بر این‌امر تأکید کرد که حامی تبلیغاتی این‌نمایش، شرکت «آپ» است و نه تهیه‌کننده هیچ سریال خانگی.

 

 روزبه بمانی، خواننده مهمان گروه دارکوب شد
تک‌آهنگ جدید موسیقی قدیمی به زودی منتشر می‌شود. به‌گزارش موسیقی‌ما، گروه دارکوب جدیدترین اثر خود را که روزبه بمانی به‌عنوان خواننده مهمان  و ترانه‌سرا در آن حضور دارد، به‌زودی منتشر می‌کند. «خون‌بس»، عنوان جدیدترین تک آهنگ گروه موسیقی دارکوب است که پس‌از اخذ همه مجوزهای لازم، به‌زودی منتشر خواهد شد. «خون‌بَس» یا به‌گفته اهالی محلی «خین‌بس»، یکی‌از رسوم قومی‌ست که برای جلوگیری از ادامه جنگ و دعوا و پایان‌دادن به قتل و کشتار و اصلاح روابط خانواده‌ها به آن مبادرت می‌ورزند. در بخشی‌از اقوام ایرانی مرسوم است که پس‌از درگیری و فوت یک‌نفر و به جهت آشتی اقوام با هم، بزرگان طوایف دیگر جمع‌شده و سران دو طایفه‌ای را که با هم اختلاف داشتند با هم آشتی می‌دادند. برای تحکیم حالت صلح، معمولاً دختر فرد قاتل یا یکی از بستگان نزدیک او را به عقد پسر مقتول درمی‌آوردند تا غائله پایان یابد. به‌این‌جهت به این نوع ازدواج «خون بَس» می‌گفتند. روایت‌های زیادی درباره این‌دختران همیشه بوده و هست و قطعه جدید گروه دارکوب از زاویه‌ای خاص به این‌رسم قدیمی توجه کرده است.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه