ارزشمندترین برندهای 2019

این گزارش به بررسی ۱۰۰ برند از ارزشمندترین برندهای ۲۰۱۹ که توسط مجله فوربز رده بندی شده‌اند می‌پردازد. فوربز، سهم برند هر شرکت را از میزان درآمد آن شرکت تخمین زده است. به‌گزارش ناظر اقتصاد؛ ارزش برند، ارزشی است که مشتریان و مشتریان بالقوه از یک برند درک می‌کنند. ارزش برند با میزان اعتماد مشتری از یک برند اندازه‌گیری می‌شود. ارزش برند یک شرکت می‌تواند با مقایسه درآمد مورد انتظار آینده از یک محصول با نام تجاری با درآمد مورد انتظار آینده یک محصول بدون نام تجاری معادل با آن محاسبه شود. این تفاوت، که معمولاً همان سود حاصله‌است، به معنی میزان اعتماد مشتریان به این برند، و تمایل آن‌ها برای پرداخت بیش از قیمت نسبت به برندهای رقیب با ادراک ارزش پایین‌‏تر است. منتها این محاسبه بر اساس تقریب است. این ارزش می‌تواند شامل ویژگی‌های ملموس، کارکردی(مثلا قدرت پاک‌کنندگی دوبرابر یا میزان چاق‌کنندگی نصف) و ویژگی‌های غیر ملموس و احساسی (مانند برند از نظرافراد خوش سلیقه یا با سبک) باشد. این گزارش به بررسی ۱۰۰ برند از ارزشمندترین برندهای ۲۰۱۹ که توسط مجله فوربز رده بندی شده‌اند می‌پردازد. فوربز، سهم برند هر شرکت را از میزان درآمد آن شرکت تخمین زده است. خلاصه یافته‌های این پژوهش به قرار زیر است:

*فقط سه شرکت، ارزش برند بالای ۱۰۰‌میلیارد‌دلار دارند که هر سه شرکت در بخش تکنولوژی فعال هستند.
*شش هفتم از ارزشمندترین برندهای دنیا در بخش تکنولوژی قرار دارند.
*برند اپل(۲۰۵.۵ میلیارد دلار) ارزشی معادل چهاربرابر ارزش‌مندترین شرکت غیر تکنولوژیک (کوکا کولا با ارزش۵۹،‌۲‌میلیارد دلاری)
*لیست ۵ برند ارزشمند دنیا طی چند سال اخیر تغییری نداشته و همه این شرکت‌ها در حوزه تکنولوژی بوده‌اند.

اینفوگرافیک ارائه شده ۱۰۰ برند برتر دنیا را به صورت مقایسه‌ای نشان داده است. بین ۱۰ برند برتر و ارزشمند، نسبت به سشل ۲۰۱۸ فقط دو تغییر مشاهده می‌شود. اولین تغییر مربوط به جاگزینی مک دونالد با ای‌تی‏اند تی می‌باشد. دومی هم، مربوط به تعویض جایگاه فیس بوک با آمازون بوده است.

ارزشمندترین برندهای ۲۰۱۹ از نظر ارزش

اپل(تکنولوژیک): ۲۰۵.۵‌میلیارد‌دلار
گوگل(تکنولوژیک): ۱۶۷.۷‌میلیارد‌دلار
مایکروسافت(تکنولوژیک): ۱۲۵.۳‌میلیارد‌دلار
آمازون(تکنولوژیک): ۹۷.۰‌میلیارد‌دلار
فیس‌بوک(تکنولوژیک): ۸۸.۹‌میلیارد‌دلار
کوکا کولا(نوشیدنی): ۵۹.۲‌میلارد‌دلار
سامسونگ(تکنولوژیک): ۵۳.۱‌میلیارد‌دلار
دیسنی( فراغت): ۵۲.۳‌میلیارد‌دلار
تویوتا( خودرو): ۴۴.۶‌میلیارد‌دلار
مک دونالد( رستوران): ۴۳.۸‌میلیارد‌دلار

 

برندهای که در عرض یک سال بیشترین درآمد را داشته‌اند را در ادامه مشاهده می‌کنیم.

آمازون(تکنولوژیک): +۳۷درصد
نت فلیسک(تکنولوژیک): + ۳۴درصد
 گوگل(تکنولوژیک): +۲۷درصد
آدوب(تکنولوژیک): + ۲۷‌درصد

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه