تلگرافی

سفیر ترکیه؛ تنها کاندیدای ریاست هفتادوپنجمین مجمع عمومی سازمان ملل
سفیر ترکیه در سازمان ملل، تنها کاندیدای سمت ریاست مجمع عمومی سازمان ملل است و قرار است در ژوئن سال جاری میلادی دراین‌سِمت انتخاب شود. به‌گزارش ایسنا؛ وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد: «وولکان بوزکر، کاندیدای سمت ریاست هفتادوپنجمین مجمع عمومی این نهاد بین‌المللی‌ست که گفت‌وگویی سازنده و جامع با اعضای سازمان ملل، ناظران و جامعه مدنی داشته. ما مفتخریم که او تنها کاندیدای سمت مذکور است و این سمت بسیارمهم را برعهده می‌گیرد». بوزکر؛ وزیر سابق اتحادیه اروپا در دولت ترکیه و مذاکره‌کننده ارشد کمیته امور خارجی مجمع عالی ملی ترکیه در فوریه سال جاری میلادی، برای سمت ریاست مجمع عمومی سازمان ملل کاندیدا شد. وی قرار است به‌عنوان نخستین کاندیدا از ترکیه و در مراسم بزرگداشت هفتادوپنجمین سالگرد تأسیس سازمان ملل در ۲۰۲۰، دراین‌جایگاه منصوب شود.

 

رئیس‌جمهوری برزیل درآستانه استیضاح
حزب کارگر برزیل، به‌دنبال آغاز فرایند استیضاح ژایر بولسونارو؛ رئیس‌جمهوری راست‌گرای این کشور به‌دلیل سوءمدیریت درمواجهه‌با بحران کروناست و قرار شده درخواست رسمی خود را دراین‌زمینه به مجلس نمایندگان این کشور ارائه کند. به‌گزارش مهر؛ احزاب دیگر برزیل؛ ازجمله جنبش سوسیالیسم، برخی سازمان‌های مدنی و شماری از نهادهای حقوقی نیز از این طرح استیضاح حمایت کرده‌اند. گلیسی هافمن؛ رئیس حزب کارگران برزیل در نشستی اعلام کرد: «با دولت کنونی در برزیل هیچ‌کاری از پیش نمی‌رود. بولسونارو در حل بحران کرونا در برزیل ناتوان بوده و صلاحیت اداره این کشور را ندارد». هم‌اکنون برزیل چهارمین کشور در جهان به‌لحاظ تعداد مبتلایان به ویروس کروناست.

 

حمایت وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از طرح «معامله قرنِ» دونالد ترامپ
وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی، با تمجید از طرح صلح دونالد ترامپ، آن‌را فرصتی تاریخی برای ترسیم مجدد مرزهای این رژیم دانست. به‌گزارش آنا؛ گابی اشکنازی، از «معامله قرن»، قویاً حمایت کرد. وی که در اجلاسی در بیت‌المقدس سخن می‌گفت، افزود: «ما با فرصت‌های مهم منطقه‌ای که در رأس آن‌ها ابتکار رئیس‌جمهوری ترامپ قرار دارد، مواجهیم و به‌نظرم این طرح، نقطه‌عطف به‌شمار می‌آید». به‌گفته وی؛ «ترامپ، فرصتی استثنایی برای شکل‌دادن به آینده اسرائیل و سرحدات آن به‌اندازه چنددهه ایجاد کرده است».

 

جاسیندا آردرن؛ محبوب‌ترین نخست‌وزیر قرن نیوزیلند
نظرسنجی مؤسسه «نیوسهاب-راید» نشان‌ازآن دارد که جاسیندا آردرن؛ نخست‌وزیر نیوزیلند، بدل به محبوب‌ترین نخست‌وزیر این کشور طی یک‌قرن‌گذشته شده است. عملکرد دولت او در شیوه اپیدمی کرونا تأثیر بسیاری بر محبوبیت او گذاشته است. به‌گزارش ایلنا؛ نخستین نظرسنجی پس از شیوع کرونا نشان داد که محبوبیت آردرن و حزب متبوعش با ۱۴امتیاز افزایش به 56.6درصد رسیده است که بالاترین رقم برای این حزب به‌حساب می‌آید. میزان محبوبیت حزب محافظه‌کار که بزرگ‌ترین حزب در مجلس این کشور است نیز با ۱۲امتیاز کاهش به 30.6درصد رسیده است. این نظرسنجی، از تاریخ 8 تا ۱۶ ماه می صورت گرفته است. آردرن توانسته بیش از ۵۹درصد محبوبیت به‌دست آورد که بیشترین میزان محبوبیت برای نخست‌وزیری در این کشور در یک‌قرن‌گذشته است.

 

کاهش شدید حمایت مردمی از آبه شینزو
میزان حمایت از آبه شینزو؛ نخست‌وزیر ژاپن به‌دلیل نحوه مدیریت دولت درخصوص شیوع ویروس کرونا و همچنین اعمال فشار برای تصویب لایحه‌ای که منتقدان او معتقدند باعث افزایش نفوذش در انتخاب دادستان‌های ارشد این کشور خواهد شد، به پائین‌ترین حد در دوسال‌اخیر رسید. به‌گزارش تسنیم؛ طبق نظرسنجی صورت‌گرفته توسط روزنامه «آساهی»؛ میزان حمایت از شینزو با هشت‌درصد کاهش نسبت به ماه گذشته، به 33درصد رسید که پائین‌ترین میزان از سال 2018 به‌بعد به‌شمار می‌رود. طبق نظرسنجی دیگری که شبکه تلویزیونی ANN انجام داده؛ میزان محبوبیت کابینه نیز با هفت‌درصد کاهش، به 32درصد رسیده است.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه